- 30.07.2014
- 0
- 14965
- 65
- 5
- iamcool.sk
- Blog
- Marketing
- Farby a ich úloha v marketingu | Silvia Lesayová
Farby a ich úloha v marketingu
O farbách je všeobecne známe, že majú silný vplyv na správanie a rozhodovanie ľudí. A to dobre vedia aj marketingoví dizajnéri a špecialisti, ktorí psychológiu farieb vedia naplno využiť pri svojej práci a vo svoj prospech. A preto nemusí byť žiadnym prekvapením, že za predajnosťou nejakého výrobku stojí práve jeho farba. Nás spotrebiteľov totiž ovplyvňuje v takej miere, že si to ani neuvedomujeme.
A ako teda ktorá farba na nás pôsobí?
Červená
Táto farba v nás vytvára pocit naliehavosti a nutnosti. Nie nadarmo sú ňou označené výpredaje v obchodoch, či rôzne akcie na spotrebný tovar. Červená farba navyše podporuje chuť k jedlu a preto po nej siahli i veľké fastfoodové reťazce. Zároveň je aj aj farbou vášne a podporuje fyzickú aktivitu.
Modrá
Je spájaná s vodou, mierom. Symbolizuje pokoj, pohodu a spoľahlivosť. Táto farba vytvára pocit bezpečia a preto ju nájdete v logách konzervatívnych spoločností, ktoré chcú u klientov vzbudiť pocit dôvery v ich produkty či služby.
Zelená
S touto farbou sa spája zdravie, pokoj, sila a vo všeobecnosti príroda. Podporuje rovnováhu, odbúrava stres a stimuluje harmóniu. Je typická pre spoločnosti s enviromentálnym zameraním alebo aj pre rôzne relaxačné a oddychové zariadenia.
Fialová
Fialová reprezentuje múdrosť a rešpekt. Stimuluje riešenie problémov a podporuje kreatívne myslenie. Často sa s ňou môžeme stretnúť pri kozmetických produktoch pre ženy, napr. pri krémoch na obnovu pleti, proti starnutiu a podobne.
Žltá a oranžová
Tieto dve farby charakterizuje optimizmus, radosť a šťastie. Vyžaruje z nich pozitívna energia. A to dobre vedia aj známi výrobcovia hračiek a sortimentu pre deti. Dôvod je jednoduchý – tieto farby vo svojich žiarivých odtieňoch deti rozhodne upútajú.
Biela
Farba čistoty, slobody a nádeje. Určite ste si všimli, že je základom reklám na pracie prášky a rôzne čistiace prostriedky. Okrem toho po nej siahli napríklad aj výrobcovia šperkov.
Čierna
Pre niekoho možno smutná farba, ale v marketingu predstavuje symbol elegancie a vznešenosti. Preto po nej siahajú zväčša značky, ktoré chcú upútať na nejaký svoj luxusný výrobok ako automobil, šperk alebo aj parfum.
Farby sú s marketingom naozaj veľmi úzko späté. Či už chcete vytvoriť nové logo svojej spoločnosti alebo farbu nového produktu, treba klásť veľký dôraz na výber nielen tej správnej farby, ale aj odtieňu. Príliš chladné odtiene môžu vyvolávať naopak pocit smútku, depresie a pesimizmu. Ak si sami neviete rady s tým, akú farbu zvoliť, neváhajte a obráťte sa na odborníka – grafika. Síce každá práca niečo stojí, ale v tomto prípade sa určite oplatí zainvestovať.
- 08.07.2015
10 krokov k nastaveniu GPS kariéry a života
- 19.01.2016
11 tipov ako si nájsť spolužiakov
- 27.12.2014
Nie ste prihlásený.
Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu