- Marketing
- Seriál: Ako budovať osobnú značku
- 09.09.2014
- 0
- 3166
- 25
- 1
Je to síce vaša značka, no bez vášho publika, fanúšikov a platiacich (a tiež potenciálnych) zákazníkov by nič neznamenala. Kto by čítal vaše články, newslettre, platil za vaše školenia, kurzy, výrobky alebo služby? Kto by zdieľal vaše názory a kto by odoberal vaše príspevky na sociálnych sieťach?
To vaše publikum je hnacou silou vašej značky. Pomáha jej rásť, silnieť a určuje jej trhovú hodnotu.
Názory vášho publika sú teda veľmi dôležité!
Nikto nemá rád, ak ho ignorujeme. Vaši fanúšikovia taktiež nie. Ak je to možné, odpovedajte na všetky otázky. Môžete taktiež vytvoriť nástroj, ktorý vám tieto odpovede uľahčí. Pripravte si FAQ – odpovede na najčastejšie kladené otázky. Nič ale nenahradí osobný, priateľský a odborný prístup.
Asi najhoršia možná vec, ktorej sa môžete dopustiť, je mazanie negatívnych komentárov na sociálnych sieťach. Ak sú opodstatnené, vyriešte problém, priznajte si chybu, ospravedlňte sa. Ľudia sú častokrát chápaví a odpúšťajú. Priznanie si chyby je sympatické a ľudské. Neváhajte si stratenú dôveru kúpiť späť zľavou alebo bonusom. Ak sa niečo pokazí, stále to môžete napraviť.
Ak ide o neopodstatnený názor, vysvetlite situáciu. Častokrát sa v takomto prípade na vašu stranu postavia spokojní zákazníci alebo fanúšikovia. Bežne sa stáva, že spokojná časť publika túto prácu odvedie za vás.
Nakoniec sa ani len nesnažte vyhovieť alebo zapáčiť všetkým. Nie je to možné a nie je to ani vo vašich silách. Občas sa stane, že natrafíte na profesionálneho odmietača, ktorého úlohou je byť neustále nespokojný.
Ak dostávate pozitívne názory na vašu osobu, váš projekt alebo službu či výrobok, neváhajte sa ním pochváliť. Dostali ste ďakovný email od vášho klienta? Pochváľte sa ním na vašom blogu alebo sociálnych sieťach. Taktiež máte možnosť zdieľať vo vašom eshope hodnotenia vašich reálnych zákazníkov ako aj ich názory a spokojnosť.
Reálne odporúčania už platiacich zákazníkov sú skvelá reklama!
Nie je možné myslieť na všetko. Určite máte skvelé nápady, ako zlepšiť predaj, skvalitniť vaše produkty alebo služby. Skúste ale tiež načúvať vášmu publiku. Hovorí sa, že zákazníci nevedia čo chcú, pokiaľ im to my sami neukážeme. Výnimka ale potvrdzuje pravidlo. Skúste sa vašich zákazníkov spýtať, ako im môžete pomôcť alebo čo pre nich môžete urobiť. Odpovede vám možno otvoria oči a uvidíte to, čo ste nevideli a čo ste už dlho hľadali.
K tomu, aby ste mohli vášmu publiku načúvať, potrebujete komunikačný kanál. Môžu ním byť sociálne siete, email alebo váš blog či telefón. Nezabudnite teda na seba uvádzať kontakt na viditeľnom mieste. A taktiež nezabudnite na krátke bio a vašu fotografiu. Komunikácia by mala byť osobná a určite si ľudia zaslúžia vedieť, s kým majú tú česť. Skôr sa vám otvoria a zapamätajú si vás.
Viac na túto tému sa dočítate v predošlých článkoch na tému budovania osobnej značky online.
Nie ste prihlásený.
Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu