- 20.03.2017
- 0
- 1859
- 1
- 0
- iamcool.sk
- Blog
- Kancelária
- Virtuálna vs. elektronická registračná pokladnica. Ktorá vášmu podnikaniu vyhovuje viac? | Admin iamcool.sk
Virtuálna vs. elektronická registračná pokladnica. Ktorá vášmu podnikaniu vyhovuje viac?
Od 1. apríla to budú presne dva roky, čo finančná správa sprístupnila pre podnikateľov virtuálnu registračnú pokladnicu, prostredníctvom ktorej si môžu taktiež splniť zákonnú povinnosť evidencie tržieb v hotovosti. Odvtedy uplynulo dosť času na to, aby sa zistilo, ako dobre funguje. Je táto pokladňa do podniku lepšia, ako jej klasická verzia?
Zmena zákona v roku 2015 zasiahla elektronické registračné pokladnice a rozšírila zoznam služieb, na ktoré sa vzťahovala povinnosť evidovať svoje tržby v pokladnici. Podnikatelia si mohli vybrať medzi klasickou elektronickou registračnou pokladnicou a jej virtuálnou podobou.
Definovanie pokladníc
Virtuálna registračná pokladnica je prostredie vytvorené finančným riaditeľstvom na jeho webovom sídle, ktoré komunikuje prostredníctvom koncového zariadenia. Funguje na všetkých elektronických zariadeniach, ktoré sa dokážu pripojiť na internet. Dá sa teda využiť na každom desktope, notebooku, smartfóne alebo tablete. Tieto zariadenia musia byť pripojené k tlačiarni, ktorá umožňuje tlačenie dokladov a uzávierok.
Elektronická registračná pokladnica je zase:
počítač s vlastným registračným programom spolu so samostatnou fiškálnou tlačiarňou,
elektronické registračné zariadenie vybavené (a tvoriace jeden funkčný celok):
- prevádzkovou pamäťou,
- vstavaným registračným programom,
- fiškálnou pamäťou,
- zobrazovacím zariadením pre zákazníka,
- hodinami,
- klávesnicou,
- tlačiarňou.
Rozhodujúce faktory o výbere
Podnikatelia by sa pri rozhodovaní mali riadiť nasledovnými faktormi.
Náklady na obstaranie pokladnice a údržbu
Virtuálna registračná pokladnica je zadarmo, vyžaduje si však pripojenie k internetu, čo predstavuje určitý náklad. Elektronická registračná pokladnica stojí niekoľko stoviek eur.
Počet pokladničných dokladov
Virtuálna registračná pokladnica je určená pre podnikateľov, ktorý za mesiac nevyhotovia viac ako 1000 pokladničných dokladov. V prípade, ak toto číslo prekročia, majú povinnosť využívať elektronickú registračnú pokladnicu.
Údaje o evidencii prijatých tržieb
Všetky údaje z virtuálnej registračnej pokladnice sú zaznamenané v informačnom systéme finančnej správy, čo umožňuje rýchly a jednoduchý prehľad pre kontrolné orgány. To isté platí aj pre uchovávanie dát, ktoré sú taktiež uložené na serveri finančnej správy.
Pri elektronickej registračnej pokladnici si podnikateľ musí doklady evidovať samostatne.
- Zaradené v: Kancelária
- Značky: ako podnikať účtovníctvo biznis
- 25.11.2014
Vystavovanie faktúr v aplikácii Superfaktúra
- 13.12.2016
Ako sa vysporiadať s auditom účtovníctva
- 15.10.2014
Nie ste prihlásený.
Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu