- Marketing
- Seriál: Populárne typy marketingu
- 15.08.2014
- 0
- 3631
- 4
- 0
V predchádzajúcom článku sme sa pozreli na typy marketingu, ktoré na zviditeľnenie sa využívajú nielen veľké spoločnosti, ale aj menší podnikatelia. Dôvodom je zväčša obmedzený finančný rozpočet na marketing.
Typov marketingu, ktoré sú v dnešnej dobe populárne je viac. Teraz si posvietime napr. na priamy marketing, PR marketing a čo to sa dozviete aj o SMS marketingu.
Ako už názov naznačuje, ide o priame oslovenie zákazníka, či už formou e-mailu, pošty, telefonátu alebo osobne. Stále predstavuje efektívny marketingový nástroj, na ktorý by sa ani v dnešnej dobe nemalo zabúdať. Podobne, ako v e-mail marketingu, aj tu tvorí základ databáza, avšak cielene zameraná len na tých ľudí, ktorých by daný produkt alebo služba mohol osloviť.
Public relations = vzťahy s verejnosťou. Podstatným rozdielom medzi PR a reklamou je, že reklama je z hľadiska času krátkodobá a sa snaží skôr o propagáciu nejakého produktu alebo služby. PR marketing je zameraný na vytváranie celkového a hlavne dlhodobého pozitívneho imidžu spoločnosti. Základom je spätná väzba. Spoločnosti tak môžu lepšie a rýchlejšie reagovať na požiadavky zákazníkov. Vo veľkých spoločnostiach je PR oddelenie samozrejmosťou, menšie podniky si PR riešia sami, často aj formou barteru. Poprípade môžete využiť aj služby PR agentúr, ktorých je aj na Slovensku veľa.
Multi level marketing alebo sieťový marketing, ktorého počiatky síce siahajú už do 30. rokov minulého storočia, ale určite nepatrí do starého železa. Princíp MLM marketingu spočíva v odmeňovaní predajcu (dílera alebo distribútora) nielen z jeho predaja výrobku, ale aj z predaja všetkých predajcov, ktorých do MLM marketingu priviedol. Je vecou vkusu a nie je pre každého. Zriadiť si tento typ marketingu vyžaduje premyslenú stratégiu. Púšťajú sa doň najmä veľké obchodné reťazce a zapájajú ľudia, ktorým tento typ práce vyhovuje.
Ďalší typ marketingu, ktorý pod podmienkou, že sa správne nastaví, dokáže byť veľmi efektívny. Umožňuje jednoducho realizovať reklamnú SMS kampaň na akýkoľvek výrobok alebo službu. No na jej uskutočnenie potrebujete okrem finančných prostriedkov aj databázu telefónnych čísel. Preto sa v tomto prípade obráťte na spoločnosti, ktoré ňou disponujú a s realizáciou kampane vám pomôžu.
Niet pochýb, že najlepšou a najúčinnejšou reklamou je spokojný zákazník. A o to viac, ak svoje pozitívne pocity posunie ďalej svojim známym, ktorí sa môžu stať vašimi budúcimi zákazníkmi. O svoje postrehy sa môže podeliť s ostatnými aj prostredníctvom recenzií na internete. Preto je vždy dobré, ak je spoločnosť registrovaná na portáloch porovnávačov cien. A ani prípadnej negatívnej reklamy sa báť nemusíte. V tomto prípade je vždy dobré spojiť sa, či už telefonicky alebo e-mailom s nespokojným zákazníkom a vzniknutú situáciu ozrejmiť, prípadne navrhnúť riešenie prospešné pre obe strany.
Akú formu marketingu si zvolíte, nechám už na vás. V každom prípade, ako ste sa mohli v článkoch na túto tému dočítať na iamcool.sk, efektívnych možností je viac, najmä ak rozpočet nepustí.
Nie ste prihlásený.
Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu