- Marketing
- Seriál: Ako budovať osobnú značku
- 29.03.2015
- 0
- 3150
- 20
- 2
Myslíte si, že budujete osobnú značku prostredníctvom Facebooku?
Často krát sa sa stretávam s tým, že z pôvodného zámeru vybudovať profesionálny FB profil predajcu či obchodníka skončí neúspechom a z osobnej značky sa jednoducho stane ľudský SPAM.
Nie len, že je takýto profil neefektívny alebo pre osobnú značku nepoužiteľný, no dokonca (a čo je ešte horšie) otravuje priateľov!
Častokrát sa s takýmito prípadmi stretávam hlavne pri profiloch MLM predajcov.
Je to zrejme najpočetnejšia skupina ľudí, ktorím prehnaná motivácia predať všetko a každému úplne zatemnila úsudok a zabudli nie len na to, čo je profesionalita, biznis, ale zabudli aj na slušné správanie a neberú ohľad ani na svojich priateľov a známych, ktorí musia trpieť ich príspevky.
Já, já, já, jenom já
Já, já, já, jenom já
Já, já, já, jenom já
Já stačím si sám
Já se mám
Časť textu skupiny Olympic k pesničke Já
Takto občas vyznievajú príspevky mnohých predajcov.
Chápem, že ako predajca musíte veriť produktu, ktorý predávate. Chápem, že vaša loajalita voči spoločnosti je silná. Koho to ale zaujíma? Vy to viete, vaša spoločnosť je o tom presvedčená a tiež vaši kolegovia. Bude to znieť možno kruto, no nikoho viac táto skutočnosť nezaujíma.
Pripomínať túto nezaujímavú skutočnosť o produktoch, ktoré predávate pravidelne ľuďom, ktorých to nezaujíma je cestou do pekla! Ľudia vás začnú považovať za ľudský SPAM, aj keď vám to nikto osobne nepovie. Jednoducho sa stanete otravným.
Váš osobný profil tu nie je na to, aby ste predávali produkty a robili PR firme, ktorá vás zamestnáva alebo s ktorou podnikáte. Zamyslite sa občas nad tým, prečo ľudia chodia na sociálne siete ako je facebook, twitter, instagram, google plus, vine či pinterest. Myslíte si, že tam chodia nakupovať? Čítať tlačové správy? PR články? Myslíte si, že ich zaujíma kvalita a "nízka" cena vašich produktov? Myslíte si, že ich zaujíma percentuálny výnos na životnej poistke, ktorú predávate? Alebo blahodárne účinky vášho liečivého nápoja z Aloe Vera?
Budem vás musieť sklamať! Verím ale, že ak sa zamyslíte, zistíte, kde mnoho predajcov robí chybu.
Najväčšou chybou, ktorú môžte spraviť pri profilovej fotografii je, že si namiesto nej nahráte produkt, ktorý predávate alebo dokonca logo spoločnosti, pre ktorú pracujete.
A je to vlastne tak jednoduché! Je to predsa váš osobný profil. A je jedno o akú sociálnu sieť ide. Je to predsa miesto pre vašu osobnú fotografiu! Ľudia, vaše publikum, vaši známi, priatelia a následovatelia predsa chcú komunikovať s vami, nie s nejakým produktom alebo firmou. Túto záležitosť jednoducho prenechajte marketingovému oddeleniu firmy alebo PR agentúre.
Vašou úlohou je budovať osobnú značku a jej súčasťou je aj vaša profilová fotografia.
Tejto téme som venoval samostatný článok - Vaša profilová fotografia ako logo vašej osobnej značky
Nie ste prihlásený.
Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu