Čo je PPC reklama a aké sú jej výhody?

Blížiace sa kurzy
Kurz: "Koučing a self koučing v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "Komunikácia, rétorika a asertivita v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Individuálny konverzačný kurz nemeckého jazyka
Individuálne, Košice
Ľubica Mlynarčíková

V dnešnej dobe sa ja osobne v práci čoraz viac stretávam s pojmom PPC reklama. A čo to tá PPC reklama vlastne je a prečo je taká populárna?

 

PPC je anglická skratka slova „Pay Per Click“, čo si jednoducho môžeme preložiť ako "platba za klik". Najmä v dnešnej dobe ide o populárny spôsob platenia za reklamu na internete.

PPC reklama vám pomáha „predbehnúť konkurenciu“ vo výsledkoch vyhľadávania odkazov na internete. Vďaka tomu tak získavate výhodnejšiu pozíciu vo vyhľadávaní, a tým pádom máte väčšiu šancu, že si na ten váš odkaz potencionálny zákazník klikne skôr, ako na odkaz konkurencie. Veľkou výhodou tohto tohto typu reklamy je, že neplatíte za jej umiestnenie, ale iba vtedy, ak si na ňu niekto zo záujemcov o váš tovar alebo službu klikne. Je to aj prvý krok k tomu, aby záujemci využili vaše služby alebo si kúpili tovar, ktorý prostredníctvom reklamy ponúkate.

Ale poďme sa už teraz spoločne pozrieť na najväčšie výhody PPC reklamy.

 

Dostupnosť

 

Azda jednou z jej najväčších výhod je dostupnosť tejto formy reklamy na internete. Je dostupná komukoľvek, bez ohľadu na ponúkaný tovar alebo službu.

 

Platíte iba za reálne „kliky“

 

Za PPC reklamu platíte len vtedy, ak je účinná, a teda, ak si na ňu niekto z vašich potencionálnych zákazníkov klikne. Pričom cenu za klik si stanovíte sami, rovnako aj denný limit, ktorý nechcete presiahnuť. Jednoducho, všetko podľa svojich možností a potrieb.

 

Cielenosť

 

Ďalšou výhodou tohto typu reklamy je, že odkazy sa väčšinou zobrazujú na stránkach s podobným obsahom. To znamená, že sa váš odkaz zobrazí len tým užívateľom, ktorí váš typ produktu alebo služby hľadajú. Vďaka tomu je odkaz presnejšie namierený na kľúčového zákazníka a zbytočne neobťažuje ostatných.

 

Kontrola

 

Akonáhle si ju zriadite, svoju reklamu a návštevnosť svojej stránky máte pod kontrolou. Presne vidíte, koľko návštevníkov si na váš odkaz kliklo a čo vám to prinieslo (zvýšenie návštevnosti, zvýšenie predajnosti a podobne).

 

Efektívnosť a flexibilita

 

PPC reklama sa v súčasnosti považuje za jednu z najúčinnejších foriem online reklamy. Môžete ľahko a hlavne okamžite reagovať na prípadné sezónne zmeny v dopyte, propagovať svoj zvýhodnený tovar alebo službu a podobne.

 

Merateľnosť

 

PPC reklama umožňuje ľahko a presne si spočítať návratnosť vašej investície, narozdiel od iných typov reklamy, akou je napr. reklama v televízii.

 

No nie je všetko zlato, čo sa blyští a to platí aj o PPC reklame. Jednou z nevýhod je, že zaplatíte aj za kliky „preklikávačov“, vďaka ktorým tak môžete prísť podstatne rýchlejšie o svoj kredit na denný limit, bez toho, aby vám to niečo prinieslo. Avšak dobrou správou je, že už existujú algoritmy na odstránenie týchto podozrivých klikov.

 

Vo svete, najmä v USA sú najväčšími propagátormi PPC reklamy Google a Yahoo. Na Slovensku zatiaľ najviac dominujú Google, Etarget a Facebook. Ak si však na svoje vlastné nastavenie PPC reklamy netrúfate, obráťte sa priamo na spoločnosti, ktoré sa týmto typom marketingu zaoberajú, na Slovensku je ich stále viac. Avšak v tomto prípade treba počítať s tým, že náklady na reklamu sa vám zvýšia.

 

Ako každý typ reklamy, ani táto vám nezaručí miliónové obraty a zisk. Je to len marketingový nástroj, ktorým to môžete, ale aj nemusíte dosiahnuť. Určite však stojí za vyskúšanie, veď každý predajca tovaru, poskytovateľ služieb chce, aby ten jeho produkt či službu našiel potencionálny zákazník skôr, ako ten od konkurencie.

10
Super článok
10
0
0
Nič moc
O autorovi
Silvia Lesayová Silvia Lesayová
Asistentka v investičnej a softvérovej spoločnosti, športová aktívno-pasívna nadšenkyňa, milovníčka zvierat a aj príležitostná copywriterka :-).
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť