Prečo podnikať v zahraničí?

Blížiace sa kurzy
Týždeň Rovnováhy na objavuj.com
Individuálne, Online kurz
Martin Lajprík
Kurz: "SKVELÝ OBCHODNÍK | obchodné zručnosti a psychológia predaja"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.

Prečo podnikať v zahraničí?

 

Asi nikdy nebolo jednoduchšie prekračovať hranice. Štátov, ba aj kontinentov. Ako cestovateľ, freelancer, podnikateľ. Digitálni nomádi sú dnes rýchlo rastúcou komunitou, ktorá mieša prácu, zábavu a cestovanie do jedného úžasného kokteilu.

 

Prečo podnikať v zahraničí?

 

Trh

 

Slovensko je krásna krajina, ale ako trh s počtom obyvateľov rovnajúci sa veľkomestu strednej veľkosti môže byť pre mnohé produkty jednoducho primalý. Jaro Filip raz povedal:

Chcel by som byť neúspešným hudobníkom v Číne, ktorý predá 50 miliónov albumov.

Jednoducho na veľkosti (trhu) záleží.

 

Podnikateľské prostredie

 

Málokto má rád administratívu. Zaberá čas bez produktívneho výsledku. Preto je zaujímavé, či sa snaží tá – ktorá krajina svoje vzťahy s podnikateľmi čo najviac zjednodušiť, ako to robí napr. Estónsko. Dôležitá je tiež stabilita legislatívneho prostredia, či mieru vnímania korupcie. To všetko tvorí pocit, ako dobre sa podniká v danej krajine.

 

Dane, dane, dane

 

Na svete sú len dve istoty – dane a smrť.

povedal Benjamin Franklin.

 

Pravdou je, že dane sa platia všade, aj v daňových rajoch. Pri rozhodovaní o „daňovej“ výhodnosti tej – ktorej krajiny je dôležité pozerať sa nie len na daň z príjmu, ale na celkové zaťaženie vrátane skrytých daní, odvodov, prípadne administratívnych poplatkov. Ich štruktúra je v každej krajine rôzna. Niekde sa platí „superdaň“ teda jedna platba, v ktorej sú zarátané všetky odvody a dane, inde sú dane a odvody roztrúsené do viacerých platieb pre viacero úradov.


Investori, Influenceri, Komunity

 

Najmä ak máte ambíciu svojim businessom dobiť svet, je dôležité byť na tých správnych miestach, ktoré udávajú vo vašom sektore tón. Aj v tomto zosieťovanom svete sú miesta, kde sa koncentruje know-how, investori, mentori, ponuka, dopyt a možnosti. Bez toho, aby ste boli aj fyzicky na danom mieste nie je možné využiť na 100% ich potenciál. Osobný kontakt a networking sú stále nenahraditeľné.

 

Svet je „tam vonku“. Preto ak máte chuť tak neváhajte vyskúšať šťastie so svojím businessom aj za hranicami.

 

P.S. Ak vás zaujíma téma podnikania v zahraničí, vyplňte tento krátky prieskum a zapojte sa do súťaže o dve kultové knihy Reštart.

20
Super článok
20
1
1
Nič moc
O autorovi
Miroslav Melo Miroslav Melo
O ekonomike, ekonómií, podnikaní a financiách. Verím, že vedieť znamená dobre sa rozhodovať a správne rozhodnutia sú míľnikmi na ceste k cieľu. Preto som založil www.InteligentneNaFinancie.sk a www.podnikanievzahranici.sk
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Blížiace sa kurzy
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť