- 29.10.2015
- 2
- 4799
- 7
- 1
- iamcool.sk
- Blog
- Škola života
- 11 školáckych chýb, ktoré robí väčšina ľudí pri budovaní svojej značky | Janka Chytráčková
11 školáckych chýb, ktoré robí väčšina ľudí pri budovaní svojej značky

Kiežby som vedela pred 5 rokmi to, čo viem teraz...
Ušetrila by som si kopu času a smerovala by som svoje aktivity viac k tomu, aby som lepšie prezentovala samú seba a vybudovala si svoju osobnú značku efektívnejšie. Prezradím ti, ako to urobiť tak, aby si to zvládla veľmi jednoducho a omnoho omnoho rýchlejšie ako ja :)
Čítaj ďalej.
U väčšiny ľudí si všímam týchto 11 chýb, ktoré robia pri budovaní svojej osobnej značky. Poviem ti, aké katastrofálne následky to pre nich má (ani o tom mnohokrát nevedia) a prečo si ty oveľa šikovnejšia a nerobíš tieto hlúpe chyby.
1. Nevedia, čo robia
Skús sa opýtať ľudí, s ktorými sa najbližšie stretneš túto otázku „Čo robíš?“ a uvidíš čo mám na mysli. Buď nebudú vedieť jasne povedať čo robia alebo pri nich stráviš pol hodinu a aj tak sa to nedozvieš.
2. Nevedia to odkomunikovať
Možno aj vedia, čo robia, ale nedokážu ti to jednoducho vysvetliť a ty aj po tej pol hodine netušíš, čo vlastne robia a čomu sa venujú. Smutné...
3. Nevedia sa predať
Ak aj náhodou vedia, čo robia, prípadne ti to aj nejako vysvetlia, tak na to jednoducho po 3 minútach zabudneš.
Prečo?
Lebo sa nevedia predať a ty nemáš pocit, že im to, čo robia, veríš alebo to niekedy v budúcnosti budeš chcieť využiť pri spolupráci.
4. Nemajú vizitku
Ak aj náhodou splnia všetky body vyššie, tak nemajú pri sebe vizitku a ty prídeš domov a ani si už nepamätáš ako sa ten človek volal a nie to ešte, čo robí.
Škoda.
5. Nevyužívajú sociálne siete
Neprezentujú sa na sociálnych sieťach alebo tam naopak píšu akú mali na obed šošovicovú polievku (ospravedlnené ak je to foodblogger) alebo nadávajú na to, v akej zápche dnes stáli.
Tak ako sa prezentujú online je odrazom toho, ako sa prezentujú offline.
6. Neviem ako sa volajú (Facebook)
Rôzne prezývky Micka Micinka a podobne. To vážne??? Keby mali 13 rokov, nepoviem nič, ale dospelí ľudia? Ako profilovú fotku majú kvetinku a cover photo je nejaké domáce zvieratko.
S kým mám teda tú česť? :)
7. Nepridávajú sa na akcie na FB alebo sa naopak nahlásia aj tam, kam nejdú
Jedna zo zbytočných chýb. To kam chodíš, koho sleduješ, s kým sa stretávaš a koho máš ako vzor dosť výrazne ovplyvňuje to, za koho ťa ľudia považujú. Označovať sa na všetky akcie na Facebooku je o ničom, keď na nich reálne nejdú. Radšej kliknúť Save a akcia im aj tak neujde, objaví sa v notifikáciách aj v eventoch. A neoznačiť sa na tých eventoch, kde boli? Ako inak s nimi potom nadviažeš a udržíš kontakt?
Prosím pomoc !!!
8. Nikam nechodia, nedávajú o sebe vôbec vedieť
K tomuto nemám čo dodať...
9. Čakajú, že ich niekto objaví
Opäť rovnaký prípad. Sedieť doma a čakať, je hotová pohroma. Nikoho nespoznajú, nič nové sa nenaučia, nepríde k nim žiadny nový nápad. Proste nič.
10. Hanbia sa o sebe hovoriť
Ak sa v dnešnej dobe ľudia neprezentujú, tak sa o nich nikto nedozvie. Každý má dosť svojich starostí a pokiaľ sa niekto o sebe hanbí hovoriť, tak nech radšej ostane doma. ALEBO nech absolvuje môj kurz na komunikáciu a self-marketing :)
Ja sama som sa na strednej škole pred tabuľou červenala a dnes sebavedomo prezentujem pred desiatkami ľudí a verejne dávam do sveta svoje videá. Prešla som si tým aj ja a rada pomôžem. Ešte to nie je stratený prípad.
KLIKNI TU AK CHCEŠ VEDIEŤ VIAC O MOJICH KURZOCH A KLIKNI TU AK CHCEŠ VEDIEŤ O MOJICH WORKSHOPOCH.
11. Myslia si, že ich nápad je tak úžasný, že im ho niekto môže ukradnúť, tak ho radšej skrývajú doma pod vankúš :)
No comment. Vysvetlenie nižšie...
Chceš vedieť, čo máš ako inteligentná a šikovná žena ROBIŤ ak chceš, aby o tebe ľudia vedeli?
Viac tipov nájdeš na mojej stránke www.jankachytrackova.sk
Určite si zabookuj mentoring zdarma TU.
1. ZAČNI TÝM, ŽE BUDEŠ NA ZAČIATOK TY VEDIEŤ ČO ROBÍŠ, ČOMU SA VENUJEŠ A ČO BY SI CHCELA V BLÍZKEJ BUDÚCNOSTI DOSIAHNUŤ.
→ → → Budem mať k tomuto (podľa mňa najdôležitejšiemu bodu) aj osobitný článok ← ← ←
2. PRIPRAV SI 2-3 VERZIE TOHO, AKO TO, ČO ROBÍŠ A ČOMU SA VENUJEŠ, ODKOMUNIKUJEŠ ĎALŠÍM ĽUĎOM.
Zakaždým je iná situácia a sama uznáš, že inak sa prezentuješ na pracovnom pohovore ako kamarátke pri káve :)
3. PREDAJ SA!
Nemám tým na mysli, aby si sa pchala každému do zadku a snažila sa na každého urobiť dojem. Tvoje čaro je v tom, že si dokážeš v každej situácii vytipovať tie správne osoby a pri vhodnej príležitosti im dať o sebe vedieť. Ako na to ti veľmi rada poviem onedlho v článku o networkovaní. Zamiluješ si ho.
4. DAJ SI PROSÍM UROBIŤ ASPOŇ JEDNODUCHÉ VIZITKY A MAJ SO SEBOU VŽDY 5 KS.
Ja som si svoje dala vyrobiť v copycentre 1 deň pred akciou, kde som vedela, že budú dôležití ľudia a budem im ich chcem dať. Trvalo to 15 minút aj s návrhom, ktorý som si dokonca robila v skicári sama :) :) :) Keď to zvládnem ja, tak to zvládneš aj ty.
5. VYUŽÍVAJ V ROZUMNEJ MIERE SOCIÁLNE SIETE, PREZENTUJ SEBA TAK AKO CHCEŠ, ABY ŤA VNÍMALI OSTATNÍ ĽUDIA.
Zdieľaj o sebe len tie informácie, ktoré podporujú tú ZNAČKU, ktorou si.
6. NAUČ SA HOVORIŤ SVOJE MENO JASNE A ZROZUMITEĽNE, ROVNAKO SI DAJ POZOR, ABY SI BOLA JEDNODUCHO VYHĽADATEĽNÁ NA FACEBOOKU.
Žiadne kvetinky, zdrobneninky, prezývky. Meno Priezvisko. Ja som presvedčená o tom, že je to najlepšie. Ľudia si ťa budú vedieť ľahšie vyhľadať, pridať medzi priateľov alebo aj osloviť s atraktívnou ponukou.
Jasné. SEXY. A sebavedomé. Meno a Priezvisko.
7. PRIDÁVAJ SA NA AKCIE, KAM IDEŠ.
Pretože ak si ťa niekto všimne, ale nestihne s tebou rozprávať na mieste, tak si ťa vie pridať na FB a poslať ti správu. Prípadne si vieš pridať takýchto zaujímavých ľudí, ktorých spoznáš ty a ďalej s nimi byť v kontakte. Prípadne sa dozvieš viac, čo robia, kam chodia a ako to vieš spojiť s tým, čomu sa venuješ ty.
8. CHOĎ AJ NA AKCIE, KAM BY SI BEŽNE NEŠLA.
Ja som sa rozhodla, že budem chodiť na eventy rôzneho zamerania a zatiaľ sa mi to vypláca. Dozvie sa o mne zakaždým veľa nových ľudí, zoznámim sa so samými zaujímavými ľuďmi a rozvíjam vzťahy ďalej.
Prečítaj si môj článok 3 postoje, ktoré ti skutočne zmenia život.
9. PREZENTUJ SA TY, NEČAKAJ NA OSTATNÝCH, ŽE ŤA OBJAVIA.
Každá by sme chceli byť tá princezná, ktorú príde princ zachrániť z veže, ale to sa v skutočnosti nedeje. Budúci šéf ti nezaklope na dvere, aby ti ponúkol plat 5000 € mesačne. Ak áno, napíš mi prosím kde bývaš, rada k tebe prídem :). Každý je zahltený svojou prácou, preto ak chceš prezentovať seba ako značku, tak o sebe dávaj vedieť ty.
Spôsobov je veľa, offline aj online. Facebook (áno, aj Facebook), LinkedIn, networkingové stretnutia, semináre, školenia, blog a podobne. Využívaš ich naplno?
10. SEBAVEDOMO O SEBE HOVOR, KEĎ NA TO PRÍDE VHODNÁ PRÍLEŽITOSŤ.
Ak bude v spoločnosti alebo na sociálnych sieťach prebiehať debata o tom, koho odporučiť napr.ako dobrú účtovníčku a TY o sebe vieš, že si veľmi dobrá v mzdách a vedení účtovníctva, tak buď určite medzi tými, ktoré sa opýtajú „S čím môžem poradiť?“.
Prípadne sleduj diskusie a fóra na internete, kde sa k diskutovanej téme alebo problému vieš vyjadriť a dokonca aj niekomu pomôcť vyriešiť problém. Uvidíš, za akú hviezdu budeš!
11. AK MÁŠ SUPER NÁPAD, ŠUP S NÍM NA SVETLO SVET!
Nemusíš ho rozprávať cudzej pani na autobusovej zastávke, ale ľuďom, ktorý ti s tým vedia pomôcť alebo ťa nasmerovať určite áno. Ver, že schopní ľudia majú dosť svojich nápadov a dosť svojej práce na projektoch a nebudú mať potrebu kradnúť tvoj nápad. Na druhej strane ak sa im zdôveríš s tým, v čom by si chcela ich radu, vyhráš hneď dvakrát. Na jednej strane im zdvihneš ego, pretože sa budú ONI cítiť ako experti, pretože ich pýtaš o radu a názor. Na druhej strane z toho budeš mať úžitok TY, pretože sa dozvieš od skúsenejších ľudí tipy a triky, ktoré ti radi odkryjú.
Verím, že ti článok pomohol a ak máš nejaké skúsenosti aj ty pokojne mi napíš do komentárov alebo do správy. Aj ja sa rada dozviem niečo nové :)