Máte množstvo povinností? Použite techniku zoznamu!

Blížiace sa kurzy
Začíname blogovať
Individuálne, Košice, Michalovce
Lukáš Mikulaško
Kurz: "Vedenie a riadenie ľudí - leadership a manažérske zručnosti"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.

Začínate deň s myšlienkou na to, aký náročný pracovný deň Vás čaká? Rozbolí Vás hlava pri pomyslení na to, koľko pracovných úloh musíte vyriešiť? Stáva sa Vám, že keď ste doma myslíte pravidelne na pracovné povinnosti? Ak aj Vy patríte k tým, ktorí si pravidelne berú prácu domov, možno je na čase zamyslieť sa nad tým ako si efektívne zorganizovať svoj život – pracovný i osobný...

 

Určite si priority a vytvorte si zoznam pracovných úloh!

 

Na papier spíšte všetky povinnosti, ktoré Vás čakajú v najbližšom období. Môžete si naplánovať činnosti na nasledujúci deň, ale aj na týždeň. Vyhraďte si na to dostatočný čas, aby ste mohli v pokoji popremýšľať o položkách zoznamu. Po zapísaní všetkých pracovných úloh ku každej napíšte jedno z písmen A, B, C (príp. možno použiť aj D, E, viac nie z dôvodu hrozby prokrastinácie). Podskupiny označené písmenami abecedy označujú dôležitosť pracovnej úlohy. Písmeno A znamená nevyhnutnosť vybavenia úlohy ešte v ten deň a naopak písmeno C predstavuje činnosť, ktorú možno vykonať v nasledujúci pracovný deň.

Ako začať plniť položky zo zoznamu?

 

Tak ako Vám to najviac vyhovuje. Niekomu dobre padne zbaviť sa menej príjemných povinností hneď ráno, niekto sa potrebuje motivovať splnením ľahkých úloh a až potom sa pustiť do tých náročnejších. O plnení jednotlivých položiek zoznamu by teda mal rozhodnúť každý sám v závislosti od sebapoznania.

Prečo vyskúšať techniku „Tvorby zoznamu podľa dôležitosti úloh“?

 

Výhovorku, že nemáte čas na spísanie zoznamu, môžete použiť. Vedzte však, že prax poukazuje na to, že ak si nájdete čas na vytvorenie zoznamu, v konečnom dôsledku ušetríte čas aj energiu. Navyše sa môžete zbaviť pocitu, že ste na niečo zabudli a vyhnúť sa nadbytočnému stresu. Vytvorenie zoznamu úloh núti pracovníka k brainstormingu a k zvýšeniu produktivity práce. Tak čo, vyskúšate to? 

2
Super článok
2
0
0
Nič moc
O autorovi
Silvia Hojerova Silvia Hojerova
Absolventka psychológie s niekoľkoročnými skúsenosťami externej redaktorky a copywriterky. A tiež milovníčka kníh, čokolády a francúzskej hudby!
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Blížiace sa kurzy
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť