- Marketing
- Seriál: Ako budovať osobnú značku
- 23.09.2014
- 0
- 3943
- 31
- 0
Toto je desiata a záverečná časť seriálu o budovaní osobnej značky online. V tejto záverečnej časti by som vám rád predstavil dôležitosť informácií v dnešnej dobe pre vašu osobnú značku, biznis a kariéru.
Kvalitné informácie sú už dlhú dobu veľmi cenené a ľudia, ktorí majú prístup k správnym informáciám sú úspešní. V dobe internetu sme ale doslova pohltení obrovským množstvom "informácií", ktoré sú častokrát bezcenné pre náš osobný a profesionálny rast. No a napriek tomu nám ich filtrovanie zaberá ohromné množstvo času a energie.
Ako sa píše v knihe Váš osobní startup, schopnosť vyhľadať tie správne informácie a využiť ich vo svoj prospech by malo byť súčasťou dnešnej gramotnosti.
Nie je teda až tak dôležité, čo sa dokážete naučiť alebo si zapamätať. Je to možno smutné, ale ani to, aký dobrý ste, nemusí znamenať úspech. V článku Vybudujte silnú sieť kontaktov spomínam fakt, že jedna z najdôležitejších vecí pre váš úspech sú vaše kontakty. Ide teda o to, koho poznáte na tom správnom mieste.
Nie je to možno spravodlivé, no o úspechu častokrát nerozhodujú ani tak vaše skúsenosti či vysoká kvalita vašich služieb alebo výrobkov, ale práve to, koho poznáte na tom správnom mieste. Vždy to tak bolo a vždy to tak bude.
Vaše silné kontakty sú "steroidy" vďaka ktorým je vaša osobná značka neustále silnejšia.
Neustálym rozširovaním siete kontaktov a budovaním vzťahov s nimi sa zväčšuje aj náš zdroj informácií. Naplno využívať tento úžasný zdroj informácií nemusí byť z počiatku tak jednoduché. Vybudovať skutočne kvalitnú sieť kontaktov, ktorá disponuje informáciami je dlhodobý proces. Z počiatku pri budovaní tohto zdroja musíte počítať so skutočnosťou, že kvalitné informácie, ako aj kvalitná sieť kontaktov, je niečo cenné a hodnotné. Ak to chcete získať, musíte počítať s investíciou, ktorá sa vám ale v budúcnosti niekoľkonásobne vráti.
Teda, ak chcete čerpať kvalitné informácie, mali by ste sa stať súčasťou tohto zdroja. A ako súčasť zdroja kvalitných informácií musíte taktiež disponovať kvalitnými informáciami. Určite už tušíte, ako to celé funguje. Ide o výmenu informácií medzi sebou.
Žiadna kniha, dokument, kouč ani Google nepozná vaše potreby tak, ako osoba, ktorá vás skutočne dobre pozná alebo osobný kontakt, s ktorým udržujete dobré vzťahy. Osobné kontakty poznajú vaše potreby, ciele, plány... Žiadny predajca kníh ani recenzia vám neprezradí, či je tá pravá pre vás. Najlepšie vám ohľadom kníh dokáže poradiť človek, ktorý vás naozaj dobre pozná.
Vašim najefektívnejším zdrojom informácií sú teda vaše kvalitné kontakty. Ostaňte v kontakte a budujte s nimi vzťah aj vďaka moderným online nástrojom, ktoré ponúka dnešný internet.
Najlepší spôsob ako dostať informáciu, ktorú potrebujete, je vypýtať si ju. Jednoducho, položte vašej sieti kontaktov otázku. A poproste tých, ktorí nevedia odpoveď, aby vašu otázku zdieľali so svojimi známymi (využívajte tak kontakty vašich kontaktov). Ide o bežnú vec na sociálnych sieťach ako je napríklad twitter.
Okrem sociálnych sietí sa môžte pýtať prostredníctvom svojho blogu. Vďaka nemu sa dokážete rozpísať a konkrétne popísať svoju otázku alebo problém.
Ľudia vám veľmi radi pomôžu a pochvália sa svojimi vedomosťami alebo skúsenosťami. Aj keď môžte byť v danej problematike macher a pýtať si za svoje know-how peniaze, nie ste dokonalý, Ak sa budete pýtať, ukážete svojmu publiku a klientom, že aj vy ste len človek, ktorý potrebuje občas poradiť.
Nevytvárajte si žiadne neužitočné známosti. Pokojne buďte sebeckí pokiaľ ide o ľudí, s ktorými budete pracovať a tráviť voľný čas.