Čo to znamená mať predajný web

Blížiace sa kurzy
Kurz: "Koučing a self koučing v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "Komunikácia, rétorika a asertivita v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Individuálny konverzačný kurz nemeckého jazyka
Individuálne, Košice
Ľubica Mlynarčíková

Čo to znamená mať web, ktorý predáva?

 

Búrlivé diskusie o tom, ako by mali vyzerať internetové webstránky sú súčasťou bežného dňa marketérov, programátorov či podnikateľov. Nemusíte byť expert v tvorbe webstránok, aby ste pochopili, čo je hlavným ukazovateľom úspešnosti webu – predsa to, či predáva. Ako by v tomto krátkom teste dopadla vaša stránka?

 

Nie som programátor ani dizajnér, no prvé webstránky som začal tvoriť cez weblahko, webnode či estranky. Veľmi rýchlo som pochopil, akú dôležitú úlohu zohráva vo svete biznisu obyčajná internetová schránka. Preto vám ukážem dva príklady webov, ktoré prešli vyššie uvedeným testom.

 

Z 1 objednávky za rok na 8 objednávok denne

 

Keďže pracujem v reklamnej agentúre, považujem za potrebné byť viditeľný v online priestore. Náš starý web, ktorý sme mali publikovaný približne rok a pol síce dosahoval vysokú návštevnosť, nevygeneroval nám však viac ako 1 objednávku. Preto sme sa rozhodli pre zmenu. Hodiny sedenia nad webdizajnom a hodiny strávené programovaním. Náš nový agentúrny web www.maviomedia.sk sme spustili v beta verzii pred pár týždňami.

 

Len čo sme sa s ním pochválili na Twitteri, Facebooku a Linkedine, ľudia ho začali zdieľať a diskutovať o ňom. O dve hodiny na to som navštívil náš firemný mail a čakal ma pohľad, aký sa mi do vtedy nenaskytol – 8 objednávok cez náš kontaktný formulár. Bol som v šoku. Nasledujúci deň prichádzali objednávky opäť a tak sme v priebehu 3 dní získali niekoľko skvelých klientov, pre ktorých už pripravujeme reklamné kampane, redizajny či spravujeme sociálne siete.

 

Zbierať e-maily a pracovať s kľúčovými slovami sa oplatí

 

Druhý príklad je môj blog www.jaroslavdodok.com, ktorý vďaka dobrej SEO optimalizácii navštevuje mesačne 4 – 5 tisíc ľudí z organického vyhľadávania (Google). Jeho dizajn, štruktúra aj obsah sa vyvíjal. Dnes na ňom ponúkam blogy a moje služby ako individuálne konzultácie pre marketing na sociálnych sieťach či školenia. Cez formulár získavam množstvo záujemcov a vďaka zberaču e-mailových adries v pravej časti webu (na mobilnom zobrazení na konci stránky) mám databázu stoviek mailov, bez akejkoľvek zbytočnej námahy. To sú moji potencionálni klienti.

Čo som sa teda naučil o webových stránkach a vďaka čomu sa mi podarilo vybudovať weby, ktoré predávajú? 

 

1 .Nechal som si poradiť odborníkom:

 

  • Náš agentúrny web vytvárala naša dizajnérka a programátor, môj blog nakonfiguroval kamarát programátor.
  • Neodporúčam vám teda hrať sa na odborníkov. Pokiaľ nimi nie ste, oslovte svojich priateľov, kolegov alebo agentúru.

 

2. Váš web by mal byť intuitívny:

 

  • To znamená, že každý kto ho navštívi sa na ňom jednoducho zorientuje.
  • Kontakt umiestnite vždy vpravo hore, nevyhýbajte sa call to action prvkom.

 

3. Nezabúdajte na referencie:

 

  • Získať ich môžete nielen od svojich klientov, ale aj kolegov a priateľov. O tom ako získať referencie a odporúčania napísal skvelý blog Martin Mažár.

 

4. Ukážte svoje portfólio:

 

  • Ľudia chcú vidieť čo ste dokázali a na čom aktuálne pracujete.

 

5. Prezraďte, čo predávate:

 

  • Množstvo podnikateľov sa bojí uviesť na svojej webstránke kategóriu s názvom ,,Moje služby“ a potom sa čudujú, prečo si od nich nik nič nekúpi.

 

6. Nezabudnite na príbeh:

 

  • Keď prednášam o marketingu vždy zdôrazňujem, že najmenej docenenou zručnosťou v marketingu je schopnosť rozprávať príbehy.

 

Čo môžete spraviť z týchto 6-tich bodov ešte dnes, aby váš web začal predávať? Ak potrebujete poradiť, napíšte mi na Facebooku alebo na Twitteri...

10
Super článok
10
1
1
Nič moc
O autorovi
Jaroslav Dodok Jaroslav Dodok
Päť rokov pracujem v oblasti médií, založil som portál Student24. Pracoval som ako marketingový riaditeľ, dnes kreujem reklamnú agentúru Mavio Media.

Som školiteľ národného projektu KomPrax, motivačný speaker aj skúsený teamleader. Najčastejšie školím a prednášam projektový manažment, soft skills, content marketing a self marketing.
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť