Naučte sa zastaviť

O priaznivých účinkoch meditácie bolo rozprávané a napísané už mnoho. Zníženie krvného tlaku, srdečnej činnosti, spomalenie a prehĺbenie dýchania, psychická vyrovnanosť, šťastie... Keď si pomyslíme na našich kamarátov z niektorých oblastí Ázie, veľa z nich nemá nič a aj napriek tomu sú šťastnejší ako my, ktorí máme v podstate všetko.

 

Šťastie sa nedá kúpiť (okrem šteniatok), ale môžeme si ho vytvoriť. Je to len naša voľba. Preto sa dnes pozrieme na to, ako upokojiť svoje telo a svoju myseľ od hektického života, ktorý vedieme.

 

1. Vyberte si pokojné miesto

 

Môže to byť kút vo vašej izbe, v obývačke, na balkóne alebo vyrazte do prírody. Je dôležité, aby ste sa vyhli akémukoľvek rozptýleniu z okolia. Vypnite televíziu, mobil, počítač. Ak si púšťate hudbu, vyberte si pokojnú. Nahrávajú sa aj špeciálne piesne pre meditáciu s rôznymi vlnami.

 

2. Oblečte si pohodlné oblečenie

 

Tesné oblečenie je nepohodlné a po chvíli vás začne tlačiť. Budete dlho sedieť v jednej polohe, preto si oblečte voľný odev. Nezabudnite si vyzuť topánky a odstrániť šperky, hodinky a podobnú bižutériu, ktorá by mohla prekážať.

 

3. Rozhodnite sa, ako dlho chcete meditovať

 

Hovorí sa, že by ste mali meditovať denne aspoň hodinu a ak na to nemáte čas, tak dve hodiny...

 

Optimálne je začať na 15-20 minútach a postupne čas predlžovať. Mali by ste meditovať približne o tom istom čase každý deň. Akúkoľvek hodinu si vyberiete, spravte ju súčasťou vašej dennej rutiny a zotrvajte pri nej.

 

4. Strečing

 

Meditácia zahŕňa sedenie na jednom mieste počas niekoľkých dlhých minút. Uvoľnite si svalstvo tela. Keď budete potom sedieť, nebudete stále myslieť na napätie v tele. Nezabudnite si ponaťahovať krk a ramená - najmä ak sedávate celý deň pred počítačom. Keďže budete sedieť v pozícii lotosového kvetu, preto si ponaťahujte aj vnútorné strany stehien.

5. Pozícia

 

Tradičná meditácia je praktizovaná v lotosovej pozícii. Buď sedíte v polohe lotosu (obe chodidlá na stehnách), polovičného lotosu (jedno chodidlo zvrchu na stehne) alebo tureckého sedu. Sadnite si na vyvýšenú podložku, prekrížte nohy, kolenami sa dotýkajte zeme a vystrite chrbát. Ruky si položte do lona.

 

Zavrite si oči alebo sa pozerajte na nejaký bod pred sebou.

 

6. Nasledujte svoj dych

 

Dýchajte hlboko do brucha a začnite rátať svoje nádychy. Narátajte do desať a potom začnite odznova - opäť do desať. Aby ste nemuseli stále kontrolovať čas, nastavte si budík. Snažte sa nemyslieť na nič iné, sústreďte sa iba na svoje dýchanie. Keď vám myseľ odbehne k iným myšlienkam, zanechajte ich a vráťte sa späť k počítaniu.

 

Ďalším spôsobom je opakovanie svojej mantry. Môže to byť akékoľvek krátke slovo. Napríklad „om“.

 

Môžete si tiež pred seba položiť zapálenú sviečku a sústrediť sa na plameň.

 

7. Vyskúšajte meditáciu v chôdzi

 

Meditácia v chôdzi je vhodnou alternatívou v prípade, že sa vám nechce vysedávať na jednom mieste. Vyberte sa na prechádzku do parku a opakujte predchádzajúce kroky. Počítajte do desať a vypnite tok myšlienok. 

6
Super článok
6
1
1
Nič moc
O autorovi
Barbora Simaskova Barbora Simaskova
Studentka, ktorá sa zaobera vsetkym a stále. Bloggerka na www.intravitam.eu
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Blížiace sa kurzy
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť