Vystavovanie faktúr v aplikácii Superfaktúra

Pre živnostníkov a malé firmy sú klasické ekonomicko účtovné programy častokrát nielen finančne náročné, ale aj zložité. Veľakrát zaplatia aj za to, čo nikdy nevyužijú. Nehovoriac o tom, že aj také vystavovanie faktúr býva niekedy riadny proces s množstvom (zbytočných) krokov.

 

V predchádzajúcom článku som vás preto zoznámila s aplikáciou Superfaktúra. Hlavnou ideou tohto programu je jednoduchosť a jej tvorcovia sa zamerali práve na živnostníkov a malé spoločnosti.

 

Ja si dnes posvietim na to, či je napríklad proces vyhotovovania faktúr naozaj taký jednoduchý, ako ich tvorcovia svojim užívateľom sľubujú. Tak poďme na to.  

Registrácia

 

Na úvod je dôležité napísať, že účtovnú aplikáciu si môžete vyskúšať 30 dní bez toho, aby ste zaplatili čo i len cent. K tomu, aby ste si vedeli faktúru vyhotoviť, je potrebná registrácia. To znamená, že musíte byť v prvom rade pripojení na internet. Ja som postupovala nasledovne:

 

Na hlavnej stránke som si klikla na sekciu cenník (viď obrázok). Následne som si vybrala z troch ponúknutých balíkov ten základný, keďže mi úplne postačuje. Ako už bolo spomenuté, vybrané balíky si môžete odskúšať zdarma po dobu 30 dní. Myslím si, že je to dostatočná doba na to, aby ste sa s aplikáciou dostatočne zoznámili. 

 

Pod mnou vybraný balík som klikla na registrovať. Zobrazil sa mi formulár s údajmi na vyplnenie (viď obrázok): IČO alebo DIČ, e-mail, heslo a súhlas s obchodnými podmienkami, ktorý treba označiť tiež. Po vyplnení stačí kliknúť na "vyplniť účet" a ste v systéme. Súbežne vám na zadanú e-mailovú adresu príde uvítací e-mail. 

Registrácia

Registrácia

Cenník

Cenník

Ako prvé sa mi v systéme zobrazil formulár so základnými údajmi registrovanej spoločnosti, ktoré treba doplniť:

 

  • Kontakt: Meno firmy, Adresa, Zapísaný v - si už systém sám vyplnil podľa zadaného IČO pri registrácii, čo je super, nakoľko to nemusíte znova vypĺňať. Treba si len vyplniť telefónne číslo fax a webovú stránku (nepovinné). Údaje potom len potvrdíte.
  • Daňové informácie: IČO, DIČ, IČ DPH, aj tieto údaje som už mala preddefinované, rovnako aj informáciu, že registrovaná spoločnosť je platcom DPH. Stačí teda len skontrolovať a potom potvrdiť.
  • Logo a pečiatka: Bez akýchkoľvek problémov si viete vložiť logo registrovanej spoločnosti a aj pečiatku s podpisom. Stačí len dodržať uvedené rozmery. Tento krok, pokiaľ chcete, viete aj preskočiť.
  • Bankové účty: Máte možnosť uviesť až 3 bankové účty, ktoré sa budú zobrazovať na vystavených faktúrach. Čo je super, nakoľko väčšinou vám klasické systémy ponúkajú len jednu možnosť. Vypíšete si názov banky, číslo účtu a kód banky. Čo by som možno ja ocenila je, aby si IBAN a SWIFT kód systém vyplnil sám automaticky na základe vypísaného čísla účtu. Takto ho musíte vypisovať vy.
  • Import: Ide o import starších údajov, ktoré potrebujete do Superfaktúry vložiť napr. faktúry a podobne. Systém vám dá návod.
  • Členstvo: V prípade, že si do 24 hodín od registrácie zároveň zakúpite balík, získate naň 20% zľavu.