- 07.08.2015
- 0
- 2514
- 0
- 0
- iamcool.sk
- Blog
- Internet
- Start-up
- Nemecký vs. Americký STARTUP | Mario Filo
Nemecký vs. Americký STARTUP
Chcel by som povedať z môjho pohľadu hlavný rozdiel medzi takzvaným americkým a nemeckým startup-om. Je veľmi dôležité naplánovať si postup – v tomto prípade hlavne kvôli šetreniu zdrojov a zisteniu, či má vlastne tvoj nápad zmysel. Je krásne, že ľudia sa snažia uvažovať, ako priniesť nejakú hodnotu a nakoniec ju aj prinesú. No problémom startup generácie, ktorý som odpozoroval je romantika. Niekedy je lepšie nič nerobiť ako sa nechať zaslepiť.
V roku 2012 som skúsil rozbehnúť svoj prvý projekt. Mimo to, že som to robil popri práci, aby som dokázal zabezpečiť financovanie, spravil som základnú, marginálnu chybu, ktorú robí väčšina. Väčšinou myslím viac ako 90% – čo je naozaj katastrofálne číslo. Zabudol som si totiž odpovedať na otázku:
Prečo ja, prečo môj produkt bude lepší?
Myslel som si, že prídem na trh a prerazím čisto marketingovou stratégiou a tlakom na zákazníka, no nemal som jasne definovanú konkurenčnú výhodu. Prečo je teraz konkurenčná výhoda dôležitejšia ako kedykoľvek predtým? Jednoduchá odpoveď – nikto už nekliká na reklamu. Ľudia teraz sledujú obsah, ktorý si sami vyberú a hlavne – kedy si ho vyberú. Už sa nedá spoliehať na štatistiku, kedy je najväčší traffic na internete, pretože teraz je väčšina populácie na internete kontinuálne v priebehu celého dňa na smartfónoch. Celé to pre mňa preto bola iba romantická predstava ako ma marketing dostane na špicu vyhľadávačov. Z tohto som dosť rýchlo vytriezvel a začal hľadať ten hlavný rozdiel.
Americký startup
Američania dajú v prvom rade dohromady team kreatívcov, ktorí spravia prvé náhľady projektu, prvé prognózy a naplánujú funkcionalitu a účel pri zachovaní nízkych nákladov, v najlepšom prípade to spravia na vlastné triko. V ďalšej fáze sa začnú pýtať ľudí a tvoria si určitú vzorku budúcich potrieb používateľov a tak sa snažia aj produkt dynamicky upraviť. Až keď získajú potrebné údaje, a svoju myšlienku nechajú preveriť trhom ešte pred začatím budovania, sa do toho pustia developeri a z týchto dát vytvárajú produkt šitý na mieru trhu – následne testujú a upravujú za behu.
NEMECKÝ STARTUP
Nemci používajú skoro rovnaký postup. Avšak rozdiel je ten, že Nemci produkt tvoria a testujú medzi developermi, a až keď je hlavná štruktúra produktu hotová (tá najdrahšia), tak začínajú s testovaním na trhu. Týmto postupom sa zvyšuje riziko straty pri neúspešnom sputení. Nemci majú technicky prevedený nápad fajn, no použivateľské rozhranie a UX je na nič.
Tieto dve metódy sú až príliš generalizované a zjednodušené, no je to taký prvý krok, kde sa udeje mnoho chýb a rozhodnutí z bohapustej romantiky, že práve tvoj produkt bude najlepší. Samozrejme aj z dielne Nemecka prišlo mnoho úžasných nápadov, no USA je stále ťahúňom v inováciách a v efektivite. A hlavne majú možnosť rozhodnúť sa nepracovať na produkte, ak by to nemalo zmysel.
Takže, ak si neodpovieš na každú možnú otázku “prečo…”, tak radšej nerob vôbec nič. Lebo sa púšťaš do gamblingu a nie strategického počinu.
- 07.10.2014
Ako slovenskí priekopníci v crowdfundingu dokázali získať peniaze na svoj start-up CulCharge?
- 18.12.2014
Nie ste prihlásený.
Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu