Keď majú rozprávať, mlčia. Reč bude o médiách.

Blížiace sa kurzy
Začíname blogovať
Individuálne, Košice, Michalovce
Lukáš Mikulaško
Kurz: "Vedenie a riadenie ľudí - leadership a manažérske zručnosti"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Photo by Solal Ohayon on Unsplash

Médiá. Na Slovensku sa často stýkame s názorom, že médiá nami manipulujú a snažia sa nám kázať, čo si máme myslieť. Médiá majú teda obrovskú silu a potenciál propagovať čokoľvek. Žiaľ propagujú prevážne obsah, ktorý pre nás, občanov, má minimálny osoh. Je mnoho tém, ktoré by médiá mohli propagovať hlbšie, častejšie a hlavne odbornejšie. Jednou z týchto tém je určite šport.

 

Teraz si určite hovoríte, že športu je všade veľa. No schválne! Poznáte mená ako Matej Hliničan alebo Monika Chochlíková? Pozor! Nie je reč o B-čkových športovcoch. Matej je úspešný badmintonista a Monika je úspešná v thajskom boxe. Aj napriek tomu nie sú takí známi ako napríklad hokejista Šatan, alebo šofér z povolania Vladko Weiss. Pýtam sa prečo? Prečo napríklad RTVS, ktorú si musíme platiť, neodvysielala v priamom prenose Monikine finále na Svetových hrách 2017, ktoré sú obdobou olympijských hier, kde nám vybojovala striebro? Prečo RTVS v priamom prenose nevysielala ani historicky prvú účasť Slovenskej reprezentantky v badmintone, Evy Sládekovej na letných olympijských hrách 2008 v Pekingu?

 

Je to až do neba volajúce, ako sú niektoré športy uprednostnené.

 

Tí, ktorí športujete aspoň amatérsky, viete, ako je šport finančne náročný. Teraz si ale predstavte, že nechodíte do práce, pretože musíte trénovať. Ste bez príjmu, no máte extra výdavky na stravu, doplnky stravy, cestovné na súťaže atď. S týmto sa pasujú naši reprezentanti. Sú dve možnosti ako sa s tým dá popasovať a to: dobre sa narodiť alebo dostávať sponzorské dary. Dobre narodeným gratulujem, máte o starosť postarané. A tí, ktorí si to musíte zabezpečiť sami,… No neviem, súcitím s vami, nemáte to vôbec ľahké.

 

Médiá svojim, nazvime to mlčaním, našich reprezentantov stavajú do ťažkej pozície, nakoľko ich šport nepropagujú a teda nie sú tak zaujímaví pre sponzorov mimo ich záberu. Môžu propagovať iba značky úzko spojené s daným športom. Ako to myslím? Taký Sagan a luxusná značka sporákov BORA. Takúto spoluprácu by si určite rád predstavil nejeden športovec, no žiaľ.

 

V hlave mi dávnejšie vznikla taká myšlienka, kedy by štát nedotoval zväzy priamo cez ministerstvo školstva, kde sa mimochodom záhadne financie strácajú, ale financoval by propagáciu všetkých športov cez médiá a zvýšil by tým ich popularitu. Prilákalo by to sponzorov zo súkromného sektora a teda viac peňazí pre športovcov. Tu by štát jednak ušetril, ale hlavne konečne pomohol športovcom.

 

Na záver, ak Vás napadá nejaký spôsob, akým by sa tento stav dal zlepšiť, napíšte mi ho dole ako komentár.

 

Photo by G. Crescoli on Unsplash

Photo by Solal Ohayon on Unsplash

13
Super článok
13
0
0
Nič moc
O autorovi
Dominik Kalin Dominik Kalin
Mladý rebel, ktorému nie je všetko jedno a chce to niekde povedať nahlas
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Blížiace sa kurzy
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť