Spôsob, ako sa ráno nakopnúť

V oblasti gastronómie sa už pohybujem približne dvanásť rokov a z profesionálneho hľadiska sú to síce len štyri roky, avšak dosť nadupané roky. Pracoval som v rôznych podnikoch s rôznym konceptom, zameraním a spôsobom prípravy jedál. Preto som mohol pozorovať reakcie stravy na moje telo. Asi stále neviete, kam tým smerujem. Tak poďme k veci.

 

Ako mnoho ľudí, aj ja sa snažím rozbiehať niečo svoje, čo ma baví a priťahuje. Avšak živým sa prácou na fulltime (často cez 250h mesačne) a je to niekedy dosť obtiažne vtesnať mnoho aktivít do jedného dňa. Snažím sa šetriť každú sekundu a pri predstave, že prípravou výdatných raňajok musím stráviť 45 minút, ma to odrádza vstať z postele. Radšej nejaký ten croissant pri káve alebo fast-food po ceste do práce, že? Prinajlepšom vôbec nič. Mnoho ľudí to tak rieši. Moje prvé jedlo bolo dlhú dobu na obed. Síce bolo dobré, ale čím ďalej tým viac som bol unavený, znudený, otrávený a neviem ešte aký. A najhoršie bolo, že keď som bol smädný a napil som sa, bol som smädný ešte viac. To všetko malo vplyv aj na moju motiváciu a vytrvalosť zotrvať. Sám pre seba som si povedal to povestné dosť. 

 

Na to, aby som to zmenil som musel nájsť spôsob. Preto si každú nedeľu nájdem čas na prípravu nasledujúceho týždňa. Mám kúpené malé sáčky, do ktorých si nakrájam rôzne druhy ovocia (mango s nektarinkami, banán, čučoriedky, melón, kiwi atď.), pridám nejaké bylinky (ja mám veľmi rád bazalku, mätu, medovku a všetko samozrejme čerstvé), uzavriem to a dám do mrazničky. Odmerkou na jednu porciu mi bol Long pohár (0,33 ml). To znamená, že keď si dám do mixéra ovocie zo sáčika a pridám trochu vody, budem mať presne na jeden pohár riadnej maškrty, ktorá ma nakopne.

 

Teraz k faktom. Celé ma to stojí menej energie ako keby som si to mal robiť každý deň. Zamrazené ovocie nestráca na kvalite a skoro sa nemení hodnota vitamínov a enzýmov. Celé aj s cestou na nákup, nákupom, prípravou a upratovaním ma to stálo "až" 45 minút a 20 euro. Za týždeň miniem o 50 euro menej na kadejaké voloviny na raňajky (kávu si vždy kupujem kvalitnú, na nej šetriť nebudem). 

 

Na záver by som dodal len toľko, že predtým som si nastavoval budík tak, že mi hodinu a pol zvonil každých päť minút a aj to som niekedy zaspal. Teraz vstávam pred budíkom. Zväčša o dosť skôr. Nemusím sa motivovať na prácu alebo na to, aby som vyšiel z postele. Jednoducho sa na to teším. A nie, dôvod nie je len to ovocie a raňajky. Je to preto, že tie raňajky dávajú nejakú logiku. Štartujú metabolizmus a majú vyčistiť telo. Preto by to mali byť ľahkostrávitelné veci, mnoho vlákniny a nie do nasýtenia. Ako som písal, jeden normálny pohár na vodu bohate stačí.

 

Toto nie je návod, je to len skúsenosť. Ak sa cítite zle a neviete si pomôcť, za skúšku nič nedáte. 

19
Super článok
19
0
0
Nič moc
O autorovi
Mario Filo Mario Filo
Zakladateľ www.prokrastinuj.sk. Kde sa niečo deje, tam sa držím pravidla First In Last Out. Mám rád každú výzvu. Neuznávam motiváciu, prokrastináciu považujem za nástroj efektivity, no s mierou. Strávil som štyri roky vo Viedni a aktuálne žijem v Londýne. Na jednom mieste neobstojím, pokiaľ niekto niečo hovorí vo viac ako 5 vetách a nie je to nutné, nevnímam ho.
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Mario Filo
Mario Filo, 04.07.2014 o 15:31
Som si všimol maličkú chybu, to nemalo byť 250 hodín týždenne ale mesačne. Dúfam len, že to niekomu pomôže. :)
Peter Rakvica
Peter Rakvica, 04.07.2014 o 15:53
Bol som editorom článku, tak som to opravil.
Peter Rakvica
Peter Rakvica, 04.07.2014 o 15:55
Inak super článok. Zaujalo ma to natoľko, že som dnes doobeda bol nakúpiť na tyždeň ovocie a idem to vyskúšať. Dík za tip. Uvidíme ako sa budem po mesiaci cítiť.
Tomáš
Tomáš, 04.07.2014 o 22:54
Riešim to podobne, aj keď mám trochu viac času. Raňajky si chystám každý druhý večer. Rozmixované ovsenné vločky, pohánka, otruby, kokos, orechy a ovocie podľa chuti. V chladničke to vydrží úplne bez problémov aj tri, štyri dni. Takže kto je ešte viac lenivý, tak si môže nachystať väčšiu porciu aj na viac dní. A na raňajky stačí ozaj len za šálku "vločiek". Jednak je to dosť sýte a samozrejme aj riadne kalorické. ALe výborne to naštartuje deň.
Blížiace sa kurzy
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť