- Marketing
- Seriál: Ako budovať osobnú značku
- 08.08.2014
- 14
- 7663
- 47
- 2
Blog je úžasný online marketingový nástroj. Pomocou vášho osobného (ale aj firemného) blogu dokážete šíriť posolstvo vašej osobnej značky medzi vaše publikum, fanúšikov, zákazníkov, ale aj neprajníkov. Tento článok určite dočítajte do konca. Na záver som si pre vás pripravil súťaž o knihu Roztoč to!
Blog (či už osobný alebo firemný) môže vo veľkej miere podporiť váš eshop. Blog je veľmi obľúbeným a zároveň efektívnym marketingovým nástrojom. Ako prevádzkovateľ e-shopu by ste pred týmto nástrojom určite nemali zatvárať oči. Vďaka blogu môžete šíriť svoje názory, recenzie, súťaže alebo novinky, ktoré budú vašich zákazníkov určite zaujímať. Blogujte o zákulisí firmy (ak je to možné), prezraďte blížiace sa novinky a akcie, vaše nápady alebo sa spýtajte vašich fanúšikov alebo zákazníkov na ich názor.
Nemusíte prevádzkovať e-shop, ak chcete predávať. Jedným z nástrojov, ktorý umožňuje predaj služieb alebo tovaru je affiliate. Vďaka partnerskému programu affiliate dokážete monetizovať svoj blog a zarábať na sprostredkovaní predaja služieb a tovaru vašich partnerov. Dokážete profitovať na predaji kníh, kozmetiky, oblečenia, doplnkov..., ale tiež spotrebných úverov, hypoték, kurzov a podobne. Možnosti sú dnes neobmedzené.
Predávať môžete aj vlastné kurzy, ebooky, audionahrávky..., ale čo je najdôležitejšie, predávate samých seba.
Vďaka blogu a implementácii formulára na zber email kontaktov dokážete budovať vlastnú sieť odberateľov vašich správ. Záleží už len na vás, aký vzťah si vybudujete s vašim publikom.
Riešite problém? Máte otázky alebo chcete pomôcť? Hľadáte brigádnika, zamestnanca, obchodného partnera alebo investora? Napíšte o tom článok. Ľudia vás budú kontaktovať sami.
Vašich čitateľov zaujímajú vaše vlastné názory, postrehy a skúsenosti z oblasti, ktorej sa venujete a pravidelne o nej píšete. Vďaka sociálnym sieťam a implementácii sociálnych tlačidiel ako Facebook, LinkedIn, Twitter alebo Google plus sa môžu vaše hodnotné myšlienky a názory šíriť virálne a zasiahnuť tak obrovskú skupinu ľudí.
Nezabudnite sa podpísať pod váš blog! Je to veľmi dôležité. Vaša doména môže niesť vaše priezvisko, prezývku, pseudonym a podobne. Ak píšete osobný blog a budujete svoju osobnú značku, odporúčam použiť formát ako: monicqa.sk, mikulasko.sk, muro.sk, jaroslavdodok.com. Nejde ale vôbec o podmienku. Tu je zopár príkladov autorov, ktorí si vybudovali silnú značku aj bez domény, ktorá by sa nejako spájala s ich menom.
To čo je skutočne dôležité pri budovaní osobnej značky prostredníctvom blogu je hodntoný obsah a vaše vlastné myšlienky, názory alebo nápady. Pokiaľ premýšľate o to, že začnete blogovať no neviete ako na to, pozrite si môj pripravovaný kurz o tom, ako začať úspešne blogovať. Zistíte, ako môžte budovať osobnú značku, firemnú značku a dobré meno. Naučíte sa aj to, ako si vďaka blogu zarobiť peniaze, získať nové kontakty a ako budovať sieť čitateľov.
Píšete svoj osobný alebo firemný blog? Napíšte mi do komentáru, čomu sa váš blog venuje a samozrejme pripojte link na váš blog. Jedného z vás odmením knihou Roztoč to!
Teším sa na vaše komentáre a vy sa čoskoro môžete tešiť na ďalšie pokračovanie seriálu o budovaní osobnej značky online.
Nie ste prihlásený.
Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu
Zatial mam z toho pocit, ze super sa s tym chodi po trave a nerovnom povrchu, ktory je makksi. Horsie je ro na rovnych a tvrdych povrchoch, tam sa necitim az tak komfortne v barefootoch.
Nosim ich zatial ani nie mesiac takze to neviem este uplne ohodnotit, ze co je lepsie. Aj nazory odbornikov sa dost lisia :-)
Blog o mne, mojej práci, živote, life-managemente, receptoch, tipoch na knižky a podobne :-)
venujem sa aj predaju tychto folii a snazim sa ludi naucit ako by to vedeli zvladnut aj sami
http://spetko.blog.sme.sk/
http://www.jakubsevcik.eu/