- 25.01.2016
- 0
- 2310
- 2
- 0
- iamcool.sk
- Blog
- Marketing
- Ukážte svojim klientom a partnerom, že si ich vážite | Iamcool.sk
Ukážte svojim klientom a partnerom, že si ich vážite
Hoci ekonomická kríza už skončila, mnoho podnikateľov stále neprešlo na normálny režim a obracajú v ruke každé jedno euro. Jedni sa rozhodli pre zakladanie offshore spoločností a nulového daňového zaťaženia, iní zase šetria na svojich zamestnancoch.
No je jedna oblasť, na ktorej by ste nemali nikdy šetriť – klienti a partneri. Prečo sa neoplatí šetriť na tejto skupine?
Aj drobnosť zaváži
Žiadna spoločnosť nestojí o zlé PR, no aj napriek tomu často urobí chybu, za ktorú si to zlízne. Nie je to vždy pravidlom, no často to býva chyba, ktorá sa stala kvôli tomu, že ste chceli niekde ušetriť – zákazníci sú nespokojní s kvalitou produktu, služby sa v rámci úsporných opatrení zhoršili alebo v reštaurácií nedostanú hostia k obedovému menu pohár vody zadarmo.
Môžete sa na to pozrieť tak, že keď túto ušetrenú čiastku vynásobíte stokrát, ide o slušnú sumu. Ale čo keby ste sa pozreli na to z iného uhla pohľadu – za pár centov alebo eur uspokojíte zákazníka, prinesiete mu niečo navyše a on o vás povie svojim známym, priateľom či rodine a tí sa stanú tiež vašimi zákazníkmi.
Ukážte svojim partnerom, že si ich vážite
Máte dlhoročného obchodného partnera, ktorého si vážite a spolupráca s ním je na super úrovni? Urobte niečo, čím mu to jasne poviete. Skvelým darčekom je chutné víno pre firmy, fľaša výnimočnej whisky alebo pozvanie na guláš párty.
Cena tohto všetkého je úplne zanedbateľná oproti sume, ktorú ste vďaka tejto spoločnosti zarobili, no toto gesto je neoceniteľné. A to je dôležité – všetci sú zvyknutí na tvrdý biznis, kde nič nie je zadarmo, ale s týmto gestom dosiahnete WOW efekt.
Neberte to ako úplatok
Niektorí sa vyhýbajú týmto gestám, pretože to považujú za akúsi roztomilú formu úplatku. Nebláznite, nedávate nikomu 3000 €, aby ste potrebovali darovaciu zmluvu, ide o utuženie vzťahov, o prejav úcty a uznania. Aj takéto malé gesto, dokáže upevniť spoluprácu a predĺžiť ju o ďalšie roky.
Už ste to niekedy skúsili? Že nie? Teraz je na to správny čas.
- Zaradené v: Marketing
- Značky: podnikanie marketing PR reklama
- 16.12.2014
Nie ste prihlásený.
Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu