Ako si založiť na Facebooku firemnú stránku a ako ju budovať?

Blížiace sa kurzy
Začíname blogovať
Individuálne, Košice, Michalovce
Lukáš Mikulaško
Kurz: "Vedenie a riadenie ľudí - leadership a manažérske zručnosti"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Vytvorenie stránky na facebooku

V dnešnej dobe už skoro nič nie je iba offline. Takže, či máte internetový obchod, alebo kamennú predajňu, vaša firma si prezentáciu a reklamu zaslúži. Vy zase potrebujete viac zákazníkov, viac objednávok, vyššie tržby. Správna propagácia v každom prípade na škodu nie je. Hlavne, keď môže byť veľmi efektná a zadarmo. Kde? No predsa na Facebooku!

 

Túto sociálnu sieť netreba dnes nikomu predstavovať. Je najznámejšia a najrozšírenejšia, a teda by práve tu vaša reklama mala mať najlepšiu odozvu. Zaberie vám pár minút denne, ste na očiach tak ako málokde a hlavne, neplatíte. Takže, pusťme sa do toho!

 

Zakladáme firemnú stránku

 

Otvorte si svoj vlastný facebook profil. V pravom hornom rohu nájdete šípku smerujúcu dole. Rozkliknete a z možností vyberiete – Vytvoriť stránku. Rozbalí sa vám ponuka. Máte obchod, prezentujete iba jeden produkt, ste spoločnosť? Tak zakliknite. A potom je to už iba veľmi jednoduché. Vyplníte adresu, kontakt na vás, web stránku, kategóriu do ktorej spadáte (napr. Knihy ak ste kníhkupectvo) a potvrdíte.

Vytvorenie stránky na facebooku, špecifikácia

Vaša firemná stránka existuje!

 

Základ máme, môžeme sa pustiť do detailov. Sami nastavujete ďalších administrátorov, možnosti užívateľov, zvolíte vhodnú titulnú a profilovú fotku, stručný popis, ktorý vašu spoločnosť predstaví a môžete zháňať zákazníkov. Facebook má jednu veľkú výhodu – ovláda sa intuitívne, takže nájdenie  akejkoľvek funkcie vám nezaberie viac ako dve minútky.

 

Ako zohnať prvé lajky?

 

Rozpošlite pozvanie (funkcia Pozvať priateľov) všetkým, ktorých skrz Facebook poznáte. To vám prinesie nejaké prvé čísla. Ale čo potom? Máte fungujúcu reprezentujúcu stránku a na svete čaká fúra ľudí, ktorí si kúpia váš produkt. Ale ako ich k nemu dostať? Odporúčam súťaž...

 

Súťaž – a načo?

 

Na to, aby priláka zákazníkov, ale hlavne nových ľudí, nové lajky, viac pozornosti a väčšiu šancu, že niečo predáte. Dajte do súťaže službu alebo produkt, ktorý ponúkate, a ako vstup do súťaže požadujte lajk vašej stránky a verejné zdieľane statusu s info o súťaži. Verte, že fanúšikovia sa budú sypať.

 

Súťaž je dobrým štartom a oplatí sa ju z času na čas zopakovať.

 

Mám fanúšikov. Ako sa o nich starať?

 

Nezaspite na vavrínoch. Vaša stránka potrebuje (ideálne) každodennú pozornosť. Informujte o vašich akciách, novinkách, možnostiach, pridajte tam obrázky, citáty, informácie, ktoré vás osobne zaujali, pýtajte sa ľudí, čo by chceli a nebojte sa s nimi mať otvorený vzťah. Ideálny čas na prihodenie príspevkov je cca šesť hodín večer a neskôr. To je doba, kedy vaše príspevky zaznamenajú najväčšiu odozvu. Preto sa snažte nájsť si v tomto najlukratívnejšom čase chvíľku, vymyslieť niečo originálne a zaujať potenciálnych zákazníkov.

