Osobná značka a jej skutočný význam

Blížiace sa kurzy
Kurz: "Koučing a self koučing v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "Komunikácia, rétorika a asertivita v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Individuálny konverzačný kurz nemeckého jazyka
Individuálne, Košice
Ľubica Mlynarčíková

Mnoho ľudí buduje svoju osobnú značku bez toho, aby si to uvedomovali. Naše činy, naše názory, ale aj príspevky na našom blogu prispievajú k formovaní našej osobnej značky.

 

Takto začínal môj prvý článok na tému Ako budovať osobnú značku online. Od vtedy sa na slovenskom internete na túto tému ako by roztrhlo vrece. Uvedomujeme si vôbec význam budovania osobnej značky online?

Osobná značka

Budovať svoju osobnú značku či už offline alebo online je dnes jednoducho IN. Snažia sa o to online podnikatelia, ľudia podnikajúci v MLM, kouči, lektori, umelci, obchodníci... A všetci veria tomu, že im osobná značka prinesie viac objednávok, viac klientov a samozrejme viac peňazí. 

 

Prečo to nebude fungovať?

 

Osobne poznám mnoho ľudí, ktorí sa vydali na cestu biznisu a vybrali si odvetvie, v ktorom videli vysoké marže a zisk. Produkt či služba ich až tak veľmi nezaujímala alebo nebavila. Zvyčajne platí, že ak podnikáte iba kvôli peniazom, veľkú dieru do sveta biznisu neurobíte. 

 

To isté platí aj o budovaní osobnej značky. 

 

Ak ste sa rozhodli vybudovať osobnú značku len preto, lebo je to IN a čakáte, že sa vám začnú po pol roku ozývať klienti sami, zabudnite. 

 

To že máte 3 mesiace blog, na ktorom máte 5 príspevkov o problematike, ktorej sa venujete, ešte neznamená, že robíte content marketing. Neznamená to, že budujete vzťah s publikom alebo že vás teraz niekto začne považovať za autoritu v danej problematike. Proste ste si len založili blog a napísali 5 článkov a teraz čakáte výsledky? Zobuďte sa!

Silná značka svoju sieť kontaktov nikdy neprestáva budovať. Silná sieť kontaktov sa buduje dlhodobo a cieľavedome, no hlavne nás to musí baviť.

Lukáš Mikulaško

Osobná značka ako nástroj

 

Úprimne! Osobná značka je iba nástroj. Rovnako ako sú sociálne siete, tak aj osobná značka vám nezaručí úspech v biznise. Sociálne siete slúžia na komunikáciu a budovanie PR a nepriamo vám dokážu priniesť nových klientov. Samotný predaj ako aj zisk nemôžte očakávať len od sociálnych sieti. 

 

To isté platí aj pri osobnej značke. To že budete pre konkurenciu vzorom alebo pre klientov ta správna voľba ešte neznamená, že vaša značka sa vám postará o váš biznis a plnú peňaženku. 

 

Nebuďme teda naivní a nehľaďme na osobnú značku ako na modlu a svätý grál úspechu v biznise, MLM či predaji. Ide o nástroj, aj keď vďaka možnostiam internetu a nástrojom, ktoré internet ponúka, nástroj veľmi efektívny. 

 

Osobná značka ale nie je žiadnym tajomstvom úspechu.

Ako na osobnú značku

Prečo teda budovať osobnú značku?

 

Samozrejme o význame osobnej značky niet pochýb. Pokiaľ viete ako, ste vytrvalí a nebudujete svoju osobnú značku kvôli peniazom, výsledok stojí za to! 

 

Potrebujete mať stratégiu, plán a vedieť, ako takúto úspešnú osobnú značku budovať. 

 

Aj v tomto prípade platí, že trpezlivosť ruže prináša. A na to, aby ste vydržali, potrebujete mať jasné dôvody, prečo pokračovať v tom, čo ste začali alebo prečo vlastne začať. 

 

Poďme si ale spomenúť jednotlivé dôvody (z mojej vlastnej skúsenosti):

 

  • Nové kontakty (to ako ich dokážete využiť je už na vás, nie na vašej značke!)
  • Nové príležitosti (s novými kontaktmi prichádzajú aj nové príležitosti)
  • Ponuky na biznis, investovanie či kariéru (jednoducho kontakty boli, sú a budú veľmi dôležité)
  • Jednoduchší predaj (ľudia radi nakupujú a nakupujú práve od silných značiek, ktorým dôverujú!)
  • Stanete sa efektívnejším (jedna z hlavných výhod je efektivita! dokážete šíriť svoje posolstvo veľkému množstvu publika, ktoré vás sleduje a dôveruje vám)
  • Ľahší prístup k informáciám (ak niečo neviete, jednoducho sa spýtate vášho publika, ktoré vám rado poradí)
  • Ľahší prístup k správnym ľuďom (Potrebujete niekoho do týmu? Pomoc? Zamestnanca alebo biznis partnera? Vyberte si z vášho publika.)

 

Čo myslíte? Stojí to za to? Dokázali by ste vďaka týmto veciam viac predávať? Viac zarábať? Byť efektívnejší a rýchlejší? 

 

Tak čo? Máte v tom už jasno? Stojí za to budovať osobnú značku

21
Super článok
21
0
0
Nič moc
O autorovi
Lukáš Mikulaško Lukáš Mikulaško
Som online podnikateľ a marketér.

Momentálne rozbieham digitálnu agentúru ContentPress

Zaujímam sa o osobný rast, sociálne siete a online marketing.

Napísal som e-book o budovaní osobnej značky "Značka si TY!
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť