Ako si založiť na Facebooku firemnú stránku a ako ju budovať?

Vytvorenie stránky na facebooku

V dnešnej dobe už skoro nič nie je iba offline. Takže, či máte internetový obchod, alebo kamennú predajňu, vaša firma si prezentáciu a reklamu zaslúži. Vy zase potrebujete viac zákazníkov, viac objednávok, vyššie tržby. Správna propagácia v každom prípade na škodu nie je. Hlavne, keď môže byť veľmi efektná a zadarmo. Kde? No predsa na Facebooku!

 

Túto sociálnu sieť netreba dnes nikomu predstavovať. Je najznámejšia a najrozšírenejšia, a teda by práve tu vaša reklama mala mať najlepšiu odozvu. Zaberie vám pár minút denne, ste na očiach tak ako málokde a hlavne, neplatíte. Takže, pusťme sa do toho!

 

Zakladáme firemnú stránku

 

Otvorte si svoj vlastný facebook profil. V pravom hornom rohu nájdete šípku smerujúcu dole. Rozkliknete a z možností vyberiete – Vytvoriť stránku. Rozbalí sa vám ponuka. Máte obchod, prezentujete iba jeden produkt, ste spoločnosť? Tak zakliknite. A potom je to už iba veľmi jednoduché. Vyplníte adresu, kontakt na vás, web stránku, kategóriu do ktorej spadáte (napr. Knihy ak ste kníhkupectvo) a potvrdíte.

Vytvorenie stránky na facebooku, špecifikácia

Vaša firemná stránka existuje!

 

Základ máme, môžeme sa pustiť do detailov. Sami nastavujete ďalších administrátorov, možnosti užívateľov, zvolíte vhodnú titulnú a profilovú fotku, stručný popis, ktorý vašu spoločnosť predstaví a môžete zháňať zákazníkov. Facebook má jednu veľkú výhodu – ovláda sa intuitívne, takže nájdenie  akejkoľvek funkcie vám nezaberie viac ako dve minútky.

 

Ako zohnať prvé lajky?

 

Rozpošlite pozvanie (funkcia Pozvať priateľov) všetkým, ktorých skrz Facebook poznáte. To vám prinesie nejaké prvé čísla. Ale čo potom? Máte fungujúcu reprezentujúcu stránku a na svete čaká fúra ľudí, ktorí si kúpia váš produkt. Ale ako ich k nemu dostať? Odporúčam súťaž...

 

Súťaž – a načo?

 

Na to, aby priláka zákazníkov, ale hlavne nových ľudí, nové lajky, viac pozornosti a väčšiu šancu, že niečo predáte. Dajte do súťaže službu alebo produkt, ktorý ponúkate, a ako vstup do súťaže požadujte lajk vašej stránky a verejné zdieľane statusu s info o súťaži. Verte, že fanúšikovia sa budú sypať.

 

Súťaž je dobrým štartom a oplatí sa ju z času na čas zopakovať.

 

Mám fanúšikov. Ako sa o nich starať?

 

Nezaspite na vavrínoch. Vaša stránka potrebuje (ideálne) každodennú pozornosť. Informujte o vašich akciách, novinkách, možnostiach, pridajte tam obrázky, citáty, informácie, ktoré vás osobne zaujali, pýtajte sa ľudí, čo by chceli a nebojte sa s nimi mať otvorený vzťah. Ideálny čas na prihodenie príspevkov je cca šesť hodín večer a neskôr. To je doba, kedy vaše príspevky zaznamenajú najväčšiu odozvu. Preto sa snažte nájsť si v tomto najlukratívnejšom čase chvíľku, vymyslieť niečo originálne a zaujať potenciálnych zákazníkov.

 

Komunikujte

 

To je základ najzákladnejší. Nič by nemalo zostať bez odpovede. Pretože aj to vám pridáva body. Odpisujte alebo aspoň reakciu lajknite, buďte otvorený, eliminujte konflikty a aj na negatívne príspevky sa snažte postnúť svoj názor. Vaša stránka je otvorená pre každého a aj na základe tohto si môžete budovať dobré renomé. Všetko sa totižto počíta!

 

Dobrá rada na záver

 

Netvárte sa na viac ako ste. Aj vy ste len ľudia a vaši zákazníci budú radi, keď to uvidia. Buďte s nimi priatelia, rovesníkom a mladším pokojne aj tykajte, ak ste vo firme sám/sama píšte v jednotnej osobe. To všetko sú dôležité maličkosti, ktoré nezostanú bez ocenenia. Aj vy robíte chyby, priznajte si to, netvárte sa, že problém neexistuje. Komunikáciou sa vždy dospeje k riešeniu. A pre vás je to vždy len a len plus.
V dnešnej dobe sú