- Marketing
- Seriál: Ako budovať osobnú značku
- 17.03.2015
- 0
- 5597
- 22
- 0
Mnoho ľudí buduje svoju osobnú značku bez toho, aby si to uvedomovali. Naše činy, naše názory, ale aj príspevky na našom blogu prispievajú k formovaní našej osobnej značky.
Takto začínal môj prvý článok na tému Ako budovať osobnú značku online. Od vtedy sa na slovenskom internete na túto tému ako by roztrhlo vrece. Uvedomujeme si vôbec význam budovania osobnej značky online?
Budovať svoju osobnú značku či už offline alebo online je dnes jednoducho IN. Snažia sa o to online podnikatelia, ľudia podnikajúci v MLM, kouči, lektori, umelci, obchodníci... A všetci veria tomu, že im osobná značka prinesie viac objednávok, viac klientov a samozrejme viac peňazí.
Osobne poznám mnoho ľudí, ktorí sa vydali na cestu biznisu a vybrali si odvetvie, v ktorom videli vysoké marže a zisk. Produkt či služba ich až tak veľmi nezaujímala alebo nebavila. Zvyčajne platí, že ak podnikáte iba kvôli peniazom, veľkú dieru do sveta biznisu neurobíte.
To isté platí aj o budovaní osobnej značky.
Ak ste sa rozhodli vybudovať osobnú značku len preto, lebo je to IN a čakáte, že sa vám začnú po pol roku ozývať klienti sami, zabudnite.
To že máte 3 mesiace blog, na ktorom máte 5 príspevkov o problematike, ktorej sa venujete, ešte neznamená, že robíte content marketing. Neznamená to, že budujete vzťah s publikom alebo že vás teraz niekto začne považovať za autoritu v danej problematike. Proste ste si len založili blog a napísali 5 článkov a teraz čakáte výsledky? Zobuďte sa!
Silná značka svoju sieť kontaktov nikdy neprestáva budovať. Silná sieť kontaktov sa buduje dlhodobo a cieľavedome, no hlavne nás to musí baviť.
Lukáš Mikulaško
Úprimne! Osobná značka je iba nástroj. Rovnako ako sú sociálne siete, tak aj osobná značka vám nezaručí úspech v biznise. Sociálne siete slúžia na komunikáciu a budovanie PR a nepriamo vám dokážu priniesť nových klientov. Samotný predaj ako aj zisk nemôžte očakávať len od sociálnych sieti.
To isté platí aj pri osobnej značke. To že budete pre konkurenciu vzorom alebo pre klientov ta správna voľba ešte neznamená, že vaša značka sa vám postará o váš biznis a plnú peňaženku.
Nebuďme teda naivní a nehľaďme na osobnú značku ako na modlu a svätý grál úspechu v biznise, MLM či predaji. Ide o nástroj, aj keď vďaka možnostiam internetu a nástrojom, ktoré internet ponúka, nástroj veľmi efektívny.
Osobná značka ale nie je žiadnym tajomstvom úspechu.
Samozrejme o význame osobnej značky niet pochýb. Pokiaľ viete ako, ste vytrvalí a nebudujete svoju osobnú značku kvôli peniazom, výsledok stojí za to!
Potrebujete mať stratégiu, plán a vedieť, ako takúto úspešnú osobnú značku budovať.
Aj v tomto prípade platí, že trpezlivosť ruže prináša. A na to, aby ste vydržali, potrebujete mať jasné dôvody, prečo pokračovať v tom, čo ste začali alebo prečo vlastne začať.
Poďme si ale spomenúť jednotlivé dôvody (z mojej vlastnej skúsenosti):