Ako získať followers na firemný profil?

Blížiace sa kurzy
Kurz: "Koučing a self koučing v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "Komunikácia, rétorika a asertivita v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Individuálny konverzačný kurz nemeckého jazyka
Individuálne, Košice
Ľubica Mlynarčíková

Poznáte to, šli by ste na obed, no do prázdnej reštaurácie vás to veľmi neťahá. Obdobná paralela funguje asi všade.

 

Rovnako to vidím aj s firemnými profilmi na LinkedIn. Kto by chcel followowať firmu, ktorá má 5 nasledovateľov. Navyše jej profil je bez fotografie a tiež informačne podvyživený a hlavne, nič sa tam nedeje.

 

Pre firmy má komunikácia cez firemný profil veľký potenciál, chce to len vytrvalosť a hlavne určitú stratégiu čo tam vôbec robiť. O potenciáli profilu Modrého koníka som písal tu.

 

Nie každá firma má známy produkt /napr. adidas/, alebo meno /napr. Martinus/ či oboje /napr. ESET/, že počet nasledujúcich rastie sám od seba. Donedávna mnohé firmy len vďaka svojej značke mali x followers, lebo: niektorí v tej konkrétnej banke mali účet či hypotéku a pod.

 

Niektorí, ktorí firemný profil majú, sa snažili platenou kampaňou zvýšiť povedomie o firme, avšak neprinieslo to želaný výsledok. Viem prečo, jeden príspevok pre firmu, ktorá ich má celkovo 3 je málo. Navyše príspevok bol technický, silený, chýbala mi tam človečina a celkovo to vyznievalo prvoplánovo.

 

Technicky zvýšiť počet followers sa dá realizovať:

 

  • Follow button“ si fuknete na váš web. Keďže náš web je pdfko, tlačidlo tam nenájdete.
  • Do podpisu vášho emailu fuknete rovnako „follow button“. Ja používam emailového klienta od mozilly a ani tu čarovné tlačidlo nemám, na vlastnú škodu.
  • Kvalitne spracovaný osobný profil si prepojíte s tým správnym zamestnávateľom a nebudete tam mať rôzne mutácie firmy pre ktorú pracujete. Niektorí ľudia sú natoľko zaujímaví a inšpiratívni, že práve oni, ako ambasádori určitého know how, sú zároveň aj šíriteľmi dobrého nielen vlastného, ale aj firemného mena. A práve oni môžu byť tými, ktorí vám zvýšia počet followers /nádejám sa že to je môj prípad:-)/.
  • Ak už firemný profil máte, dokonca zo záhadného dôvodu viacero, ale neviete, kto je adminom, spojazdníte jeden konkrétny, ktorý má najviac followers a konečne s ním začnete pracovať /Aktuálne na vytvorenie firemného profilu je potrebná doménová emailová adresa/.

 

Ste už technicky podnikli všetko, čo sa dalo, ostáva tá najkrajšia a zároveň najnáročnejšia časť:

 

  • Tvorte a zdieľajte obsah k veci. Obsah, ktorý je aktuálny, ktorému rozumiete v zmysle vášho know how a ktorý volá do akcie. To, že dobrá fotka, pútavý nadpis a zmysluplný obsah je alfa omega... je niekto kto to ešte nepočul?
  • Nerobte z firemného profilu iba job board! Aj keď je pravda, že popri inom obsahu aj pracovná pozícia vo vašej firme bude vyzerať ináč.

 

Dobrá správa je, že pri „followers“ máme všetci takmer rovnakú východziu pozíciu. Začíname od nuly, tešíme sa každému človeku. Po tom, čo oslovíme všetkých kolegov a známych to číslo skamenie.

 

Náš firemný profil začal chrliť príspevky možno v roku 2013. Slovo chrliť je správne, pretože frekvenciu príspevkov sme testovali rôzne, od príspevku každý deň, cez príspevky raz za týždeň až po pocitovú fázu. Tú aplikujeme už nejaký ten mesiac... teda podľa pocitu. Čítame texty na rôznych weboch, niečo tvoríme, zdieľame.

 

K dnešnému dňu sme zaujímaví pre 602 followers a verím, že nie sme sami, pre koho je náš obsah zaujímavý. Pamätám, keď sme jedným príspevkom dosiahli vymakané virtuálne čísla a videlo ho približne 20 000 ľudí. Dovtedy, aj odvtedy to robíme poctivo a vytrvalo.

 

Tak trochu zo zvedavosti /keďže ich pohľad na recruitment, firmy, pozície a ľudí vychádza z ich presvedčenia/ ma naposledy oslovil profil Firminside. Oslovil ma nielen branžou, ale aj formou, akou komunikujú. Páči sa mi ich písaný text aj fotografie.

 

Pri firemných profiloch sme si všetci rovní :-) a ja im držím palce nielen v biznise ale aj vo virtuálnych číslach, ktoré majú tiež svoj význam. Pri firemných followers neplatí známa veta "keby som mal ešte raz 22 :-)" Držím im palce, aby sa ich LinkedIn reštaurácia zapĺňala.

12
Super článok
12
0
0
Nič moc
O autorovi
Dalibor Slávik Dalibor Slávik
Ak chcete vedieť o headhuntingu, alebo o LinkedIn, čítate správne a najlepšie info nájdete o mne práve na LinkedIn.

Popri mozgolovení sa venujem profesionálnemu školeniu využívania sociálnej siete LinkedIn, ktorú používam od roku 2005 či už z pozície konzultanta, alebo firmy a jej prezentácie na sieti LinkedIn.

Štatistiky Ľubomíra Tuschera z Neopublic Porter Novelli hovoria za všetko. Profil spoločnosti SLÁVIK & STELL patrí medzi najzaujímavejšie a najúspešnejšiei firemné profily na slovenskom LinkedIne. Spoločnosť nám vo výbere robí napríklad aj ESET, vydavateľstvo ECOPRESS, eventový manažment Fleming Europe či IBM. V súčasnosti máme takmer 400 sledovateľov a tento počet stále rastie.

Zahviezdili sme aj príspevkom o tom, „Ako funguje headhunting?“ v škole pri mimoriadne nadané deti. Na LinkedIne tento článok oslovil až 13 tisíc ľudí, t.j. až 115-násobok našich bežných odberateľov. Aj to je znakom toho, že to s LinkedInom viem.

Hľadanie talentov (Executive Search) ma obohacuje o veľa príbehov a situácií, stretol som už viac ako 5 000 kandidátov, naučil sa pri nich dosť veľa... A aj po 10 rokoch headhuntingu sú ešte stále chvíle, keď sa nestačím čudovať a posúva ma to ďalej. :-)

Vyrástol som pod Ďumbierom a Chopkom a v horách sa cítim ako doma. Odvialo ma cez Košice po New York City, až som sa zastavil v hlavnom meste Bratislava.

„Vyučil” som sa hutníctvu železa a ocele, ale najviac rozumiem vytrvalosti. Tá ma postupne zocelila k tomu, aby som sa zameral na prácu headhuntera a pomáhal firmám nájsť správnych a šikovných zamestnancov.

Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť