- 25.09.2014
- 0
- 4571
- 2
- 2
- iamcool.sk
- Kurzy
- Marketing
- Category Management - ako zákazník nakupuje | Martina Vyskočová
Category Management - ako zákazník nakupuje
Zadajte svoj email a my vás budeme informovať o nových termínoch hneď, ako ich lektor zverejní.
Cieľ kurzu
Cieľom kurzu je ukázať, ako môže maloobchod zvýšiť svoje zisky a to tým, že zistí ako zákazník nakupuje, čo všetko vplýva na zákazníka. Účastníci sa naučia využívať túto psychológiu pri zostavovaní letákov, umiestňovaní tovaru v obchode a podobne. Taktiež sa naučia ako analyzovať predaje a to od špičkových lektorov, ktorí pôsobili v spoločnostiach ako TESCO, adidas, Proctor a Gamble.
Pre koho je kurz:
Majitelia maloobchodu, marketingoví manažéri maloobchodu, obchodní a marketingoví manažéri výrobcov tovaru, nákupcovia.
Čo všetko sa naučíte?
Úvod do problematiky Category management
- definícia category management
- čo je kategória
- vznik a zakladateľ teórie
- hlavné využitie (retailing / purchasing)
- ciele category managementu 4P (Product, Price, Promotion, Placement) alebo PPPTSMI (Product / Price / Place / Time / Sales / Margin / Inventory)
- nástroje dosiahnutia cieľov (assortment planning, visual merchandising, product groups, forecasting, analysis, inventory management)
Produkt – assortment planning alebo "Čo budeme predávať / čo predávame"
- definícia produktu a zaradenie do kategórie
- hierarchické kategórie / kategórie bez hierarchie
- ako vytovriť kategórie
- výber správnych produktov detail “assortment planning
- kľúčové ciele assortment planning (hrubá marža, tržby na m2, …)
Cena alebo "Ako určiť správnu cenu / výšku zľavy"
- stratégia určovania cien produktov
- typy promočných aktivít
- cenové stratégie
Placement and promotion alebo "Umiestnenie, vystavenie a in-store komunikácia"
- dizajn pôdorysu
- visual merchandising
- vizuálna komunikácia
- plánogramy
Psychológia zákazníka pri nákupe
- rozdelenie obchodu (Gold Cross, PA1, PA2, stredová ulička, čelá, palety, end-cupy, zóna pokladne)
- čo si zákazník všíma a ako nakupuje - nákupný zoznam, impulzívny nákup, out of stocky, správne nastavenie cien (line-up), súťaže, POS materiály, atraktívne vystavenia, pridaná hodnota (hosteska, poradenstvo, navigácia)
- ako upútať pozornosť zákazníka - leták, novinky, druhotné vystavenia, lokálna podpora predaja, vie zákazník čo všetko v obchode nájde?
- psychológia - umiestenie privátnych značiek, vernostné systémy, kupónové knižky, newsletter, TV tag on, zľava v konkrétny deň, tovar pri pokladni
Analýza dát ako podklady pre category management “Ako chcete niečo manažovať, keď to neviete merať?"
- zber a analýza dát
- datbázy produktov
- ABC analýza
- SFM analýza
- placement performance
Vaša investícia do vzdelávania 149 EUR obsahuje 8 hodinové praktické školenie, občerstvenie a kvalitné materiály.
O svoje skúsenosti sa s Vami podelí: Daniel Minárik
Daniel Minárik je spoluzakladateľ a CEO slovenského technologického start-upu retail.bi s.r.o., ktorý ponúka službu na zber, procesovanie a analýzu malobchodných dát ProfitUp. Službu ProfitUp v súčasnosti využívajú na zber a analýzu dát spoločnosti ako Tchibo, adidas EAST, Martinus alebo sieť predajní PreDeti. ProfitUp pomáha sledovať výkonnosť biznisu a zvyšovať tržby, hrubé marže a ostatné ukazovatele výkonu, prostredníctvom optimalizácie produktového zloženia, cielenia zákazníkov, eliminovania nadzásob, efektívneho plánovania smien a podobne.
Daniel má mnohoročné skúsenosti z maloobchodných spoločností ako Nike, adidas GROUP alebo Tesco, počas ktorých sa venoval primárne analýze maloobchodných dát a plánovaniu.
O svoje skúsenosti sa s Vami podelí: Ing. Janka Chytráčková
Janka Chytráčková je absolventkou Ekonomickej fakulty Technickej univerzity v Košiciach a má vyše 5 ročnú prax v trade marketingu. Schopnosti v sales promotions rozvinula ako hosteska pre Mondelez a Teamleaderka hostesiek pre Phillip Morris. Od roku 2012 pôsobí pre Procter & Gamble, na pozícii Key Account Manager efektívne využívala zásady DPSM a ako Area Sales Manager aktuálne vedie tím 13 obchodných zástupcov. Špecializuje sa na prípravu a realizáciu aktivít na podporu predaja, kde využíva potenciál značiek so zameraním na upútanie zákazníka a zvýšenie obratu pre konkrétny obchod.
Okrem toho sa venuje Sales & Marketingu pre aplikáciu Dohliadac.sk, ktorá zákazníkom umožňuje jednoducho vyhľadať akciový tovar v obchodoch.
- 28.01.2015
Čo prezradí Google Analytics
- 19.05.2015
Podnikanie vo Veľkej Británii
- 17.08.2014
FIREWALKING – Spáľte svoj STRACH pri 500°C!
- 14.10.2014
Nie ste prihlásený.
Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu