„Sedmoro“ pravidiel rozposielania e-mailov (newsletter)

Blížiace sa kurzy
Začíname blogovať
Individuálne, Košice, Michalovce
Lukáš Mikulaško
Kurz: "Vedenie a riadenie ľudí - leadership a manažérske zručnosti"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.

Verte či nie, etiketa sa netýka napr. len stolovania, ale týka sa aj rozposielania mailov, predovšetkým tých typu newsletter. Tieto nepísané pravidlá, používané v online svete marketingu určite stoja za naštudovanie. Teda, pokiaľ si nechcete privodiť „faux pas“ a svoj potencionálne nový biznis „si odpísať“ už v úvode. Verím, že nie.

 

Etiketu rozposielania newsletter mailov možno zhrnúť do 7 základných pravidiel

 

1. Na nevyžiadanú poštu zabudnite

 

To, že ste od niekoho dostali vizitku ešte neznamená, že sa aj poteší vašim správam, týkajúcich sa vášho biznisu. Na nevyžiadanú poštu (spam) sa vzťahuje zákon a aj u nás je zakázaná. Preto si ešte pred tým, ako dotyčnej osobe pošlete svoju ponuku, vypýtajte od nej povolenie. A povolenie si pýtajte úplne od každého. Nikdy neviete, na koho natrafíte, tak aby vás to nevyšlo draho.

 

2. Jednoduché odhlásenie

 

Osoba, váš (potencionálny) klient, by mal mať možnosť jednoduchého odhlásenia sa z newsletteru a to priamo v maily a v každom e-maile, ktorý od vás obdrží. Viem, vy si ho chcete udržať a nie sa ho zbaviť, no verte, že ak mu váš emailový obsah nebude pochuti a ešte k tomu nebude vedieť, ako jeho doručovaniu zabrániť, vyslúžite si akurát tak nepríjemný e-mail či telefonát. A to predsa nechcete. Veď koniec koncov, nikde nie je napísané, že keď mu v tejto chvíli váš produkt alebo služba nevyhovuje, že to bude tak aj v budúcnosti. Buďte profesionál!

 

3. Gramatika nadovšetko

 

Nič vás na úvod neodpíše rýchlejšie, ako e-mail plný gramatických chýb. Riaďte sa heslom „dvakrát meraj a raz strihaj“ a text mailu si prečítajte radšej nie dvakrát, ale aj päťkrát. No a pokiaľ ste si v tejto oblasti úplne nie istý, využite kontrolu pravopisu alebo sa radšej priamo obráťte na človeka, ktorý vie minimálne rozoznať ypsilon od i. Verte, že spoliehať sa na to, že ani veľa iných ľudí gramatiku neovláda, je čistý hazard.

Newsletter - eshop.pda.sk

Newsletter - eshop.pda.sk

4. Pozor na nefunkčné odkazy

 

Po bezchybnej gramatike si dajte záležať aj na funkčnosti vašich odkazov, ktoré sa v maile nachádzajú. Pokiaľ vám v ňom nefunguje odkaz na produkt/službu, ktoré ponúkate, či nebodaj ani odkaz na váš web, s úspechom sa pomaly rozlúčte. V dnešnej dobe väčšina internetových užívateľov totiž nemá čas na zbytočnosti typu vyhľadávať si vašu spoločnosť, produkt, službu na internete. Nefungujú odkazy? Nuž, tak poďme s e-mailom rovno do koša. Vyhnite sa tomu a pred kliknutím na odoslať, si e-mail opäť niekoľkokrát pozrite a otestujte odkazy. 

 

5. V jednoduchosti je krása

 

A o dĺžke mailov to platí dvojnásobne. Ako už bolo spomenuté, ľudia nemajú čas na zbytočnosti, tak prečo ich zbytočne dráždiť nekonečne dlhými mailmi, v ktorých by sa ich pointa dala zhrnúť do pár riadkov? Stačí len pár slov, vyzdvihnite pointu, či už v podobe nového produktu, služby, nejakej akcie, čohokoľvek. Ostatné za vás urobia a doplnia text vaše odkazy, ktoré v maile nesmú chýbať. Stačí jeden klik a užívateľ sa dozvie viac. 

 

6. V predmete mailu nezavádzajte

 

Aj vy dostávate maily, v ktorých sa predmet diametrálne odlišuje od obsahu a nie práve v tom pozitívnom zmysle? Neviem ako vy, ale ja po spamätaní sa z rozčarovania z neho, presuniem takýto mail rovno koša. Nepríde mi totiž vôbec dôveryhodný, ba naopak, zavádzajúci. Tak tomu zamedzte! A v predmete mailu napíšte len to, čoho sa skutočne týka. Adresáti to istotne ocenia.

Newsletter - eshop.pda.sk

Newsletter - eshop.pda.sk

7. Zostaňte gentlemanom

 

A to aj vo virtuálnom svete. Buďte úctiví, zdvorilí, slová ako „prosím a ďakujem“ berte ako modlu. Vo svojich mailoch sa vyhýbajte veľkým písmenám, tzv. capslocku a výkričníkom, ak to teda nie je nevyhnutné. Adresát by mohol nadobudnúť pocit, že na neho kričíte a do niečoho ho nútite. Pomaly s kľudom a gentlemanskou rozvahou dosiahnete viac.

 

Verím, že dodržiavanie tejto etikety, týchto „sedmoro“ pravidiel zasielania newsletter mailov, bude pre vás prvým a o to dôležitejším krokom k úspechu vášho biznisu. 

 

 

Držím vám palce!

15
Super článok
15
2
2
Nič moc
O autorovi
Silvia Lesayová Silvia Lesayová
Asistentka v investičnej a softvérovej spoločnosti, športová aktívno-pasívna nadšenkyňa, milovníčka zvierat a aj príležitostná copywriterka :-).
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Blížiace sa kurzy
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť