Misia pre Vaše topánky

Blížiace sa kurzy
Začíname blogovať
Individuálne, Košice, Michalovce
Lukáš Mikulaško
Kurz: "Vedenie a riadenie ľudí - leadership a manažérske zručnosti"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.

Ak ste čítali moje predošlé články, už viete, že vízia je niečo špecifické v nás, pomocou čoho vyjadrujeme svoju snahu prispievať svetu. Svet je ale postavený na vzájomnej spolupráci, takže ak chcete svoju víziu aj uskutočniť, bude lepšie ak začnete spolupracovať s ľuďmi okolo vás.

 

To nás privádza k pojmu misia. Jednoducho povedané, misia vyjadruje spôsob, ako dosiahnuť svoju víziu. Definovanie misie je teda primárne orientované na zamestnancov a spolupracovníkov, ktorí nám v tom pomáhajú. Misia ukazuje to, čo budeme spoločne robiť tak, aby sme našej vízii vdýchli život.

 

Zdá sa to jednoduché, a neverili by ste koľko podnikateľov a firiem práve tu zlyháva. Niekedy sa misia v praxi vytvorí len preto, lebo: „Je dobré ak ju máme.“

 

Najhoršou verziou budovania misie je redukcia tohto hnacieho motora len na mission statement. Jednu vetu, ktorá sa oznámi zamestnancom a pomaly ustupuje do zabudnutia.

 

Misia a jej rôzne podoby 

 

Predpokladajme, že vašou víziou je poskytnúť zákazníkom naozajstnú radosť z nákupu u vás. Dokonca chcete, aby vaši zamestnanci pochopili prečo je spokojnosť zákazníka dôležitá. S vášňou začnete rozprávať o tom, ako by mali mať zákazníci radosť, keď u vás nakupujú. Učíte ľudí aké dôležité je správať sa ku klientom tak, aby z toho mali radosť. Apelujete na to, že potreby zákazníka a jeho spokojnosť sú v predajnom procese kľúčové. Pravdepodobne by ste mohli vytvoriť aj mission statement v znení: „Profesionálnym prístupom meníme nákup na radosť!“

 

Výborne! Určite tým pár zamestnancov motivujete. Niektorí nad tým budú aj rozmýšľať. Poďme si to ale rozobrať trošku hlbšie. Čo to znamená radosť? Čo sú to potreby zákazníka? Čo to je profesionálny prístup? Čo je to nákup? Ako budete vedieť, že zákazník má z nákupu radosť? Spýtajte sa tieto otázky 10 rozdielnych ľudí vo svojej firme a dostanete 10 rozdielnych odpovedí. Vaši zamestnanci si tieto pojmy budú vysvetľovať odlišne. Môže sa jednoducho stať, že dvaja zamestnanci budú na zákazníka pôsobiť diametrálne odišným spôsobom

 

Topánková misia

 

Poznáte spoločnosť zappos.com? Nepredávajú topánky, predávajú klientský servis (a napriek tomu predajú veľa topánok). Ku svojmu úspechu prišla táto spoločnosť cestou pokus/omyl. Jej zakladatelia počas štúdia na vysokej škole založili firmu, ktorá rozvážala pizzu. Darilo sa im. Ale... Minimálnu pozornosť venovali kultúre firmy a tomu, ako sa zamestnanci správajú.

 

Preto, pri zakladaní zappos.com už nechceli opakovať staré chyby a zamerali sa na to, kto bude pracovať v ich spoločnosti. Ak chcete pracovať v zappos, začnete vyplnením dotazníka. Vďaka nemu podáte obraz o svojich hodnotách a kritériách, ktoré si ceníte. Ak sa zhodujú s predstavou zappos, začne vaša dvojtýždňová rotácia po firme. Na rozdielnych oddeleniach si môžete všimnúť a rozlíšiť kľúčové schopnosti, ktoré musíte mať, ak tu chcete pracovať.

 

Hádajte, čo príde potom? Dostanete tréning. Nestačí teda len vedieť aké hodnoty máte mať, alebo aké schopnosti potrebujete rozvíjať. Potrebujete sa naučiť konkrétne formy správania, ktorými zabezpečíte napĺňanie misie firmy.

 

Po dvoch týždňoch tréningu a krúženia po firme si vás zavolajú a ponúknu vám plat za dva týždne a 1000 $ bonus, ak ihneď odídete.

 

Čože? Investujú čas do výberového konania, dva týždne trénujú ľudí a míňajú na nich svoje zdroje a nakoniec im ešte ponúknu 500 $ za odchod? Áno. A viete prečo? Pretože aj to je konkrétnym prejavom napĺňania ich misie! Ak chcete vybudovať solídnu misiu, musíte s ňou zladiť každú časť firmy! Platenie za odchod môže byť práve jednou časťou skladačky firemnej misie.

 

Misia je úžasným prínosom za predpokladu, že zamestnanci chápu, čo majú robiť. Od základných činností až po hodnoty, ktoré vyznávate. Dobre zadefinovaná misia by mala ovplyvňovať všetky interné firemné procesy od recruitmentu, tréningu, rozvoja zamestnancov cez manažovanie ľudí, plánovanie až po spôsob predaja, marketing atd.

 

Dôležité je, aby zmysel misie bol stále prítomný. Aby sa prejavoval v každodennom správaní a činnostiach každého zamestnanca. Preto, ak pracujete v zappos.com ako CEO, CFO, alebo ktokoľvek iný, v pravidelných cykloch si nasadíte na uši slúchadlá a idete pracovať do call centra pre starostlivosť o zákazníkov.

 

Pretože aj to je spôsob ako môže misia fungovať!

 

ORIGINÁL ČLÁNKU MOŽETE NÁJSŤ NA: https://www.linkedin.com/pulse/misia-pre-va%C5%A1e-top%C3%A1nky-martin-lajpr%C3%ADk?trk=mp-author-card

2
Super článok
2
0
0
Nič moc
O autorovi
Martin Lajprík Martin Lajprík
Kvalifikovaný hypnoterapeut so špecializáciou na Ericksonovskú hypnoterapiu. Svoje vzdelanie získal v Londýnskej škole British Hypnosis Research and Training School pod vedením svetoznámeho trénera a hypnoterapeuta Stephena Brooksa.

Vďaka jeho práci klienti objavujú silu svojho podvedomia a dokážu dosahovať pozitívne zmeny rýchlo a jednoducho. Pomáha ľuďom prestať fajčiť, schudnúť a dosahovať svoje maximum. Nielen svojou prácou, ale aj knihou Hypnóza: Mýtus búra nepravdivé mýty o hypnóze a približuje verejnosti obrovský potenciál modernej hypnoterapie.

Viac informácií nájdete na http://tranzformacia.sk/
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Slavo555
Slavo555, 29.09.2015 o 08:42
kvalitne seo sluzby...

http://www.blueinfo.sk/
Blížiace sa kurzy
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť