- 21.05.2015
- 0
- 18899
- 10
- 6
- iamcool.sk
- Blog
- Podnikanie v zahraničí
- 5 krokov k vytvoreniu a predaju vlastného produktu na Amazone | Miloslav Ježo
5 krokov k vytvoreniu a predaju vlastného produktu na Amazone
Čo si predstaviť pod pojmom vlastný produkt?
Odpoveď: Je to produkt, ktorý je patrí iba vám a vy rozhodujete o tom, či ho bude predávať aj niekto iný okrem vás.
Neľakajte sa, to vôbec nemusí byť niečo originálne, čo ešte nikto iný doteraz nevymyslel. Môže to byť bežný produkt dennej spotreby, ktorý je však nositeľom vašej vlastnej značky, ktorú ste si vytvorili. Možno ste sa nikdy nad tým takto nezamýšľali a doteraz považovali za samozrejmé, že ak chcete niečo predávať, tak to je automaticky produkt, ktorý patrí niekomu inému. Najprv ho kúpite za veľkoobchodnú cenu, prirátate si svoju maržu a vyletíte s ním na zákazníkov. Takýto scenár je bežný a je úplne v poriadku.
Nie je to však jediný spôsob ako predávať. Našťastie. Výrobca totiž môže tomu istému produktu „prilepiť“ vašu značku a tým pádom je produkt váš a môžete si s ním robiť čo chcete. Predávať ho ako a kde chcete, hýbať s cenou ako chcete, zvoliť marketingovú stratégiu akú chcete.
Tento môj blog vlastne tiež vznikol na základoch idei vytvárania vlastných produktov, pretože som zistil, že to vôbec nie je tak komplikované ako by sa možno niekomu mohlo zdať. Ako teda postupovať, ak by som chcel vytvoriť a predávať vlastný produkt?
- Vyberiem si produkt, ktorý chcem predávať
- Nájdem dodávateľa, ktorý ho vyrába
- Vytvorím vlastnú značku
- Rozhodnem sa kde chcem predávať
- Ako budem predávať
1. Produkt
Aby bolo jasné o akých produktoch hovoríme, môže to byť hociktorý, ktorý okolo seba vidíte, doma, na záhrade, v dielni, v garáži, v telocvični, a pod. Moja stratégia je taká, že sa nesnažím vymýšľať niečo nové, ale vybrať si už niečo, čo je zabehnuté a viem, že je o to záujem a ľudia to potrebujú. Pokiaľ však niekto vymyslí niečo tak originálne a prelomové ako boli svojho času rifle alebo cola, tak nech sa páči, môže to predstaviť svetu a objednávky mu budú chodiť samé. Keďže ja som však zatiaľ nič také nevymyslel, venujem sa tejto stratégii. Kto vie, možno zajtra…:-)
Viac o tom, ako postupovať pri výbere produktu som popísal v tomto príspevku.
2. Dodávateľ
Keď už viem, čo chcem predávať, nájdem výrobcu, ktorý ten produkt vyrába. Nakontaktujem ho, pekne pozdravím a spýtam sa ho, či by mu nevadilo, keby na tie kusy, ktoré budem od neho odoberať prilepil/prišil/vygravíroval moju značku. Keď povie, že nie, tak si urýchlene nájdem iného. A pokiaľ s tým nebude mať problém, tak som našiel niekoho, kto mi bude vyrábať moje vlastné produkty. Budem ich od neho odoberať dlhodobo a možno sa aj kamarátmi staneme.
3. Vlastná značka
Vymyslím si názov a nájdem dizajnéra, ktorý ho pretvorí aj do grafickej podoby. Preto je dobré, keď s dizajnérom spolupracujem a vstupujem do procesu vytvárania značky alebo loga. Výsledný dizajn musí byť taký, s ktorým som úplne stotožnený, za ktorým si stojím. Podľa toho aký mám produkt, nechám dizajnérovi vytvoriť aj etiketu, ktorú potom pošlem dodávateľovi, aby dokončil výrobu môjho produktu.
Týmto krokom som ukončil prvý míľnik – môj vlastný produkt práve začal existovať. Síce som zatiaľ nič nepredal, ale uz aj toto je dôvod na menšiu oslavu.
4. Kde predávať?
Pokiaľ chcem môj produkt predávať online na globálnom trhu, tak mám dve možnosti. Buď mám nejaký svoj vlastný eshop alebo využijem skúsenosť niekoho mocného. Pokiaľ nemám zabehnutý eshop, tak to bude ťažšie, pretože ma zatiaľ nikto nepozná. Odporúčam preto využiť silu a reputáciu Amazonu. Ja sa tomuto podnikaniu na Amazone už dlhšie venujem, napísal som o tom viac v mojom Eboku ZDARMA, ktorý si môžete stiahnuť tu.