- 10.03.2016
- 0
- 3960
- 2
- 0
- iamcool.sk
- Blog
- Marketing
- Marketing na sociálnych sieťach a chyby, ktorým sa treba vyhnúť | Admin iamcool.sk
Marketing na sociálnych sieťach a chyby, ktorým sa treba vyhnúť
Úspešná marketingová stratégia zahrňuje v dnešnej dobe aj pôsobenie na sociálnych sieťach. Vďaka nim môže firma zvýšiť tiež svoj zisk. Pokiaľ však zvolí vhodnú formu pôsobenia, čo sa bohužiaľ veľa podnikom nepodarí a stále dookola opakujú tie isté chyby. Pokiaľ však viete, ktoré chyby to sú, môžete sa im hravo vyhnúť.
1.Nemáte žiadnu stratégiu
Bez poriadnej marketingovej stratégie sa vám nikdy nepodarí predať všetkým potencionálnym zákazníkom informácie, ktoré chcete, aby si o vás zapamätali. K vypracovaniu stratégie by vám mal slúžiť marketingový plán, ktorý si pravidelne zostavujete a ktorý by vás mal sprevádzať každým dňom vášho podnikania.
V rámci marketingovej stratégie si stanovte nie len svoje ciele, ale aj postup, ako k nim budete smerovať a ako budete merať efektívnosť svojho počínania. K tomu by vám mal dopomôcť aj plánovací kalendár. Bez týchto základných krokov budete síce na sociálnych sieťach zverejňovať obsah, ale nikdy nebudete vedieť k čomu smerujete a či je to smer, ktorý ste chceli nasledovať.
2. Zvolili ste príliš mnoho platforiem
Častou chybou malých podnikov je zriadenie firemných profilov na všetkých možných platformách a to hneď v začiatkoch podnikania. Mladé podniky tak často krát ešte ani netušia, čo taká správa sociálneho profilu bude obnášať a uchyľujú sa k zverejňovaniu veľkého počtu postov, ktoré však nemajú pre potencionálnych zákazníkov žiadnu pridanú hodnotu.
Taký profil, ktorý nikto nesleduje a nezdieľa stráca rýchlo na atraktívnosti aj pre svojho správcu a tak po pár týždňoch zúrivého zverejňovania postov zrazu zostáva profil opustený. Čo znovu svedčí o chýbajúcej stratégii. So správou firemného sociálneho profilu preto začnite až vo chvíli, kedy viete, že budete mať k dispozícií dostatok kvalitného obsahu, ktorý by mohol vašich fanúšikov zaujímať, a tiež im prispôsobte výber sociálnych platforiem.
3. Platíte si fiktívnych fanúšikov
Veľa firiem chce svoju prestíž zvýšiť tak, že si od špecializovaných agentúr zakúpi vlastných fanúšikov. Na oko to potom vyzerá, že stránku sleduje rada ľudí, ale nič sa vlastne nezmenilo. Profil nikto nesleduje, nezdieľa, nekomentuje, aktivita na takom profile nie je žiadna, počet fanúšikov je len číslom bez výsledku.
Často sa jedná o fiktívne profily, za ktorými nie je žiadny človek, ktorý by mohol na danej platforme nejak komunikovať. Alebo sa môže jednať o balík kontaktov z úplne iných zemí, než v akých spoločnosť pôsobí. Mať preto tisíce fanúšikov z Ázie je nám v Slovenskej republike tiež málo platné.
4. Hovoríte príliš o sebe
Na sociálnych sieťach hľadajú ľudia predovšetkým zábavu, alebo informácie v stručnej a prívetivej forme. Pokiaľ však stále zdôrazňujete len svoju značku a sociálny profil vám slúži len ako ďalšie miesto inzercie služieb, alebo produktov, nebudú mať ľudia pre vás pochopenie. Nebojte sa tiež zdieľať zaujímavé články, alebo zábavné informácie a pri vytváraní postov myslíte predovšetkým na potreby svojich fanúšikov.
5. Používate príliš mnoho kľúčových slov
Používanie hashtagov, alebo kľúčových slov vám môže pomôcť zviditeľniť svoj príspevok, pokiaľ bude niekto po tomto kľúčovom slove na sociálnej sieti pátrať. Chybou však je, keď to s kľúčovými slovami začnete príliš preháňať do postu začnete násilím tlačiť aj hashtagy, s ktorým nebude mať post vlastne nič spoločného. Týmto postupom žiadnych nových fanúšikov neprilákate, ale skôr rozhneváte, pretože výsledky ich hľadania budú nerelevantné.
6. Zverejňujete veľa príspevkov naraz
Príspevky zverejnené pár hodín, alebo minút po sebe môžu u fanúšikov vzbudiť dojem, že ich príliš spamujete a trochu na nich svojím obsahom naliehate. Pokiaľ to pre nich bude už naozaj otravné, môže sa stať, že vás prestanú sledovať. A to predsa nechcete. Takže skôr ako na kvantitu dbajte o kvalitu a zverejňujte v pravidelných intervaloch. K tomu vám môžu pomôcť špeciálne nástroje ako je napríklad Buffer, alebo Hootsuite, kde si môžete zverejňovanie príspevkov ľahko naplánovať.
7. V príspevkoch máte veľa chýb, alebo preklepov
Chyby a preklepy môžu upozorniť na to, že si na svojich postoch vlastne nedávate záležať a skôr je pre vás dôležitá rýchlosť ako kvalita obsahu. To ale môže negatívne pôsobiť na potencionálnych zákazníkov, ktorí sa môžu obávať, že takto budete pristupovať aj k ponúkaným službám, alebo produktom a tak sa radšej rozhodnú osloviť konkurenciu. Preto sa pred každým zverejnením príspevku ešte raz zastavte a prečítajte si, čo sa vlastne chystáte pustiť do sveta.