5 najčastejších dôvodov, prečo sa vám nedarí schudnúť

Blížiace sa kurzy
Kurz: "Prezentačné zručnosti - ako prezentovať s úspechom"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz ,,Základy podnikania 2015,,
Individuálne, Banská Bystrica
Gábor Hulitka

Dali ste si novoročný záväzok schudnúť, ale nedarí sa vám? Možno robíte niektorú z týchto 5 chýb. 

Nový rok je príležitosťou na nové predsavzatia. Nie vždy sa nám ich však darí plniť. Obzvlášť, ak chceme zhodiť pár kilogramov. Ak máte dojem, že konáte všetko správne, ale na váhe sa to stále neodrazilo, je možné, že robíte niektorú z týchto častých chýb.

 

1. Spoliehate sa len na cvičenie

 

Samozrejme, cvičenie je dôležitou súčasťou celého procesu chudnutia. Samo o sebe však nestačí. Treba ho skombinovať s vhodnou stravou, vďaka ktorej bude váš príjem kalórií nižší, ako výdaj.

 

2. Nevhodne sa stravujete

 

Najmä ženy sa často spoliehajú na rôzne zaručené rady a diéty, ktoré im majú pomôcť ukázať na váhe ich vysnené číslo. Pritom mnohé takéto návody sú zdraviu škodlivé. Skôr než tuku sa telo zbaví vody a svalovej hmoty. Na prvý pohľad tak síce schudnete, keď však diétu prerušíte, stratené kilá sa vrátia. Namiesto zaručených diét sa radšej riaďte zdravým rozumom. Snažte sa jesť veľa zeleniny a bielkovín. Ovocie môže byť tiež zradné, keďže obsahuje cukor.

 

Ak nemáte možnosť vhodne sa stravovať počas pracovného dňa, vhodným riešením je vlastné jedlo z domu. Dokonca vás takéto stravovanie vyjde lacnejšie, ako stravovanie v reštauráciách formou obedového menu. Stačí si zakúpiť dózy na jedlo a v zdravom stravovaní vám už nič brániť nebude. Na výber sú dózy rôznych veľkostí, dokonca aj s vnútornými priehradkami, vďaka čomu sa vám obsah cestou do práce nepomieša. Širokú ponuku týchto pomocníkov nájdete aj v akciových ponukách obchodných reťazcov. Ich letáky si môžete prezrieť on-line na stránke www.kimbino.sk

3. Máte málo pohybu

 

Pohyb a strava idú vždy ruka v ruke. Podľa odborníkov by mal človek, ktorý chce schudnúť, cvičiť 225-420 minút týždenne. K úbytku kilogramov prispieva aj striedanie aeróbnej (beh, cyklistika) a anaeróbnej (cvičenie s ťažkou váhou, šprint) aktivity.

 

4. Pijete sladené nápoje

 

Konzumácia sladených nápojov zväčša unikne našej pozornosti, a pritom je častou príčinou nárastu váhy. Takéto nápoje nezasýtia, ani telu nedodajú potrebnú energiu. Vďaka tomu máme sklon piť ich vo veľkom množstve a prijímať tak veľa prázdnych a zbytočných kalórií.

 

5. Málo spíte

 

Je vedecky preukázané, že pri nedostatku spánku je zvýšené riziko obezity a diabetu. Organizmus, ktorý nie je dostatočne odpočinutý, zároveň nedokáže regulovať pocit hladu.

 

Želaný úbytok na váhe je novoročným záväzkom mnohých. Je to však dlhá cesta, ktorá si vyžaduje pevnú vôľu a vytrvalosť. Ak ste sa na ňu dali, vytrvajte! Výsledky sa čoskoro dostavia.

 

 

Zdroj obrázku: Billion Photos / Shutterstock.com

0
Super článok
0
0
0
Nič moc
O autorovi
Admin iamcool.sk Admin iamcool.sk
Buď aj ty autorom, buď cool. Vďaka kvalitnému obsahu, ktorý bude pre čitateľov prínosný si môžete vybudovať meno a osobnú značku.

Každý, kto niečo vie, to môže naučiť ďalších. Stačí vyhlásiť kurz, určiť minimálny počet účastníkov, určiť si cenu za svoj čas a know-how.
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť