ŠOK: Viete kto platí vaše výplaty a odmeny?

Výrok: „Vaše výplaty a odmeny platia spokojní zákazníci firmy.”

 

Tento výrok som zachytil na jednej z internetových stránok. Je tak výstižný, že by som ho najradšej umiestnil na čelnú stenu každého oddelenia, každej firmy.

 

Prečo? Lebo je to pravda!

 

Lebo nič neovplyvní spokojnosť zamestnanca ani zamestnávateľa tak, ako spokojný zákazník, ktorý je ochotný za tovar alebo službu zaplatiť. Práve to by mali mať obidve strany na pamäti. Prestať hrať hru: „Ja za ten plat neurobím viac, než musím.“ A druhá strana: „Ja za takýto výkon nebudem platiť viac!“ Je to krátkozraký pohľad obidvoch strán, a určite nevedie ku prosperite. No bohužiaľ, je to obraz nejednej firmy, a to bez rozdielu, či je slovenská, alebo so zahraničnou účasťou.

 

Prečo je to tak?

 

Lebo obidvom stranám chýba podnikateľské myslenie. Len iniciatíva, kreativita a spoločné vytváranie hodnoty, ktorá bude prínosom pre zákazníka (odberateľa) môžu priniesť odmenu, s ktorou sa seriózne podelia. Aby to delenie  bolo seriózne, je veľmi dôležitá vzájomná otvorená komunikácia.

 

Veľmi dôležitú úlohu tu zohráva investícia do vzdelávania. Do takého vzdelávania, aby zamestnanci pochopili, že zisk, ktorý spoločne vytvorili, je potreba rozčleniť na viac častí. Najväčšie položky sú: investícia do ďalšieho rozvoja firmy (technológie, nájmy, energie), odvody, dane, úvery, … Ak by o týchto nákladoch boli zamestnanci seriózne informovaní, určite by pozmenili svoj názor na zamestnávateľa.

 

Rovnako zamestnávateľ, ak chce budovať prosperujúcu firmu, nemôže brať zamestnanca ako kus – predmet, ktorý môžem kedykoľvek vymeniť. Aj u neho musí byť na prvom mieste vytvorená hodnota, ktorá prinesie úžitok najprv zákazníkovi a až potom firme. Ak zákazník nekúpi, vyrobila sa len strata. Rovnako mu musí byť jasné, že tieto hodnoty nevytvára on sám, ale spolu so zamestnancami, a preto by sa mal o nich aj tak starať.

 

Pri investovaní do rozvoja firmy je potrebné nezabúdať na ľudský potenciál. Ak sa nebudú vzdelávať a rozvíjať zamestnanci, a to nie len v odbornosti, zákonite sa nemôže rozvíjať firma, ktorá sa chce presadiť v konkurenčnom prostredí 21. storočia.

 

Ako z tohto bludného kruhu von?  

 

Začať s výchovou už v mladom veku. Už pri výbere školy a teda aj budúceho povolania.
Tu sa robí prvá a zásadná chyba. Škola sa nevyberá podľa toho, k čomu má ten mladý človek vzťah, ale čo momentálne „letí“ alebo kde je to najľahšie, najbližšie, poprípade kde idú kamaráti.

 

Druhá chyba, o nič menšia, je mimoškolská aktivita. Je nad slnko jasné, že dnes sa neplatí za dosiahnuté vzdelanie, ale hodnotu, ktorú mám. A akú hodnotu má teória bez praxe? Presne tak, NULOVÚ! Kedy a kde získavať prax? Noo, práve počas štúdia v čase, keď nie som v škole. Vyhľadávam brigády v odbore, ktorý študujem alebo aspoň jemu podobnom.

 

Môj syn počas štúdia prešiel minimálne piatimi firmami. Keď som sa ho pýtal, prečo?
Jeho odpoveď bola, že firma, z ktorej odchádzal, ho nevedela posunúť v osobnostnom raste. Nepozeral na peniaze, ale na získavanie praktických skúseností. Pri odchode z každej firmy si vypýtal hodnotenie, ktoré kedykoľvek vedel predložiť pri pohovoroch. Po ukončení štúdia nemal ani najmenší problém zamestnať sa. Dokonca si mohol vyberať. Dnes je členom predstavenstva v energetickej spoločnosti ČEZ ESCO.

 

Prečo? Lebo mal hodnotu – prax, za ktorú je zamestnávateľ ochotný zaplatiť.

 

V tomto príspevku som vám len naznačil, ako riešiť jednotlivé problémy, ako docieliť spoluprácu a harmóniu medzi zamestnancami a zamestnávateľom, aby im išlo o spoločné uspokojenie zákazníkov. Lebo ak zákazník dostane to, čo chce a je spokojný, veľmi rád za tovar či služby zaplatí. Ak by ste chceli dozvedieť viac, podrobne aj s osobnými konzultáciami to riešime v našom online kurze „Ako zarábať v 21.storočí?“.
Chcete vedieť kedy znovu kurz otvoríme? Pýtajte sa tu!

9
Super článok
9
1
1
Nič moc
O autorovi
Ján Šanta Ján Šanta
Spoluautor e-booku: ,,Ako zarábať viac?", MINI kurzu zarábania a prémiového online kurzu ,,Ako zarábať v 21. storočí?". Spolu zakladateľom vzdelávacej spoločnosti SUVko s.r.o., ktorý zbožňuje viesť pohovory a vyhľadávať talenty v mladých ľuďoch.
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Blížiace sa kurzy
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť