- Internet Sociálne siete
- Seriál: Sociálne siete
- 10.05.2015
- 0
- 3519
- 4
- 0
Časy, keď stačilo mať viac ako 1 000 lajkov na svojej facebook stránke sú nenávratne preč. Facebook nám dáva zabrať – príspevky zobrazuje čoraz menšiemu počtu ľudí a dvíha naše rozpočty. Ako sa brániť? Existuje riešenie, vďaka ktorému by z našich pár fanúšikov mohli byť hodnotní zákazníci? Ja som presvedčený, že áno…
Ak chcete dosiahnuť skutočný úspech na sociálnej sieti facebook, musíte prehodnotiť spôsob, akým na nej komunikujete. Čo to znamená?
Nájdite odpoveď na tieto základné otázky:
Ak nepoznáte odpoveď na tieto otázky, vaša facebook stránka na tom nie je ani zďaleka tak dobre, ako si myslíte. Viete z nej vyťažiť viac. Len sa o to treba pokúsiť.
Počas individuálnych konzultácii, v ktorých radím ako zmeniť tisícky fanúšikov na zákazníkov, dostávam od ľudí jednu a tú istú otázku: Ako vydolujem čo najviac informácii o mojich fanúšikoch?
Odpoveď je viac ako jednoduchá. Existuje množstvo free nástrojov a celkom postačujúcu analýzu si viete spraviť aj v samotnom admine facebook stránky. Stačí kliknúť na “Štatistiky”, potom na ,,Príspevky” či ,, Ľudia”. Tu sa dozviete o tom, kedy sú vaši fanúšikovia online, koľko rokov majú, ale aj to, z ktorých miest pochádzajú.
Z neplatených nástrojov odporúčam jednoznačne Likealyzer, ktorý vám povie aká by mala byť ideálna dĺžka príspevkov pre vašich fanúšikov a upozorní vás na informácie, ktoré ste na svojom profile nevyplnili.
Otázka, ktorú sa na individuálnych konzultáciách pýtam najčastejšie ja. Väčšina marketérov alebo začínajúcich podnikateľov túži ,,získať nových fanúšikov”. Netuší však ako.
Práve preto si hneď na začiatku stanovte ciele, ktoré chcete dosiahnuť. Mali by byť merateľné, aby ste vedeli či sa vám ich podarilo naplniť. Môže to byť počet fanúšikov, ktorý chcete získať, miera preklikov na váš e-shop, počet fanúšikov, ktorí budú o vás hovoriť alebo akákoľvek iná merateľná hodnota.
Možností je hneď niekoľko. Rozpošlite pozvánky svojim priateľom, zazdieľajte svoju facebook stránku do populárnych skupín s rovnakou témou, motivujte zákazníkov, aby ju spropagovali výmenou za zľavu či darček zdarma.
Po týchto aktivitách sa ocitnete na tzv. kritickej hranici. Buď začnú fanúšikovia pribúdať prirodzene alebo tomu kúsok pomôžete, napríklad cez platenú reklamu. V prípade, že ju viete dobre zacieliť môže byť efektívna. Dobrou správou pre marketérov je príležitosť cieliť FB na konkrétne mestá. Túto funkciu sme ešte pred pár týždňami na Slovensku nemali, preto sa ju oplatí využiť.
Rozšíriť publikum môžete aj prostredníctvom content marketingu (obsahu). Ako sa mi vďaka jedinému blogu podarilo vyrobiť 530% nárast fanúšikov sa dozviete