- 13.10.2017
- 0
- 3337
- 24
- 0
- iamcool.sk
- Blog
- Marketing
- Prečo a kde publikovať PR článok z pohľadu SEO a linkbuildingu | Lukáš Mikulaško
Prečo a kde publikovať PR článok z pohľadu SEO a linkbuildingu
Internet môžeme označiť aj ako veľké digitálne noviny, ktoré sú neustále aktualizované a doplňované o nové, hlavne textové informácie.
Aby váš web či e-shop prosperoval, je potrebné ho neustále dopĺňať o nové a zaujímavé články a propagovať ich.
Na svete sa denne vypublikuje viac ako 2 milióny blogov, preto je viac než dôležité mať kvalitné PR články a vedieť ako ich šíriť, aby sa v tom mori nestratili.
Čo je to PR článok a načo slúži?
Je to nenásilná forma reklamy a možnosť, ako dať svetu o vás vedieť. Neslúži na priamy predaj, je skôr zameraný na poskytnutie odborných či zaujímavých informácií, s cieľom podporiť značku a vzbudiť dôveru.
Aj zákazníci skôr uveria odbornému článku, ako samochvále a výzve k nákupu na vlastnej webovej stránke. Čím viac ľudí si ho prečíta, tým viac sa o vás dozvie a tak zvýši vaše povedomie. To nasleduje aj k zvýšeniu návštevnosti webu, čo môže viesť k novým potenciálnym klientom.
Napísaním dobrého článku však nič nekončí. Aj keď máte najlepší článok na svete, je to zbytočné, keď sa o ňom nikto nedozvie. Základ je vytvoriť nejakú hodnotu a následne ju šíriť. Propagácia je často dôležitejšia, ako samotný článok a k čo najlepšiemu výsledku, je potrebné propagovať aj niekoľko krát.
V PR článkoch je priestor na kľúčové slová, ktoré sú zamerané na tematiku, ktorú propagujete. Výhodou je, že oslovujete potenciálnych zákazníkov tam, kde je to pre nich prirodzené a článok im prinesie aj nejakú hodnotu, nie len reklamu.
Napísanie kvalitného PR článku zaberie pomerne dosť času, no jeho propagácia ešte viac, preto je často najlepšie nechať to na marketingovú agentúru.
Ako dostať na svoj web ľudí ak máte napísaný PR článok? Riešenie je SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače a linkbuilding.
Čo je SEO?
SEO je súbor techník, určených na zlepšenie pozície, na ktorej sa vaša web stránka zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania internetových vyhľadávačov (Google).
Hlavný cieľ je, pomocou vhodne zvolených kľúčových slov prirodzene zvýšiť organickú návštevnosť a tým sa budete vo vyhľadávačoch zobrazovať čo najvyššie.
Vyhľadávače majú svoje algoritmy a robotov, ktorí určujú, ktoré stránky majú dať na prvé miesta a ktoré nie. Aby ste im pomohli a tým pádom aj sebe, musíte využívať správne kľúčové slová a relevantný obsah.
Je však mylný názor, že stačí len dobrý obsah a Google si vás nájde. Nikdy nebudete mať takú organickú návštevnosť akej ste schopní, bez pomoci linkbuildingu.
Čo je linkbuilding?
Forma spätného odkazu z iných stránok, ktoré odkazujú na váš web, či produkt alebo službu. Webstránky, na ktoré vedú tie najkvalitnejšie spätné odkazy z príbuzných webov sa potom zobrazujú vysoko vo vyhľadávačoch.
Funguje to ako obrovská sieť, v ktorej sú tisícky webov a tie odkazujú jeden na druhého. Google z tejto siete vyberá tie, na ktoré sa odkazuje z najrelevantnejších a najsilnejších webov s čo najlepším obsahom.
Roboty vyhľadávačov odkazy zaznamenávajú a pomocou nich zisťujú, ktorá stránka poskytuje pre návštevníkov čo najlepšie informácie. Slúžia ako navigácia medzi internetovými stránkami.
Pre čo najvyšší efekt je však potrebné odkazovať na tematicky príbuzné weby a portály. Vyhľadávače hodnotia relevantné odkazy s kvalitným obsahom pozitívne a pripisujú im body, ktoré zvyšujú ich pagerank, teda hodnotu stránky vo vyhľadávaní.