Ako nájsť ten správny produkt, ktorý chcem predávať?

V mojom poslednom príspevku som písal o tom, ktoré kroky sú nevyhnutné k tomu, ak chce niekto predávať produkty pod vlastnou značkou na Amazone.

 

Väčšina predajcov, ktorí by takto chceli zarábať na Amazone si určite kladie otázku, ktoré produkty by bolo dobré predávať. Na začiatku je lákavá vidina toho, že mám na Amazone svoj produkt pod svojou vlastnou značkou, ktorý si zákazníci kupujú a mne pribúdajú peniaze na účte. Aký produkt by to však mal byť? Čo vlastne chcem predávať, keď doteraz som nič také nerobil?

 

Návode na zarábanie cez Amazon venujem téme výberu produktu celú kapitolu. Teraz by som však chcel zhrnúť to najdôležitejšie k tomu, ako si čo najrýchlejšie vybrať svoj prvý produkt. Aj keď existujú viaceré spôsoby a metódy výberu produktu, predstavím teraz jeden z nich, ktorý sa mi osvedčil najviac.

 

Aj keď na začiatku celého procesu sa nedá presne povedať ako bude produkt, ktorý sme vybrali z obchodného hľadiska úspešný. Niektoré sa predávajú lepšie, niektoré horšie. Avšak pri tejto metóde je veľký predpoklad, že produkt, ktorý vyberieme, bude zarábať.

 

Skúsení predajcovia na Amazone tvrdia na základe ich vlastných skúseností, že “najhorší” produkt býva zvyčajne ten prvý. Človeku vtedy chýbajú ešte potrebné skúsenosti. Až neskôr, na konkrétnych krokoch sa naučí a dozvie mnoho nového, prípadne vyjedná si lepšie ceny so svojim dodávateľom, atď. Na prvom produkte sa vždy snažíme čo najviac naučiť, treba byť radšej tak mentálne nastavený. To si síce uvedomujeme, ale je samozrejmé, že sa chceme venovať produktu, ktorý bude úspešný.

 

Pri výbere toho „pravého“ produktu sa zameriavame na 3 primárne faktory:

 

1. Dopyt

 

Jednoducho povedané, potrebujeme predávať taký produkt, o ktorý je záujem. Ako si však overíme dopyt? Skúsme sa vžiť do role kupujúceho, predstavme si produkt, ktorý ide kupovať. Aký výraz alebo slovo ide asi vložiť do vyhľadávacieho políčka?

 

Po zadaní konkrétneho slova do vyhľadávania v Amazone si necháme zobraziť výsledky a rozklikneme prvých 6-7 produktov. V každom z týchto produktov si pozrieme BSR (Best sellers rank alebo poradie v rebríčku predajnosti) v najvyššej kategórii. Pokiaľ niekoľko z týchto ponúknutých produktov je v prvej 1000 predávaných produktov v príslušnej najvyššej kategórii, znamená to, že dopyt je veľký. Ľudia jednoducho majú o tento produkt záujem a kupujú ho v značnej miere. Prvý predpoklad bol teda splnený.

 

Podobne si môžeme ešte skontrolovať podkategórie, ako sa darí produktu tam. Často sa totiž stáva, že produkt sa predáva veľmi dobre v podkategórii a pritom vôbec nemusí byť na prvej strane vo vyhľadávaní v Amazone pre hlavnú kategóriu.

 

Ďalej, v dobrom výbere nás môže utvrdiť ešte ten fakt, pokiaľ vidíme, že zákazníci kupujú tento produkt od rôznych predajcov, ktorí nepatria medzi známe značky. To znamená, že tu nezohráva kľúčovú úlohu nejaká konkrétna značka, ktorú by veľa ľudí preferovalo. Hľadáme predsa taký produkt, pri ktorom zákazníci často reagujú impulzívne pri jeho kúpe a zaujíma ich predovšetkým samotný produkt, nie jeho predajca alebo značka. To znamená, že ho vyhľadávajú podľa kľúčového slova, nie podľa značky. Napríklad, ak si kupujúci someliér pôjde hľadať vývrtku na svoje vína tak, že do vyhľadávania zadá „vývrtka na víno“, tak ide podľa kľúčového slova. Ak však mamička objednávajúca plienky pre svoje dieťa zadá do vyhľadávania „Pampers“, tak hľadá konkrétnu značku. To je rozdiel medzi vyhľadávaním podľa kľúčového slova a značky.

 

No a nakoniec pri analyzovaní dopytu je dobré sa pozrieť na to, aký má príslušný produkt trend (napr. v Google Trends). Pokiaľ by bol náhodou dlhodobý trend v predajnosti klesajúci, tak ja by som sa určite presunul k inému produktu.

 

2. Zisk

 

Ak chceme zistiť približne aký zisk by nám mohol z predaja daného produktu plynúť, z výsledkov vyhľadávania si vyberieme veľmi podobný produkt k tomu, ktorý chceme predávať a zadáme jeho predpokladanú cenu do Amazon počítadla príjmov. Týmto spôsobom si vieme pozrieť asi akú čiastku si nechá Amazon za predaj. Dopracujeme sa tak k približnému číslu, ktoré za každý predaj dostaneme z Amazonu.

 

Zisk by sme mohli mať, vieme samozrejme až po odrátaní nákladov za obstaranie produktu. Ak však v tejto chvíli zatiaľ ešte nevieme presne povedať koľko nás obstaranie produktu môže s