Odhaľte tajomstvo podnikania vďaka pricípu vďačnosti

Blížiace sa kurzy
Kurz: "Koučing a self koučing v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "Komunikácia, rétorika a asertivita v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "SKVELÝ OBCHODNÍK | obchodné zručnosti a psychológia predaja"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.

Odhaľte tajomstvo podnikania vďaka princípu vďačnosti

 

Rozbiehate vlastné podnikanie? Začínate budovať svoju osobnú značku, napríklad aj online? Zaoberáte sa MLM a hľadáte klientov? Tak tento príspevok je určený práve pre vás.

 

Princíp vďačnosti je naozaj dôležitý. Prečo? Gary Vaynerchuk ho sám zaviedol do vlastného biznisu už pred 10 rokmi. Pred 4 rokmi o ňom napísal knihu. Za ten čas by sa už mohol dostať už aj k nám, nemyslíte?

Princíp vďačnosti

Čo je to princíp vďačnosti?

 

Princíp vďačnosti nemá učebnicovú definíciu. Mohla by som vám ho po prečítaní knihy opísať ako slušné správanie, predovšetkým na sociálnych sieťach. Zo začiatku to bolo slušné správanie offline. Pamätáte si ešte, keď ste navštívili malý obchodík a predavačka vás poznala po mene a spýtala sa ako sa má vaša babička? To bolo dávno.

 

Dnes sa celý váš život, celý váš svet premiestňuje na internet a sociálne siete v ňom hrajú veľkú rolu. Nepopierajte. Veď len na facebooku trávite niekedy aj polovicu dňa. A pomedzi všetky tie statusy, fotky, videá a udalosti vašich známych sa objavujú aj ponuky firiem. Máte možnosť lajknúť ich funpage, prípadne aj niečo nakúpiť. Ale kde sa stratil priateľský prístup? Môžu sa aj veľké a čisto online firmy správať na internete tak priateľsky, ako to bolo kedysi v reálnom svete?  Môžu sa samostatní podnikatelia rozprávať so svojimi zákazníkmi priamo cez sociálne siete, a hneď tak získavať feedback?

 

Odpoveďou je jedno veľké ÁNO.

 

pricíp vďačnosti

Prečo by ste práve vy mali používať sociálne siete a princíp vďačnosti?

 

Práve teraz máte jedinečné možnosti, ako sa priblížiť k vaším zákazníkom. Ako s nimi komunikovať na priateľskejšej úrovni. Týchto možností je vďaka sociálnym sieťam celá kopa. Doslova.

 

Tu sú:

 

Máte možnosť ukázať vašim klientom váš produkt hneď, keď ho vyrobíte. Môžete ich nechať ohodnotiť ho a pozrieť si reakcie. Všetko sa to vďaka internetu deje takmer okamžite. Nemusíte dlhé mesiace robiť marketingový prieskum, kým svoj produkt uvediete na trh. Takže šetríte čas aj peniaze.

 

Môžete predávať online a tak zväčšiť cieľovú skupinu. Samozrejme vďaka tomu získate viac referencií na váš produkt od spokojných zákazníkov. A nemusím vysvetľovať, že neexistuje nič lepšie ako kvalitná referencia.

 

Vďaka internetu môžete komunikovať so zákazníkmi online. Ak im aj budete odpovedať na otázky, tak vás začnú brať ako experta. Ďalej môžete diskutovať s tými, ktorí nechcú váš produkt. V námietkach nazbierate nápady na vylepšenie. Samozrejme to všetko s dávkou slušnosti, lebo hádanie sa a nebodaj vyhrážanie sa na dobrom mene nepridá. Chápem, že občas sa nájdu špekulanti, alebo ešte horšie - hejteri od kosti. Gary radí, že pokiaľ ľudia nemajú relevantné argumenty, iba im poďakujte za názor a nechajte ich tak. Oni proste majú od prírody dané, že musia všetko zahejtovať a skritizovať. Pôjdu hejtovať zasa niekoho iného.

S posledným bodom sa teda spája dôležitá vec, že môžete získať spätnú väzbu na váš produkt/službu takmer okamžite. A ešte k tomu vybudujte vašu osobnú značku rýchlejšie ako v minulosti.

Možností, ako využívať sociálne siete, je naozaj veľmi veľa.

 

Ľudia chcú, aby na nich niekomu záležalo. Vám. A chcú, aby ste to dali patrične najavo. Nie je to len bezduché ďakujem. Je to záujem zo strany predajcu o názor jeho zákazníka.

Funguje to aj na Slovensku?

 

Keď som sa začítala do úvodných strán knihy, napadlo mi: toto na Slovensku nefunguje. Prečo? Lebo mám dosť skúseností s veľkými firmami, ako sú finančné inštitúcie, banky a mobilní operátori. Zlú skúsenosť má od takýchto firiem hádam každý z nás. Nehovoriac o úradoch a inštitúciách verejného sektora.

 

A čakali by sme (ja určite), že firmy, ktoré majú na to, aby si zaplatili reklamu v hlavnom vysielacom čase na markíze aj 8x za večer, si budú vážiť svojich zákazníkov, keď im zarábajú ťažké peniaze.

 

Potom som trochu pátrala po internete. A našla som. Na