Prihlásiť sa na kurz

Category Management - ako zákazník nakupuje

Termíny mi nevyhovujú

Zadajte svoj email a my vás budeme informovať o nových termínoch hneď, ako ich lektor zverejní.

O lektorovi
Martina Vyskočová Martina Vyskočová
Majiteľka MVAkadémia - manažérska vzdelávacia akadémia. Organizujeme teambuildingy a praktické školenia na mieru v oblastiach IT, marketing, HR, operations a soft skills.

Cieľ kurzu

 

Cieľom kurzu je ukázať, ako môže maloobchod zvýšiť svoje zisky a to tým, že zistí ako zákazník nakupuje, čo všetko vplýva na zákazníka. Účastníci sa naučia využívať túto psychológiu pri zostavovaní letákov, umiestňovaní tovaru v obchode a podobne. Taktiež sa naučia ako analyzovať predaje a to od špičkových lektorov, ktorí pôsobili v spoločnostiach ako TESCO, adidas, Proctor a Gamble.

Pre koho je kurz:  

 

Majitelia maloobchodu, marketingoví manažéri maloobchodu, obchodní a marketingoví manažéri výrobcov tovaru, nákupcovia. 

Čo všetko sa naučíte?


Úvod do problematiky Category management

 

  • definícia category management
  • čo je kategória
  • vznik a zakladateľ teórie
  • hlavné využitie (retailing / purchasing)
  • ciele category managementu 4P (Product, Price, Promotion, Placement) alebo PPPTSMI (Product / Price / Place / Time / Sales / Margin / Inventory)
  • nástroje dosiahnutia cieľov (assortment planning, visual merchandising, product groups, forecasting, analysis, inventory management)

 

Produkt – assortment planning alebo "Čo budeme predávať / čo predávame"

 

  • definícia produktu a zaradenie do kategórie
  • hierarchické kategórie / kategórie bez hierarchie
  • ako vytovriť kategórie
  • výber správnych produktov detail “assortment planning
  • kľúčové ciele assortment planning (hrubá marža, tržby na m2, …)

 

Cena alebo "Ako určiť správnu cenu / výšku zľavy"

 

  • stratégia určovania cien produktov
  • typy promočných aktivít
  • cenové stratégie

 

Placement and promotion alebo "Umiestnenie, vystavenie a in-store komunikácia"

 

  • dizajn pôdorysu
  • visual merchandising
  • vizuálna komunikácia
  • plánogramy


Psychológia zákazníka pri nákupe

 

  • rozdelenie obchodu (Gold Cross, PA1, PA2, stredová ulička, čelá, palety, end-cupy, zóna pokladne) 
  • čo si zákazník všíma a ako nakupuje - nákupný zoznam, impulzívny nákup, out of stocky, správne nastavenie cien (line-up), súťaže, POS materiály, atraktívne vystavenia, pridaná hodnota (hosteska, poradenstvo, navigácia) 
  • ako upútať pozornosť zákazníka - leták, novinky, druhotné vystavenia, lokálna podpora predaja, vie zákazník čo všetko v obchode nájde? 
  • psychológia - umiestenie privátnych značiek, vernostné systémy, kupónové knižky, newsletter, TV tag on, zľava v konkrétny deň, tovar pri pokladni

 

Analýza dát ako podklady pre category management “Ako chcete niečo manažovať, keď to neviete merať?"

 

  • zber a analýza dát
  • datbázy produktov
  • ABC analýza
  • SFM analýza
  • placement performance

Vaša investícia do vzdelávania 149 EUR obsahuje 8 hodinové praktické školenie, občerstvenie a kvalitné materiály.

Školiteľ Daniel Minárik

O svoje skúsenosti sa s Vami podelí: Daniel Minárik

 

Daniel Minárik je spoluzakladateľ a CEO slovenského technologického start-upu retail.bi s.r.o., ktorý ponúka službu na zber, procesovanie a analýzu malobchodných dát ProfitUp. Službu ProfitUp v súčasnosti využívajú na zber a analýzu dát spoločnosti ako Tchibo, adidas EAST, Martinus alebo sieť predajní PreDeti. ProfitUp pomáha sledovať výkonnosť biznisu a zvyšovať tržby, hrubé marže a ostatné ukazovatele výkonu, prostredníctvom optimalizácie produktového zloženia, cielenia zákazníkov, eliminovania nadzásob, efektívneho plánovania smien a podobne. 

Daniel má mnohoročné skúsenosti z maloobchodných spoločností ako Nike, adidas GROUP alebo Tesco, počas ktorých sa venoval primárne analýze maloobchodných dát a plánovaniu.

Školiteľka Janka Chytráčková

O svoje skúsenosti sa s Vami podelí: Ing. Janka Chytráčková

 

Janka Chytráčková je absolventkou Ekonomickej fakulty Technickej univerzity v Košiciach a má vyše 5 ročnú prax v trade marketingu. Schopnosti v sales promotions rozvinula ako hosteska pre Mondelez a Teamleaderka hostesiek pre Phillip Morris. Od roku 2012 pôsobí pre Procter & Gamble, na pozícii Key Account Manager efektívne využívala zásady DPSM a ako Area Sales Manager aktuálne vedie tím 13 obchodných zástupcov. Špecializuje sa na prípravu a realizáciu aktivít na podporu predaja, kde využíva potenciál značiek so zameraním na upútanie zákazníka a zvýšenie obratu pre konkrétny obchod.

Okrem toho sa venuje Sales & Marketingu pre aplikáciu Dohliadac.sk, ktorá zákazníkom umožňuje jednoducho vyhľadať akciový tovar v obchodoch.

2
Super článok
2
2
2
Nič moc
O lektorovi
Martina Vyskočová Martina Vyskočová
Majiteľka MVAkadémia - manažérska vzdelávacia akadémia. Organizujeme teambuildingy a praktické školenia na mieru v oblastiach IT, marketing, HR, operations a soft skills.
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Najnovšie články
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť