Slováci na internete nakupujú najviac v utorok a v stredu, najmä oblečenie a topánky

Blížiace sa kurzy
Kurz: "Koučing a self koučing v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "Komunikácia, rétorika a asertivita v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Individuálny konverzačný kurz nemeckého jazyka
Individuálne, Košice
Ľubica Mlynarčíková

Takmer každý druhý Slovák má notebook, dvaja z piatich vlastnia počítač. Tretina používa smartfón a desatina tablet.

 

Tieto zariadenia s prístupom na internet využívajú Slováci čoraz viac aj na nakupovanie, niekoľkokrát mesačne takto robí už 15 % ľudí. V porovnaní s ostatnými krajinami v regióne sú v online nákupoch aktívnejší iba Rakúšania a Srbi.

 

Naopak, na chvoste sú Rumuni, Chorváti a Maďari. Kým Slováci takto najviac nakupujú oblečenie a topánky, v susednom Česku prevláda elektronika a Rakúšania nakupujú na internete najmä dovolenky. Vyplýva to z prieskumu TNS Aisa pre Erste Group.

 

Hlavným dôvodom nákupov online je pre viac ako tri štvrtiny Slovákov lepšia cena tovarov a služieb v porovnaní s kamennými obchodmi. Ako ďalšie dôvody uviedli tiež možnosť nakupovať z pohodlia domova, priame doručenie tovaru, širšiu ponuka či možnosť porovnávania.

Podľa našich údajov, Slováci na internete nakupujú najčastejšie v utorok a v stredu, naopak výrazne menej počas soboty. Najviac nákupov u slovenských obchodníkov urobia večer medzi siedmou a deviatou hodinou, kedy sa každú minútu zrealizuje takmer sedem nákupov.

povedal Branislav Jarábek, vedúci oddelenia elektronických kanálov a platieb Slovenskej sporiteľne.

 

Slováci na internete najčastejšie nakupujú oblečenie a topánky (64 %). Vyše polovica si takto zaobstaráva elektroniku, 43 % zariadenie do domácnosti a takmer 40 % ľudí aj lístky na športové či kultúrne podujatia. Až na chvoste je nákup jedla a dovoleniek.

 

V jednotlivých krajinách strednej a východnej Európy sa však nákupy rôznia. Kým u nás, v Chorvátsku, v Srbsku a v Rumunsku sa na internete najviac nakupuje oblečenie a topánky, v Česku je to elektronika, v Rakúsku dovolenky a v Maďarsku lístky na športové a kultúrne podujatia.

Ako často nakupujeme tovar a služby cez internet?

Ako často nakupujeme tovar a služby cez internet

Aký tovar si kupujeme online?

Aký tovar si kupujeme na internete

10
Super článok
10
0
0
Nič moc
O autorovi
Admin iamcool.sk Admin iamcool.sk
Buď aj ty autorom, buď cool. Vďaka kvalitnému obsahu, ktorý bude pre čitateľov prínosný si môžete vybudovať meno a osobnú značku.

Každý, kto niečo vie, to môže naučiť ďalších. Stačí vyhlásiť kurz, určiť minimálny počet účastníkov, určiť si cenu za svoj čas a know-how.
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť