- 23.06.2017
- 0
- 2229
- 1
- 0
- iamcool.sk
- Blog
- Práca, kariéra a motivácia
- Ako zaujať na ,,prvú šupu"? Prispôsob prezentáciu ako človek človeku! | Suvko Coaching
Ako zaujať na ,,prvú šupu"? Prispôsob prezentáciu ako človek človeku!
Človek je tvor, ktorý sa dokáže naučiť čokoľvek. Od hrania na hudobný nástroj po transplantáciu srdca.
Vždy ma to udivovalo a asi nikdy neprestane. Prirodzene sa chceme učiť nové veci, napredovať.
No ako sa učiť novým veciam čo najefektívnejšie?
Ako absorbovať čo najviac informácií tak, aby nám to čo najlepšie sedelo a dosiahli sme želaný výsledok?
Predtým, než Vám všetko vyzradím a odpoviem na tieto otázky, tak si prečítajte PREČO je dôležité vedieť človeka odhadnúť.
Zo skúseností lektora a konzultanta viem, že každý zaberá na niečo iné. Dodnes si pamätám, ako som sa raz tri hodiny trápil s dizajnom ponuky pre klienta. Chcel som, aby všetko farebne sedelo a porovnanie výhod bolo zreteľne odlišné. Jednoducho, aby to jeho oči upútalo, lebo sa mi aj na základe našich predošlých stretnutí zdal ako vizuálny typ človeka.
Na stretnutí sme si sadli oproti sebe a ja som pred neho položil papiere plný sebavedomia. A viete čo sa stalo? Ani na nich nepozrel!
Nie žeby pre neho samotná ponuka nebola zaujímavá, ale jemu úplne stačilo si informácie vypočuť a svoje obrazy v hlave si vytváral sám.
Jednoducho povedané: Zámer dobrý, forma blbá :)
Podobnú situáciu som zažil pri lektorovaní workshopu pre IT spoločnosť. Síce som mal perfektne pripravenú prezentáciu, akonáhle som zistil, že je to skupina aktívnych ľudí, ktorí si zo seba vedia urobiť srandu, prezentáciu som nechal nasvietenú a prešli sme k hraniu rolí a riešeniu prípadových štúdií na mieste. Účastníci si chceli aktivity na vlastnej koži vyskúšať a byť ich priamou súčasťou.
Ako si teda v takýchto a podobných situáciách poradiť?
Mne osobne pomohol pre lepšie rozpoznanie ľudí Index štýlov prijímania informácií, ktorý vyvinuli Dr. Richard Felder a Barbara Saloman.
Každý človek preferuje inú formu prezentácie a toto rozdelenie Vám pomôže efektívnejšie odhaliť aký spôsob prezentácie zvoliť, aby to druhá strana rýchlo duplikovala a pochopila. Ušetríte si tak čas, no hlavne energiu a príležitostné nervy!
Tu sú teda jednotlivé typy rozdelené podľa toho, aký spôsob prijímania informácií je pre nich najvhodnejší:
Dobrou správou je, že každý jeden z nás sa nenachádza len v jednom políčku.
Z každej dvojice pre nás sedí jedno, t.j. môžete byť napríklad typ Zmyslový-Verbálny-Aktívny-Komplexný.
Využitím tohto indexu môžeme naše publikum či len osobu, ktorá sedí oproti rozpoznať ľahšie a využiť to vo svoj prospech.
Tak, aby naše informácie boli pre ňu rozoznateľnejšie a následne ich bola schopná duplikovať/dekódovať v rámci danej komunikácie a jej zámeru.
Ďalšie články z oblasti soft skills v ktorých popisujeme nástroje z naších kurzov a tréningov nájdete na www.suvko.sk.
Autor článku: Matúš Draganovský, riaditeľ divízie SUVko Coaching
- Zaradené v: Práca, kariéra a motivácia
- Značky: človek HR manažment motivácia podnikanie predaj vzdelávanie
- 29.01.2015
Nie ste prihlásený.
Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu