7 nastavení, ktoré nesmú chýbať v Gmaile

Blížiace sa kurzy
Kurz: "Koučing a self koučing v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "Komunikácia, rétorika a asertivita v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "SKVELÝ OBCHODNÍK | obchodné zručnosti a psychológia predaja"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.

Človek si veľmi rád prácu zjednodušuje. Na zefektívnenie a pre lepšiu prehľadnosť práce vám Gmail ponúka množstvo rôznych nastavení vašej e-mailovej schránky.
Nižšie nájdete 7 základných typov. Venujte pár minút nastaveniam a urobte zmeny, ktoré vám pomôžu a uľahčia vám prácu. Využite naplno všetky výhody, ktoré vám Gmail ponúka
.

Gmail - zrušenie odosielania

1. Zrušenie odoslania e-mailu

 

Veľmi užitočná funkcia, ktorú sa určite oplatí si nastaviť je zrušenie odoslania e-mailu. Hodí sa to vtedy, ak odošlete e-mail a zrazu si uvedomíte, že ste spravili nejakú chybu. Túto funkciu si nastavte v nastaveniach (ozubené koliesko v pravom hornom roku), karta všeobecné. Stačí jednoducho odkliknúť povoliť zrušenie odoslania. Môžete si vybrať do akej doby vám bude umožnené zrušiť odosielanie emailov. Možnosti sú od 5 do 30 sekúnd.

Nezabudnite si uložiť zmeny. Jednoducho, ak budete chcieť zrušiť odoslanie emailu, stlačíte možnosť späť, ktorá sa vám zjaví po odoslaní. Avšak je to nutné stihnúť vo zvolenom časovom limite, potom to už nebude možné.

Gmail - automatický podpis

2. Automatický podpis

 

Často posielate e-maily klientom či spolupracovníkom? Ešte stále ale nemáte nastavený automatický podpis? Tak to rýchlo napravte a nastavte si ho v tej istej časti ako zrušenie odosielania e-mailu (nastavenia, karta všeobecné). Je to praktické a nemusíte každému zvlášť a po jednom písať vaše kontaktné údaje, prípadne iné potrebné informácie.

Môžete si vybrať font písma, farbu, veľkosť a dokonca tam môžete vložiť odkaz či obrázok. Ak nechcete istú dobu podpis používať, tak jednoducho zakliknete v nastaveniach možnosť bez podpisu. Keď máte e-mail prepojený aj s iným účtom, podpis si viete nastaviť pre konkrétny účet

3. Automatická odpoveď

 

Ďalšia užitočná obyčajná vec, na ktorú sa zvykne zabúdať je posielanie automatickej odpovede počas vašej neprítomnosti, dovolenke či chorobe. Zadajte obdobie, predmet a text automatickej odpovede, ktorá sa odošle na doručené správy. Zmeny uskutočníte opäť vo všeobecných nastaveniach.

Gmail - automatická odpoveď

Gmail - automatická odpoveď

Gmail - menovky

4. Menovky

 

Pre lepšie roztriedenie doručených správ im priraďte menovky. Vďaka nim si môžete správy zaradiť do rôznych kategórií – práca, rodina atď. Výhodou je, že každý e-mail možno označiť viacerými menovkami, dokonca si ich môžete aj farebne odlíšiť. Okrem vás nikto nebude vedieť, akou menovkou ste si správu označili. 

Novú menovku pre správy v doručenej pošte si môžete vytvoriť napríklad dvomi jednoduchými spôsobmi. Začiarknete políčko vedľa správy, kliknete na položku menovky nad zoznamom správ a potom kliknete na položku vytvoriť nové. Druhá možnosť je v nastaveniach, karta menovky, zadáte vytvoriť novú menovku, zvolíte si názov a dáte vytvoriť. Menovky môžete samozrejme upravovať a odstraňovať podľa potreby.

 

5. Podmenovky

 

Ak máte radi hierarchiu a poriadok, tak si môžete pre ešte lepšie a podrobnejšie zadefinovanie správ vytvoriť tzv. podmenovky. Vytvoríte ich tak isto ako menovku, avšak zakliknete možnosť menovku vnoriť do a tam si vyberiete z hlavných možností menoviek.