 

Komunikujte

 

To je základ najzákladnejší. Nič by nemalo zostať bez odpovede. Pretože aj to vám pridáva body. Odpisujte alebo aspoň reakciu lajknite, buďte otvorený, eliminujte konflikty a aj na negatívne príspevky sa snažte postnúť svoj názor. Vaša stránka je otvorená pre každého a aj na základe tohto si môžete budovať dobré renomé. Všetko sa totižto počíta!

 

Dobrá rada na záver

 

Netvárte sa na viac ako ste. Aj vy ste len ľudia a vaši zákazníci budú radi, keď to uvidia. Buďte s nimi priatelia, rovesníkom a mladším pokojne aj tykajte, ak ste vo firme sám/sama píšte v jednotnej osobe. To všetko sú dôležité maličkosti, ktoré nezostanú bez ocenenia. Aj vy robíte chyby, priznajte si to, netvárte sa, že problém neexistuje. Komunikáciou sa vždy dospeje k riešeniu. A pre vás je to vždy len a len plus.
V dnešnej dobe sú sociálne siete nenahraditeľná forma propagácie. Zaslúžia si našu pozornosť a starostlivosť. Nestačí iba dobrý produkt. Ak ho máte, tak vám úprimne gratulujem. Ale teraz ho musíte čo najrýchlejšie a najúspešnejšie predať. A dobre to určite pôjde aj práve cez Facebook. Tak neváhajte, naťukajte si to do prehliadača a začnite na zlepšení vašej firmy pracovať okamžite.

38
Super článok
38
4
4
Nič moc
O autorovi
Margaréta Koklesová Margaréta Koklesová
Študentka žurnalistiky a začínajúca online podnikateľka, ktorú dostal time management a svet investovania. A samozrejme milovníčka kníh, čokolády a Belgických ovčiakov.
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Lukáš Mikulaško
Lukáš Mikulaško, 01.05.2014 o 14:21
Facebook súťaže dosť obmedzuje a ma na to dosť striktné pravidlá. Na druhej strane fanúšik, ktorý je v skupine len vďaka súťaži, nezvykne byť veľmi aktívny. Je to určite zdĺhavejší proces no ja by som fanúšikov lákal na kvalitný a zaujímavý obsah fb stránky.
Rocker.sk
Rocker.sk, 05.05.2014 o 09:14
Toto už nie je úplne pravda. Facebook pravidlá okolo súťaží zásadne uvoľnil.
Lukáš Mikulaško
Lukáš Mikulaško, 05.05.2014 o 17:19
áno už som o tom čítal no každopádne mám osobné skúsenosti s FB stránkami a užívateľmi, ktorí sa zapojili len preto, že boli motivovaní súťažou resp. výhrou v súťaži. Obsah ich veľmi nezaujímal. Potom sa nedá čakať ani nejaká aktivita na FB stránke ako komentovanie, lajkovanie a zdieľanie alebo následne klikanie na odkazy. Preto súťaže nerobím priamo na FB stránkach ale priamo na blogoch alebo weboch. FB stránku využívam na propagáciu takýchto súťaží.
Rocker.sk
Rocker.sk, 05.05.2014 o 22:37
Je úplne prirodzené, že "kúpený" fanúšik je horší ako fanúšik získaný prirodzene. A tým kúpený myslím za peniaze, za nejaké odmeny alebo možnosťou vyhrať.
Takíto fanúšikovia profilu viac škodia ako pomáhajú, keďže ich aktivita je nulová.
Uvediem príklad. Mám v profile 500 fans. Uverejním status a 100 fans urobí nejakú akciu - like, share, comment. Facebook vidí, že je to kvalitný status a viac ho púšťa do sveta.
Prípad dva je podobný. Mám v profile kúpených 50000 fans. Uverejním status a 100 fans urobí akciu. Facebook si povie, to je nejaký blbý status, keď oslovil také malé percento a zníži jeho reach.
Blížiace sa kurzy
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť