- Marketing
- Seriál: Ako budovať osobnú značku
- 03.09.2014
- 0
- 4009
- 29
- 0
Poďme sa pozrieť na časté chyby, ktoré robia ľudia pri budovaní osobnej značky pomocou online nástrojov.
Jednoducho sľubujete viac, než môžete splniť! (už nech to myslíte akokoľvek dobre)
Možno ste pre-motivovaný a máte pocit, že zvládnete všetko úplne sám. Sľubujete odpovede do 24 hodín. Dodávku tovaru do 48 hodín. Sľubujete každý deň nový článok na svojom blogu alebo dokonca garantujete výsledky, ktoré nedokážete ani ovplyvniť.
Vaši fanúšikovia vás ale zoberú za slovo a pripomenú vám, keď nedodržiavate svoje sľuby. A vaše nesplnené sľuby sa tak môžu šíriť ďalej.
Nerobte si zlú reklamu, ak nemusíte. Nesľubujte niečo, čo nemôžete splniť. Menej je niekedy viac.
Môžete mať ukážkový profil, profesionálnu profilovú fotografiu a zaujímavé portfólio svojich projektov. Ak ale budete aktívny viac, než je zdravé, ľudia vás budú považovať za otravu.
Spamovať sociálne siete, email schránku a neustále sa chvastať vašimi výsledkami nie je cesta úspechu.
Je správne sa ľuďom pripomenúť a uistiť sa, či na vás náhodou nezabudli. Ale ak budete dennodenne posielať správy, sms-ky a emaily, aby ste dostali z človeka odpoveď, akú si želáte počuť, nenahráva to vašej osobnej značke. Môže to zájsť až tak ďaleko, že ľudia začnú pochybovať o vašom duševnom zdraví.
Otravných ľudí jednoducho nemá nikto rád!
Nesľubujte vo vašich kampaniach, newsletteroch či článkoch miliónové zárobky len preto, lebo to znie bombasticky.
Titulky s názvom „ako zarobiť 10.000 eur len za 14 dní“ nikto neberie vážne (a je jedno, či to je alebo nie je možné).
Vaše kampane prispôsobte trhu a vašim fanúšikom. Pozrite sa okolo seba, budujte vzťahy a poznajte vašu cieľovú skupinu. Len tak dokážete pripraviť skutočne efektívnu kampaň.
Len tak docielite to, že vás zákazníci budú akceptovať a brať vážne.
A teraz netvrdím, že ide len o finančné investície do techniky alebo na mieru pripravenej šablóny pre váš web. Netvrdím, že je potrebné investovať do PR agentúry, platiť si asistentku a podobne.
Jednoducho neinvestujete do už existujúcich kontaktov, zákazníkov a vašich vlastných fanúšikov. Možno patríte medzi osobné značky, ktoré dokážu zaujať a prilákať publikum.
Na druhej strane si to publikum ale nedokážete udržať. Vaši zákazníci už druhýkrát u vás nenakúpia. Vaši odberatelia si už viackrát neprečítajú váš email alebo sa rovno odhlásia z odberu. Čitatelia viac nenavštívia váš blog.
Je finančne menej nákladné predať váš výrobok alebo službu vášmu zákazníkovi opakovane, ako hľadať nového zákazníka. Vyžaduje si to však investíciu. Je potrebné investovať vaše úsilie, čas a vedomosti.
Ak si chcete udržať vašich fanúšikov a platiacich zákazníkov, investujte do vzťahu s nimi. Táto investícia sa vám vráti niekoľkonásobne.
Je to tá najlepšia investícia, akú môžete v budovaní vašej osobnej značky spraviť. Táto investícia je síce dlhodobá, no vráti sa vám niekoľkonásobne!
Viac na túto tému sa dočítate v mojej pripravovanej knihe o budovaní osobnej značky online.
Nie ste prihlásený.
Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu