Content marketing v praxi: 530% nárast fanúšikov vďaka jedinému blogu

Blížiace sa kurzy

To, že ste na sociálnych sietiach a máte blog ešte neznamená, že máte vyhraté. Vo väčšine prípadov majú vaše články len pár desiatok vzhliadnutí a na facebooku neviete osloviť dostatočne veľké publikum. O budovaní osobnej značky ste len počuli, no výsledky sa dodnes nedostavili. Čo s tým?

 

Určite sa netreba vzdávať, práve naopak, treba sa pozrieť na príklady dobrej praxe. Dnes vám predstavím silu content marketingu, ktorý vám pomôže budovať svoju značku online. V nasledujúcej prípadovej štúdii sa pozrieme na to, ako za pár dní získať stovky fanúšikov a desiatky followerov.

 

Jeden blog - dvakrát stredobodom pozornosti

 

29. júla 2013 som sa rozhodol napísať blog s názvom  7 ľudí, ktorých sa oplatí mať na Facebooku v priateľoch alebo ich aspoň sledovať. Pri písaní tohto článku som využil kľúčové princípy content marketingu, ktoré nájdete v mojej prezentácii na SlideShare:

 

  1. Pite kávu
  2. Píšte s nadšením
  3. Rýchlo publikujte

 

Aby som zasiahol čo najširšiu cieľovú skupinu, osobnosti som vyberal z oblasti biznisu, startup scény, life-style, neziskového sektoru a pridal som pár ľudí, ktorých môžeme nazvať motivátormi.

 

Hneď ako som publikoval článok na svojom blogu som ho zazdieľal aj na sociálnych sietiach Facebook, Twitter a G+. Takmer okamžite si ho všimli aj ľudia spomenutí v blogu a preto sa ním pochválili na svojom profile, čo spôsobilo celkom slušnú návštevnosť. Za týždeň si článok prečítalo viac ako 2 000 ľudí.

 

Za dve minúty 12 followerov

 

Pred pár týždňami som sa dal do reči s chalanmi zo Startitup.sk. Prehodili sme pár slov o spolupráci a postupne začali publikovať výber mojich blogov na svojom webe. 9.1.2014 už môj blog vítal čitateľov startitupu na titulke.

 

Obohatený o pár fotiek opäť získal svoju pozornosť. Tentokrát však výsledky prekvapili ešte viac. Už pár hodín po jeho uverejnení zareagoval Michal Dragan, že mu za dve minúty pribudlo 12 followerov.

Michal Dragan

Michael Smith Dragan

Nezvyčajný záujem o svoj profil si všimol aj Majo Kasan, ktorému za malú chvíľu prišlo 60 žiadostí o priateľstvo. 

Marián Kasan

Marián Kaso Kasan

O výsledku content marketingu hovorí aj Lukáš Mikuláško:

Pred uverejnením článku som mal 97 odberateľov, dnes je ich už 165. Počet priateľov bol 500, dnes im mám 689. Najvýraznejší nárast som však zaznamenal na mojej fanpage. Pred publikovaním článku som mal 80 lajkov, dnes je ich spolu 424.

To je 530% nárast počtu fanúšikov vďaka jedinému blogu, ktorý som napísal.

 

Redakciu Startitup.sk som pre pár dňami požiadal o pár zaujímavých štatistík. Podľa ich informácii si článok k dnešnému dňu prečítalo viac ako 20 000 ľudí. ,,Na facebooku mal článok skvelý performance – reach 31 300, 5 300 klikov a 125 overall engagement,“ napísal Lukáš Gašparík.

 

Zhrnuté a podčiarknuté

 

  • Content marketing bude fungovať vtedy, keď čitateľom skutočne pomôžete, dáte im tipy na zaujímavých ľudí a konkrétne riešenia. Od roku 2012 som napísal viac ako 1 200 príspevkov.  Preto si nájdite dobrého copywritera alebo začnite trénovať a