Najslávnejšie garáže

Blížiace sa kurzy
Týždeň Rovnováhy na objavuj.com
Individuálne, Online kurz
Martin Lajprík
Kurz: "SKVELÝ OBCHODNÍK | obchodné zručnosti a psychológia predaja"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.

Rozbehnúť svoj prvý biznis, začalo mnoho budúcich podnikateľov práve v garáži. Miesto, kde zvyčajne stoja autá, bicykle a náradie sa mnohokrát stávalo priestorom, kde sa rodil americký sen.

 

My si predstavíme zopár týchto slávnych garáži. Ale poďme pekne po poriadku. Najprv si povedzme ako vlastne vznikli garáže. Dnes sa môžete inšpirovať aj vy, spustiť vo vašom dome pohony na brány, otvoriť dvere dokorán a rozbehnúť svoj biznis.

 

Všetko to začal Ford

 

Henry Ford v roku 1896 vymyslel slávne auto, ktoré nieslo názov Quadracycle a bolo zostrojené v jeho kôlni. Aby však hotové auto dostal von z kôlne, musel odstrániť jej prednú stenu – a tak na svete vznikla prvá garáž v dejinách. Tento princíp sa ukázal byť tak dokonalý, že funguje stále bez uprav už vyše sto rokov. A dokonca je to jedna z mála vecí, ktorá nie je nijak chránená Fordovým patentom.

 

Hewlett a Packard

 

Dvaja spolužiaci Wiliam R. Hewlett a David Packard začali svoje podnikanie v garáži v Kalifornii – Palo Alto. Ich prvý kapitál, ktorý vložili do svojho biznisu činil 538 dolárov a väčšina z neho sa minula práve na nájom domu a garáže. Tu po nociach rozžiarili svoje top licht svietidlá, budovali svoje budúce impérium, ktoré už dnes každý z nás pozná aj pod skratkou HP. Tento skromný základ im postačil na to, aby sa stali najväčšími hráčmi na poli spotrebnej elektroniky.

 

Barbie žila najprv v garáži a nie v Barbie dome

 

Spoločnosť Mattel, ktorá stojí za zrodom najslávnejšej bábiky Barbie vznikla taktiež v garážových priestoroch. Harold Matson a Eliot Handler v roku 1945 tu povodne začali vyrábať rámiky na obrazy. Tento obchod im však dobre nešiel a tak museli hľadať inú dieru na trhu, ktorú by mohli zaplniť. Keďže im zostalo mnoho nevyužitých rámčekov na obrazy, rozhodli sa z nich vyrábať domčeky pre bábiky.

 

Tento ich nápad zafungoval až natoľko, že po čase ľudia cítili potrebu tieto domčeky aj zaľudňovať. A tak vznikla aj slávna bábika Barbie. Dnes patrí firma Mattel medzi najväčšiu hračkársku firmu na svete.

 

Motorky pre drsňákov

 

V roku 1901 sa v hlave 21 ročného Williama Harleya zrodil myšlienka. Čo by sa stalo ak by k svojmu bicyklu primontoval motor? Pracoval na tom dva roky spoločne so svojim najlepším priateľom Arthurom Davidsonom. Určite by ste čakali, že aj tento nápad sa musel rodiť v garáži, ale nebolo tomu úplne tak. Títo dvaja vynálezci totiž nevlastnili žiadnu garáž, iba drevenú búdu. Kto by to bol čakal, že najdrsnejšia motorka sveta Harley Davidson sa zrodí v drevenej búde.

 

Nahryznuté jablko z garáže

 

Kto by už dnes nepoznal spoločnosť s logom nahryznutého jablka? Zakladatelia firmy Apple Steve Jobs a Stephen (Steve) Wozniak si svoj americky sen začali budovať v garáži Jobsovych rodičov. A že nešlo o žiadnu "uletenosť" dvoch mladíkov sa ukázalo už časom, keď sa v ich garážových dverách objavil človek, ktorý im ponúkol prvú finančnú investíciu. Tu bolo zostrojených a kompletne aj zabalených prvých 50 Apple počítačov.

 

Myšiak Mickey tam žil tiež

 

Walt Disney po neúspechu stať sa producentom sa rozhodol prisťahovať do Hollywoodu ku svojmu strýkovi Robertovi. Strýko ho povzbudzoval a naliehal naňho, aby skúsil tvoriť vlastné filmy. Dal mu jeho garáž k tomu, aby si tam vytvoril svoje vlastne filmové štúdium.

 

Tam si mladý Walt vybalil svoju kameru, urobil zopár technických úprav a začal tu tvoriť vlastné "animáky". V roku 1923 si jeho animovanú rozprávku s neznámym myšiakom pozrel producent z New Yorku, a toho to tak zaujala, že dal Disneymu šancu. Slávny animátor Walt Disney vždy vravel, že ak by sa neocitol v strýkovej garáži, asi by sa nikdy nepreslávil.

 

Dokonca koluje historka, že živú myš, ktorá ho k postavičke Mickey Mousa inšpirovala, skutočne zbadal v strýkovej garáži.

14
Super článok
14
0
0
Nič moc
O autorovi
Admin iamcool.sk Admin iamcool.sk
Buď aj ty autorom, buď cool. Vďaka kvalitnému obsahu, ktorý bude pre čitateľov prínosný si môžete vybudovať meno a osobnú značku.

Každý, kto niečo vie, to môže naučiť ďalších. Stačí vyhlásiť kurz, určiť minimálny počet účastníkov, určiť si cenu za svoj čas a know-how.
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Blížiace sa kurzy
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť