Online nástroje pre budovanie osobnej značky

Blížiace sa kurzy
Kurz: "Koučing a self koučing v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "Komunikácia, rétorika a asertivita v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "SKVELÝ OBCHODNÍK | obchodné zručnosti a psychológia predaja"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.

Dnes by som vám rád v rámci seriálu o budovaní osobnej značky predstavil základné online nástroje, ktoré vám v jej budovaní pomôžu.  

 

Vaše príspevky, názory, komentáre, fotografie alebo odkazy majú vplyv na to, ako vás ľudia vnímajú a vytvárajú si tak o vás mienku. Vďaka nižšie uvedeným nástrojom dokážete šíriť medzi ľudí vaše know-how, nápady, skúsenosti alebo zručnosti. Poďme si teda v krátkosti predstaviť jednotlivé online nástroje, prostredníctvom ktorých môžete budovať svoju osobnú značku.

 

  • Facebook a Google+ - túto sociálnu sieť netreba nikomu predstavovať. Na Facebooku môžu ľudia sledovať vašu aktivitu bez toho, aby boli vašimi priateľmi. Môžete si taktiež vytvoriť fanpage vašej osoby alebo fanpage vášho osobného blogu ako napríklad Peter Čelko. Podobne taktiež funguje sociálna sieť Google+. 

 

  • LinkedIn - sociálna sieť, ktorá sa teší stále väčšej obľube aj na Slovensku. Užívatelia môžu hodnotiť vaše zručnosti, znalosti a schopnosti. Váš profil informuje užívateľov o tom, na akých projektoch sa podieľate, kde ste pracovali, študovali a je celkom možné, že vás niekto osloví s pracovnou ponukou.

 

Kvalitný profil na LinkedIne je pre vašu značku dôležitejší než profil na inej sociálnej sieti. Prečítajte si článok, ako vylepšiť svoj Linkedin profil

 

  • Twitter - Twitter sa stáva neustále populárnejší aj na Slovensku. Twitter už nie je doménou len novinárov či ľudí pôsobiacich v online marketingu alebo IT. Jednou z najdôležitejších položiek vo vašom Twitter účte je vaše bio. Odporúčam vám prečítať si zaujímavý článok o tom, ako mať skutočne zaujímavý Twitter profil

 

  • Instagram, Flickr, Pinterest - vytvárate handmade výrobky, zaujímate sa o grafiku, infografiku, fotografiu, umenie alebo čokoľvek, čo je jednoduchšie popísať graficky než v textovej forme? Vytvorte si profil na jednej z týchto sociálnych sietí alebo ich kombinujte. 

 

  • Youtube, Vimeo, Vine - Pokiaľ máte možnosť a schopnosť tvoriť zaujímavé videá, tak smelo do toho. Slovenský youtuber GoGo ma dnes viac než 700.000 odberateľov svojho obsahu. Na tvorbu mikro videí slúži sociálna sieť Vine. 

 

  • Ebook je skvelým marketingovým nástrojom. Dokážete ho vypublikovať na vlastné náklady a budovať vďaka nemu veľkú email databázu. Ak hovorím o ebookoch, tak nemám namysli len PDF dokumenty zdarma na stiahnutie, ale aj reálne ebooky vo formáte pre elektronické čítačky kníh, za ktoré si môžete nechať platiť. Áno aj váš platený infoprodukt je silným marketingovým nástrojom. 

 

  • Email - Svoju osobnú online značku budujete aj vďaka emailu. Hovoríme tomu email marketing. Nezabudnite si do pätičky emailu pridať váš automatický podpis, ktorý bude okrem vášho mena obsahovať link na váš blog, odkaz na sociálnu sieť alebo napríklad vaše logo. 

 

  • iamcool - Nový portál, vďaka ktorému máte možnosť publikovať svoje články, vytvoriť si svoj osobný profil, ale hlavne tvoriť, organizovať a predávať svoje kurzy! Okrem toho, že iamcool je ďalším nástrojom pre budovanie vašej osobnej značky, vďaka predaju kurzov dokážete aj vďaka svojej značke predávať kurzy a zarábať peniaze.

 

  • Blog - Váš blog je úžasný nástroj na publikovanie vašich názorov. Vďaka blogu môžete publikovať nielen textový obsah, ale aj vaše fotografie, videá, infografiku alebo dokonca zbierať email kontakty a predávať váš ebook. Pokiaľ chcete začať blogovať, prvá vec je výber tej správnej platformy.

 

Pamätajte! Nemusíte byť všade. Poznajte vaše publikum a vašich zákazníkov a hlavne spoznajte samých seba. Niekto dokáže tvoriť zaujímavý obsah vo forme videí, fotografií, textu. Niekomu bude stačiť niekoľko sekundové video alebo 140 znakov textu. Alebo budete potrebovať niekoľko stranový ebook. Taktiež musíte poznať, kde sa vaše publikum nachádza a aká forma obsahu ho dokáže zaujať. Výber je na vás. Sledujte aj naďalej môj seriál o budovaní osobnej značky online.

 

Podstatne viac na túto tému sa dozviete v mojom pripravovanom ebooku o budovaní osobnej značky online.

Akú platformu používate pre svoj blog?

  • Tumblr( 2% )
  • Blogger( 6% )
  • Wordpress( 75% )
  • Postach.io( 3% )
  • Joomla( 4% )
  • zatiaľ nemám vlastný blog( 11% )

Počet hlasovaní: 194

50
Super článok
50
1
1
Nič moc
O autorovi
Lukáš Mikulaško Lukáš Mikulaško
Som online podnikateľ a marketér.

Momentálne rozbieham digitálnu agentúru ContentPress

Zaujímam sa o osobný rast, sociálne siete a online marketing.

Napísal som e-book o budovaní osobnej značky "Značka si TY!
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Peter Čelko
Peter Čelko, 20.07.2014 o 23:11
Skvele obsiahnuté nástroje! Ešte by som spomenul možnosť blogovania pod LinkedIN, ktorá bola sprístupnená širokej verejnosti len nedávno:)
Lukáš Mikulaško
Lukáš Mikulaško, 20.07.2014 o 23:35
Premýšľal som, že to spomeniem ale predsa len ide o stručné predstavenie online nástrojov :) Myslím, že niečo podobné nájdeš aj na facebooku.
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť