- Marketing
- Seriál: Ako budovať osobnú značku
- 18.09.2014
- 1
- 4567
- 22
- 1
Rozhodol som sa spísať zopár zásad vyplňovania profilu na sociálnych sieťach. Možno si poviete, že ide o úplne banálnu záležitosť a nikomu to nemôže robiť problém.
Pokiaľ ale chcete budovať svoju osobnú značku, chcete pôsobiť seriózne a získavať nové kontakty, kvalitný osobný profil je základom.
Skúsme sa teda pozrieť, ako si vyplniť profil na sociálnej sieti.
Chápem, že ak ste mali 14 rokov, tak ste si na pokeci vytvorili nick: petko14, ale s niečím takýmto dnes jednoducho nepochodíte. Používajte pri vyplňovaní profilu svoje reálne meno a priezvisko. Minimálne to znie reálne a seriózne. Na druhej strane vás ľudia ľahšie nájdu na základe reálneho mena ako prezývky.
Prosím, nepoužívajte ako avatar “vtipný” obrázok zvieratka alebo “cool” fotku vašej obľúbenej porno-herečky. Možno to kedysi fičalo, no dnes ste s takouto profilovou fotkou úplne mimo. Bolo by skvelé, ak by som vás dokázal spoznať už na základe vašej fotografie na každej sociálnej siete na svete! Používajte teda jednu a tú istú reálnu fotku na každej sieti.
Váš osobný profil bez fotografie taktiež nie je žiadna výhra. Bez fotky ste totiž úplne priehľadný!
Základné veci, ktoré chcem vedieť sú: Ako sa voláš, ako vyzeráš a čomu sa venuješ? A zaujíma to úplne všetkých. Chcem vedieť, či ste copywriter, študent alebo oboje. Možno vás oslovím s ponukou na spoluprácu. Ak ale neuvediete vo svojom profile, čomu sa venujete, šanca, že vás ja alebo niekto iný osloví, prípadne ponúkne spoluprácu, je nulová!
Jedna z najdôležitejších informácií vo vašom profile je link alebo odkaz na váš blog, firemný web alebo eshop. Miesto, kde sa o vás dozviem ďalšie dôležité informácie, zoznámim sa s vašim portfóliom služieb alebo si budem od vás môcť kúpiť váš produkt.
Chápem, že sociálne siete tu sú na to, aby sme medzi sebou komunikovali a boli v spojení. Nie je ale na škodu uviesť alternatívny zdroj ako email alebo telefónne číslo, poprípade odkaz na inú sociálnu sieť alebo váš osobný blog.
To, že ste na facebooku, Vine, linkedine, google+, twitteri, pintereste a instagrame neznamená, že všade budete hádzať rovnaký obsah. Poznajte sociálnu sieť a prispôsobujte jej obsah, ale aj formu, ktorou sa chcete prezentovať.
Sociálnych sietí je dnes veľa, no nemá zmysel byť všade. Vyberte si siete, ktoré vás bavia a na ktorých dokážete byť aktívny. Na ďalšie sa vykašlite. Nemá zmysel mať niekde profil bez vyplnených údajov, bez profilovej fotky. A ako čerešnička na torte je fakt, že váš posledný príspevok je 2 roky starý. Znamená to, že ste mŕtvy?
Viac na túto tému za dočítate v mojom pripravovanom ebooku na tému budovania osobnej značky online.
Nie ste prihlásený.
Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu