- Marketing
- Seriál: Ako budovať osobnú značku
- 11.11.2014
- 0
- 2921
- 26
- 0
Nie je nič zbytočnejšie ako využiť všetky strely bez toho, aby ste aspoň raz zamierili na cieľ. Nie je nič hlúpejšie, ako túto chybu opakovať a nesnažiť sa o zmenu. Poznajte svoju cieľovú skupinu a vplyv vašej osobnej značky začne silnieť.
Pokiaľ publikujete fotografie, grafiku, obrázky a nezáleží vám na detailoch alebo veľkom rozlíšení, choďte na instagram. Zdá sa vám zbytočné točiť dlhé videá, keď svoju myšlienku dokážete podať za pár sekúnd? Publikujte na Vine. Chcete predávať svoje know-how, predávať svoje školenia a kurzy? Práve pre vás je tu iamcool. Stačí vám pár znakov textu? Choďte na twitter... Jednoducho musíte poznať svoje schopnosti komunikovať, nájsť to správne médium, predajný, marketingový alebo komunikačný kanál (nazvite to ako chcete) a prihovárajte sa svojej cieľovej skupine.
Verím, že váš obsah sa vám páči a považujete ho za hodnotný pre vaše publikum. Neznamená to ale, že musíte publikovať a zasielať newsletter 3x týždenne! Neznamená to, že váš článok nájdem na nástenke svojej sociálnej sieti 5x do týždňa. Alebo že ten istý článok uvidím zdieľaný v priebehu mesiaca 10x. Chápem, že neradi riskujete a chcete, aby sa k vášmu obsahu dostal skutočne každý. Skúste ale občas myslieť aj na tú časť vášho publika, ktorá to vidí tak často, až ju to raz prestane baviť.
Ako sa prihovárate vašej cieľovke? Ako oslovujete vašich zákazníkov, publikum, čitateľov? Naozaj nemusíte každý článok, audio podcast alebo video-recenziu začínať oslovením "Ahoj" "Čau" a podobne. Chápem, že chcete byť s každým kamarát, chcete byť osobní, s každým si tykať a ukázať všetkým, ako veľmi ste v pohode. Čo ale, ak sú ľudia, čo si potrpia na formálne oslovenie, na troche úcty. Čo ak sú medzi nami ľudia, ktorí sú podstatne starší alebo im formálnejšie oslovenie príde jednoducho slušné alebo dokonca ako nutnosť pokiaľ ide o biznis, vzdelávanie a podobne. Premýšľali ste o tom? Aká stará je vaša cieľová skupina?
Nikdy nevyhoviete každému. Rovnako sa každému nikdy nezapáčite a snažiť sa o to by bola len cesta do pekla. Preto preferujem ísť cestou, ktorou spoznáme svoju cieľovú skupinu, ktorú chceme osloviť a vyprofilovať svoju značku ako aj obsah a formu komunikácie tak, aby sme dokázali čo najefektívnejšie zaujať, motivovať, predať sa... (doplňte čo chcete)
Ak budete poznať vaše publikum, zodpoviete si na mnoho dôležitých otázok. Zistíte, či je lepšie ľuďom tykať alebo vykať, kedy publikovať príspevky, ako často zasielať newslettre, ako často publikovať videá a podobne. A práve vtedy začne byť budovanie vašej značky efektívnejšie ako kedykoľvek predtým. Práve vtedy dokážete cieliť presnejšie než kedykoľvek predtým a vaše predaje porastú. Pribudnú nové komentáre pod vašimi príspevkami, rozšíri sa databáza vašich odberateľov, email kontaktov ako aj vašich zákazníkov. Musíte ale najprv poznať vašu cieľovú skupinu.
Viac na túto tému sa dočítate v pripravovanom ebooku o budovaní osobnej značky online.
Nie ste prihlásený.
Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu