Ako nájsť vašu cieľovú skupinu za menej ako 3 sekundy?

Blížiace sa kurzy
Týždeň Rovnováhy na objavuj.com
Individuálne, Online kurz
Martin Lajprík
Kurz: "SKVELÝ OBCHODNÍK | obchodné zručnosti a psychológia predaja"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.

Nedávno som čítal skvelý článok. Oliver Jakubík v ňom písal:

Cieľom je predstaviť správny produkt správnemu zákazníkovi spôsobom, ktorý umožní klientovi jasne porozumieť hodnote, ktorú uzavretím obchodu získa.

S touto definíciou sa stotožňujem úplne na maximum. Nie je nič horšie, ako keď sa snažíte predávať všetkým všetko. Preto je životne dôležité určiť si svoju cieľovú skupinu ešte pred začiatkom samotného projektu. Zároveň nie je hanbou prehodnocovať cieľovú skupinu.

 

Keď ste si už pevne stanovili svoju cieľovú skupinu, prichádza na rad celá skupina problémov. Tie základné sú:

 

Kde ju nájsť?

 

Ako ju osloviť?

 

Ako nájsť cieľovú skupinu?

 

Pravdepodobne si myslíte, že hľadanie kontaktov na ľudí z vašej cieľovej skupiny vám zaberie strašne veľa času. Našťastie to tak nemusí byť. Dnes už vďaka moderným technológiám viete veľmi rýchlo a ľahko nájsť potenciálnych zákazníkov, či spolupracovníkov.  

 

Jedným z nástrojov môže byť starý známy Google (ak viete, ako s ním správne narábať). Druhým sú sociálne siete. Záleží len na vás, aké pevné vzťahy máte vybudované alebo akí ste šikovní.

 

Podľa oblasti, v ktorej sa pohybujete, sa odporúčam zamerať na Facebook, LinkedIN, alebo Twitter.

 

Prečo Twitter?

 

Twitter, na rozdiel od Facebooku a LinkedIN, je úplne otvorená sieť. Čo to znamená?

 

Takmer každá komunikácia, ktorá kedy prebehla alebo prebieha na Twittri, je verejne dostupná. Dá sa vyhľadať a vy do nej môžete vstúpiť. Dokonca je to veľmi vítané, za predpokladu, že sa v danej téme orientujete a máte čo povedať.

 

Určite existuje viacero tém, ktorým sa venujete, viete o nich viac a ste takzvaný odborník. U mňa sa jedná o sociálne siete, email marketing a blogovanie.

 

Podporte svoje predaje

 

Stavím sa s vami, že veľmi dobre viete, že najväčšia pravdepodobnosť predaja je u ľudí, ktorí sa zaujímajú o vaše témy. Je vysoko pravdepodobné, že k nim majú pozitívny postoj.

 

Týchto nájdete cez funkciu searchbar, ktorá funguje podobne ako vyhľadávanie cez Google. Do riadku vpravo hore zadáte vyhľadávaný výraz. Odporúčam použiť kľúčové slová z vašej oblasti podnikania.

 

Po kliknutí na znak lupy vám Twitter automaticky vygeneruje zoznam všetkých príspevkov, ktoré obsahujú vami zadané slovo, slovné spojenie, alebo len časť z neho. Môžete si prepnúť, či chcete zobraziť fotky, videá, novinky a mnohé ďalšie možnosti obsahujúce vyhľadávaný výraz.

 

Pomôžte si

 

Odporúčam sústrediť sa na témy s fotkami a videami. Keď si už človek dal tú „námahu“ pridať aj grafický obsah, tak je vysoký predpoklad skutočného záujmu o daný produkt alebo službu. Ľahšie ho získate na svoju stranu.

 

Ak vás niektorá komunikácia zaujala, tak neváhajte a zapojte sa do nej. Stlačte tlačidlo Reply a pošlite svoju odpoveď.

 

Ako na to?

 

Nech vám ani nenapadne, aby ste hneď niečo predávali. Pamätajte:

Ľudia veľmi radi nakupujú, no nemajú radi, keď im niekto niečo predáva.

Choďte na to okľukou. Veľa sa pýtajte. Ak je to vhodné poraďte, čo sa má ako robiť. Vysvetlite, prečo sa to tak robí a podobne. Vymeňte si s druhou stranou pár nezáväzných tweetov. Počkajte si na správny čas kedy “ponúknuť” obchod.

 

Ebook zdarma

Využívate sociálne siete na maximum?

 

Dúfam, že vám tento článok pomohol. Budem veľmi rád, ak sa ľudia naučia využívať sociálne siete na maximum. Kvôli tomu som založil aj rovnomenný web, kde pomáham malým a stredným podnikateľom osloviť čo najviac potenciálnych klientov.

 

Túto a mnohé ďalšie rady nájdete vo voľne dostupnom ebooku “10 supertajných trikov ako vyžmýkať najpoužívanejšie sociálna siete na maximum”. Stiahnite si ho a dajte mi vedieť, čo si o ňom myslíte.

14
Super článok
14
1
1
Nič moc
O autorovi
Peter Čelko Peter Čelko
Radím malým a stredným podnikateľom ako osloviť čo najviac potenciálnych klientov pri extrémne nízkych nákladoch.

Tvorbe kvalitného obsahu a jeho šíreniu prostredníctvom webu a sociálnych sietí sa venujem viac ako 7 rokov. Napísal som cez 200 blogpostov.Bol som finalistom European Appcup v Bruseli. Skúsenosti som naberal ako člen startup akcelerátora Wayra CEE v Prahe (pod patronátom spoločnosti Telefónica)

Vďaka mojej práci sa podarilo:

- Predať 100 lístkov na TEDxBanskáBystrica za menej ako týždeň, bez investície jediného eura do tradičného marketingu
- Spôsobiť 320% medzimesačný nárast v počte vyčistených skládok vďaka našej kampani na sociálnych sieťach
- Predať 80 mikín v priebehu jediného dňa, bez toho aby si ich klienti mohli reálne vidieť a vyskúšať
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Blížiace sa kurzy
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť