Vzťah nad zlato

Blížiace sa kurzy
Kurz: "Koučing a self koučing v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "Komunikácia, rétorika a asertivita v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "SKVELÝ OBCHODNÍK | obchodné zručnosti a psychológia predaja"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.

V tomto príspevku sa zamyslím nad vzťahom so zákazníkom v prostredí internetu. Budovanie vzťahov prešlo veľkými zmenami.

 

Pamätám si, ako mi jeden, vysoko postavený sales manager na jednom pracovnom stretnutí s nostalgiou v hlase hovoril o časoch, keď rales reps (sales representative / obchodní zástupci) chodili k zákazníkovi "poctivo s kufríkom plným produktov", ktoré sa priamo u zákazníka prezentovali a rovno sa podpisovali objednávky.

 

Doba ale pokročila, a tým dnešným kufríkom je internet a rôzne formy webových prezentácií. Internet si vyžaduje úplne iné formy prístupu k zákazníkovi, jeho kontaktovaniu a budovaniu vzťahu s ním. Na toto je dnes dostupné množstvo systémov, drahších alebo lacnejších, prípadne zadarmo.

Všetky tieto nástroje si však vyžadujú čas, skúsenosti a schopnosť orientácie sa v neprebernom množstve riešení, ktoré môže viesť k odvedeniu vašej pozornosti od bežnej dennej agendy na pekne dlhý čas. Správa zákazníckej databázy v rôznych sales CRM systémoch zaváňa prácou naviac a veľa ľudí z obchodnej brandže k nim v prvopočiatku pristupuje veľmi rezervovane.



Ako nosiť svoj online kufrík plný produktov


Pri implementáciách takýchto systémov, či už zvučných "klaudových" mien alebo menších open source projektíkov, som sa u zamestnancov sponzora stretol s názorom, že tento nový systém im neprinesie nič viac než prácu navyše. Mojim cieľom vždy bolo zistiť, ako ich nový systém nastaviť tak, aby práca v ňom pre nich nebola len práca naviac, ale aby sa tento CRM systém stal ich hlavným alebo maximálne druhým systémom, ktorý k svojej práci potrebujú.

 

Paradoxne hlavne sales oddelenie ťažko prijíma štrukturálne zmeny a obchodní zástupcovia sú predsa tak vyťažení, že nemajú čas sa učiť niečo nové. V tomto okamihu hrala vo väčšine prípadoch schopnosť prezentovať added vaule pre prácu jednotlivca. Množstvo, prehľadnosť a dostupnosť informácií o zákazníkovi pre sales reps sa ukázalo, ako dobrý argument pre používanie CRM systému korektne, zodpovedne a pravidelne, aby bol každý zamestnanec schopný plniť svoju prácu online v 8 hodinách denne odkiaľkoľvek. Veď ...

každý takýto systém je len tak dobrý ako dobré dáta v ňom sú.

2
Super článok
2
3
3
Nič moc
O autorovi
Dávid Kazička Dávid Kazička
V oblasti IT sa pohybujem už takmer 11 rokov za ktoré sa snažím zbierať skúsenosti a znalosti z business prostredia ako robiť firmám a podnikateľom život jednoduchší. Venujem sa implementácii SMB riešení ako sú CRM, ERP, Collaboration tools, implementácia a prepojenie B2C, B2B a B2B2C predajných online nástrojov a eshopov.
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť