- Marketing
- Seriál: Ako budovať osobnú značku
- 03.08.2014
- 18
- 12364
- 72
- 3
Tento článok určite dočítajte do jeho úplného konca. Na záver som si totiž pre vás pripravil súťaž o knihu Restart - jednu z najlepších kníh o podnikaní, ktorú som čítal. Poďme ale späť k téme nášho pokračovania seriálu o budovaní osobnej značky online. Tento článok chcem venovať online networkingu alebo ako získavať kontakty a budovať s nimi vzťah.
Nepochybne najlepším spôsobom na získavanie kontaktov sú dnes sociálne siete. Facebook, Twitter a LinkedIn sa mne osobne osvedčili v tomto smere ako najefektívnejšie nástroje pre online networking.
Je to iba jedna z možností, ako získavať zaujímavé a hodnotné kontakty na Facebooku, no funguje snáď pre každú záujmovú skupinu užívateľov. Na Facebooku sú vytvorené a aktívne rôzne skupiny, ktoré združujú ľudí zaoberajúcimi sa MLM, investovaním, knihami, blogovaním, handmade výrobou, ... mohol by som pokračovať do nekonečna. Nájdite si tú svoju záujmovú skupinu a začnite zbierať hodnotné kontakty!
Pamätajte, že až získate kontakt na jednej sociálnej sieti, jeho potvrdenie na druhej sieti je už hračka. Už nie ste neznáma osoba, ale overený kontakt, pri ktorom osoba nemusí premýšľať, kto ste zač a či vašu žiadosť o priateľstvo potvrdiť.
Ak chcete budovať skutočne hodnotné vzťahy, platí na sociálnych sieťach to, čo aj v offline svete. Nevyužívajte získané kontakty na predaj svojich služieb a produktov alebo propagáciu svojho biznisu či firmy, v ktorej pracujete. Takto žiaden kontakt nezískate a ak áno, čoskoro oň prídete.
Najskôr sa musíte naučiť viac dávať než prijímať. Ak chcete získavať kontakty, buďte aktívni, pýtajte sa a odpovedajte na cudzie otázky, riešte problémy, ak viete ako. Jednoducho buďte prínosní pre ľudí, s ktorými chcete budovať vzťah.
Nebuďte ale premotivovaní alebo hyperaktívni. To nemá nikto rád. Rozhadzovať statusy ostošesť ako na bežiacom páse je cesta do pekla. Vaša aktivita ba mala byť v prvom rade hodnotná. Tu platí staré známe "Kvalita je viac než kvantita".
Občas si pozrite svoje posledné príspevky a zamyslite sa, či by ste sám seba chcel mať v kontaktoch. Sú skutočne vaše príspevky na sociálnych sietiach hodnotné?
Samozrejme, dnešná doba a sociálne siete nám uľahčujú možnosť budovať svoju osobnú značku ako aj získavať nové kontakty. Pamätajme ale na fakt, že internet ako aj všetky technológie, online nástroje a sociálne siete sú len nástrojom. Nič sa nevyrovná osobnému kontaktu. Neostávajte len pri virtuálnych kontaktoch, partnerstvách či priateľstvách. Choďte na kávu, školenie, camp alebo stretnutie so svojím kontaktom.
Ja osobne som naposledy absolvoval zaujímavé stretnutie podnikateľov v Košiciach, ktoré sa organizuje pravidelne 1x mesačne na základe Facebook skupiny Učíme sa podnikať.
A dočkali sme sa :-). Súťaž o knihu Restart bude jednoduchá. Napíšte mi do komentáru pod článkom, koľko kontaktov máte na sociálnych sietiach v súčastnosti. Výhercu vyberiem náhodne. Vaše čísla nijako neovplyvnia výsledok súťaže.
Moje čísla sú následovné. Môžete odpovedať v rovnakom formáte:
Facebook: 603 priateľov, 65 ľudí ma sleduje
Twitter: 251 followers
LinkedIn: viac než 500 kontaktov
Viac o tejto tému sa dočítate v mojom pripravovanom ebooku.
Nie ste prihlásený.
Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu
Google+ : 22 ľudí , 23 ma sleduje
Twitter: 485 followers
LinkedIN: 498
Proste nemám rád ľudí a nenávidím networking :P
Google+: 156 sledujem, 59 ma sleduje
Twitter: 68 followers
LinkedIn: menej ako 20 ľudí :D
Twitter: 19 ma sleduje
:)
sleduju ma: 4
Twitter: 322 followers
LinkedIn: 130 connections
Google+: 58 sledovateľov
LinkedIn: cca. 100 ludi
LinkedId: 47