Ako zvýšiť návštevnosť vašich blogov a webstránok

Blížiace sa kurzy
Kurz: "Koučing a self koučing v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "Komunikácia, rétorika a asertivita v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "SKVELÝ OBCHODNÍK | obchodné zručnosti a psychológia predaja"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.

Máte už zabehnutú webovú stránku alebo vytvorený nový blog a snažíte sa naň dostať viac a viac ľudí, lebo stále nie ste spokojní  s výškou návštevnosti? Ak áno, tak tento článok je určený práve pre vás.

 

Webové stránky a blogy sa stávajú základným prvkom obchodného rastu. Možno ste už počuli o často nepochopenom pojme ,,SEO,, (Search Engine Optimization) alebo optimalizácia pre vyhľadávače.

 

SEO je považovaná za jednu z marketingových stratégií väčšiny firiem, ktoré vstúpili do online sveta. Je to stratégia, ktorá ak je naplánovaná a uplatnená dobre, posunie váš web na prvé pozície vo vyhľadávačoch. Výsledkom je viac potenciálnych klientov hľadajúcich vaše produkty alebo služby.

 

Optimalizácia pre internetové vyhľadávače je dnes nevyhnutnosťou hlavne kvôli rýchlo stúpajúcim počtom internetovej konkurencie. Netreba zabúdať na to, že aj vaši konkurenti chcú osloviť čo najviac zákazníkov. Ak budú vaše weby dobre optimalizované pre vyhľadávače, môžete očakávať až 40 – 50% zvýšenie návštevnosti.

 

Veľkou výhodou je dlhodobá a výhodná investícia. Nemusíte platiť reklamu na internete formou reklamných bannerov, čo je nutné robiť neustále a výdaje za reklamu po čase prevýšia výdaje za prípadnú optimalizáciu. Keď prestanete platiť reklamu, prestanete mať aj návštevníkov vašej stránky, zatiaľ čo optimalizácia pôsobí dlhodobo. A to je dobré!

 

Naučte sa základné princípy SEO a pomôžte svojej webovej stránke dostať sa na najvyššie pozície vo vyhľadávačoch. Tu je 5 rýchlych a jednoduchých pravidiel, ktoré môžete zrealizovať a ktoré majú vážny dopad na váš biznis.

 

1. Page titles

 

Title sa považuje za najdôležitejší on-page faktor na stránke. Je to výraz, ktorý sa objaví v hornej časti internetového prehliadača pri návšteve webovej stránky, alebo tiež výraz, ktorý sa objaví ako ,,klikacia,, fráza vo výsledku vyhľadávania.

 

Do title sa oplatí dávať čo najmenej slov. Mal by obsahovať požadované kľúčové slovo/á, pretože čím viac keywordov, tým viac sa dôležitosť slova rozkrája na menšie časti.

 

Platí tu pravidlo: čím kratší, tým lepší.

 

Tip: Použite kľúčové slovo alebo slovné spojenie na začiatok názvu, čo predstavuje najvyššiu koreláciu s vysokým umiestnením webstránky pri vyhľadávaní.

 

2. Meta descriptions

 

Podobne ako title tag, meta description je ďalší údaj používaný k popisu webovej stránky. Hoci neovplyvňuje umiestnenie stránky v žiadnom z vyhľadávačov, vyhľadávače zobrazujú túto informáciu užívateľom v rámci výsledkov vyhľadávania. Vďaka tomu vplýva na pomer kliknutí a pomáha zvýšiť návštevnosť stránky bez ohľadu na jej umiestnenie vo vyhľadávačoch.

 

Meta description je tag, ktorý by mal byť dlhý do cca 155 znakov, vrátane medzier. Účelom meta description je zhrnutie obsahu danej stránky a malo by návštevníka motivovať k prečítaniu vašej stránky.

 

Pokiaľ sa tomuto popisu vašej stránky nebudete venovať a nezverejníte ho, vyhľadávač popis vytvorí za vás a použije k tomu nejakú časť textu z vašej stránky. Vo väčšine prípadov, to nie je najhoršie riešenie, ale prečo by ste sa mali zbaviť príležitosti ovplyvniť vzhľad vašej webstránky, ktorým máte šancu osloviť potenciálnych návštevníkov a nalákať ich na svoj web?

 

Tip: na zvýšenie počtu klikov vyskúšajte PPC reklamu (z ang. Pay Per Click). Je to najpoužívanejší typ reklamy, kde sa neplatí za zobrazenie, ale až za kliknutie na reklamu. Ak vám reklama privedie na stránku návštevníkov, platíte za kliknutie nastavenú sumu (niekoľko centov). Ak vám reklama neprivedie žiadnych návštevníkov, neplatíte nič. Takáto reklama zvýši návštevnosť vašej webstránky. Najrozšírenejším PPC reklamným systémom je Google Adwords.

 

3. Broken pages

 

Ešte nie ste prihlásení na Google Webmaster Tools? Tak na čo čakáte?

 

Google Webmaster Tools je jeden z nástrojov na optimalizáciu web stránok. Umožňuje Vám validovať stránky, optimalizovať kľúčové slová a ponúka množstvo zaujímavých štatistík a informácií o stránke. Integrácia s vašimi stránkami prebieha v dvoch krokoch:

 

  • vytvorenie účtu v Google Webmaster Tools a pridanie stránky
  • overenie, že práve vy ste vlastníkmi stránky

 

Najčastejším problém je hlásenie obávanej chyby 404. Ide o chybu, ktorá nastane, keď používateľ žiada stránku, ktorá neexistuje alebo nefunguje. Nefunkčné stránky často vznikajú pri odstránení produktov z e-shopu, prípadne pri redizajne webu, zmenou URL štruktúry alebo kvôli pravopisným chybám. Pre Google sú indikátorom slabého udržiavania webu a zároveň odradia návštevníkov v pokračovaní prehliadania vášho webu.

 

Pri migrácií webu na inú doménu môžete pomocou presmerovania (HTTP 301) poslať užívateľa na inú URL adresu ako zadal. Presmerovanie 301 je trvalé presmerovanie. Vďaka presmerovaniu 301 bude Google vedieť, že hľadaný obsah bol natrvalo premiestnený na novú URL adresu. Takže vyhľadáva