- 26.02.2015
- 3
- 5471
- 9
- 0
- iamcool.sk
- Blog
- Blog
- Vzdelávanie
- 10 návykov, ktorých sa v práci zbavte! | Suvko Coaching
10 návykov, ktorých sa v práci zbavte!
Predstavte si: Prišli ste do kancelárie v dopoludňajších hodinách a znovu vidíte na otravnom kolegovi, ako pozerá do svojho mobilu a rieši osobné veci. Máte vo zvyku nachádzať na iných nepríjemné alebo kontraproduktívne návyky? A ako je to s vami?
Existuje mnoho návykov, ktoré v práci robíme a sú nepríjemné alebo kontraproduktívne.
V tomto príspevku sme pre vás pripravili 10 top návykov, ktoré vám v práci bránia k vyššej produktivite, kreativite, a tým pádom aj v zvýšení vášho príjmu.
Určite vám po prečítaní tohto článku prídu na um aj iné návyky.
Dohodnime sa. Skúste sa dole v komentároch o ne podeliť.
Návyk číslo 1. KONTROLA SÚKROMNÉHO FACEBOOKU!
Scrollovanie vašej nástenky, alebo aj prezeranie fotiek na instagrame je síce príjemné, lenže tieto činnosti môžu viesť k chybám pri pracovných úlohách, prinášajú zlyhania v termínoch a rýchlo strácate svoje zameranie na prácu. Zabíjajú váš čas, ktorý by ste mohli tráviť užitočnejšie. Ako keby som vás teraz počul: ,, Ja viem, ale neviem sa ovládnuť, a aj tak nakoniec skončím pri pozeraní videí mačiatok na facebooku.“ Nevadí, skúste tieto webové stránky: Anti-Social, Selfcontrol(iba Mac), SelfRestraint (iba Windows), Focus Lock (android), Checky (Iphone)
Návyk číslo 2. POČÚVANIE HUDBY.
Ale čo keď to máte dovolené? Tak neobťažujte svojich spolupracovníkov, a to najmä ak nezdieľate podobný hudobný vkus. Pomocou online prehrávačov, ako napríklad: Spotify, si môžete počúvať konkrétny výber skladieb a to bez reklamy, ktoré tak isto vedú k rozptýleniu. Investujte do slúchadiel, ale tak, aby nepoškodzovali po dlhšom užívaní sluch.
Návyk číslo 3. OBED NESTÍHAM, SOM BUSY!
Každý z nás má dni, kedy urobiť si čas na obed je jednoducho nemožné. Avšak, ak si neviete nájsť čas na obed, tak vaše je telo rýchlo vyčerpané a neproduktívne. Nájsť si čas na obed je potrebné každý deň. Pozor na nezdravé, ťažké jedlá, ale tak isto aj na prejedanie sa. Ak budete jesť príliš veľa, alebo nezdravé, tak riskujete opačný efekt, kedy ste ešte viac unavený a znovu neproduktívny.
Návyk číslo 4. KECANIE MIMO PRESTÁVKY.
Rozprávate o osobných veciach počas pracovnej doby? Pozor na to, rozoberanie vašich súkromných vecí nemusí nikoho zaujímať. Možno takto rozptyľujete svojich spolupracovníkov. Nielen že si dovolíte rozptyľovať osobnými vecami, ale veľkým problémom je, keď telefonujete svojim známym počas pracovnej doby. Ak si myslíte, že je to naliehavé, aby ste prijali súkromný hovor, tak najlepším spôsobom je odísť do miestnosti, kde máte súkromie. Pokiaľ hovor nie je urgentný, počkajte na prestávku.
Návyk číslo 5. SEDENIE PRI STOLE CELÝ DEŇ!
Sedenie pri stole celý deň nie je zlé len pre vaše fyzické zdravie, ako je napríklad bolesť a únava, ale taktiež vplýva na vaše emócie a môže rapídne znižovať vašu náladu, alebo dokonca spôsobuje podráždenosť. Použite časovač na vašom mobile k tomu, aby Vám pripomenul, že máte vstať a natiahnuť sa. Ale vy to určite zvládnete aj bez aplikácie, medzi úlohami vstaňte a prechádzajte sa trochu po kancelárii.
Návyk číslo 6. ŽIADNE OSOBNÉ INTERAKCIE S KOLEGAMI.
Veľmi rýchlo môžete stratiť motiváciu pre splnenie pracovnej úlohy, ak sa izolujete vo svojom vlastnom priestore. Dokonca to môže spôsobiť, že sa budete cítiť osamelý a môže to znížiť vašu náladu a produktivitu. Vyhľadávajte spolupracovníkov, ktorí nemajú momentálne plné ruky práce a porozprávajte sa s nimi o pracovných úlohách. Tak isto choďte na obed so svojimi kolegami, keď je to možné. Počas toho ako sa prechádzate (návyk číslo 4) sa zastavte pri stole iného kolegu.
Návyk číslo 7. UBYTOVANIE V KANCELÁRII!
Nedovoľte, aby sa o vás hovorilo, že máte v práci prechodný pobyt. Venovanie sa práci 24 hodín 7 dní v týždni rýchlo vedie k syndrómu vyhorenia. V takom prípade váš telefón bude zvoniť stále, e-maily budú prichádzať vo všetkých hodinách. Je naozaj ťažké to ignorovať a preto nastavte hranice. Označte si svoj kalendár a informujte svojich spolupracovníkov a šéfa o tom, kedy ste ochotný pracovať.
Návyk číslo 8. ZOZNAM NEPOTREBUJEM, VŠETKO MÁM V HLAVE!
Môže sa to zdať ako samozrejmosť, ale pamäť človeka je chybná. Väčšina ľudí si nemôže pamätať všetko, a dokonca aj človek s veľmi dobrou pamäťou môže mať problémy s udržaním všetkých informácií a určením priorít. Zostavte si zoznam úloh akýmkoľvek spôsobom, ktorý vám najlepšie vyhovuje. Ja používam google calendar, ktorý ma upozorňuje aj cez mobil na všetko, čo ešte potrebujem urobiť.
Návyk číslo 9. NEŽIADAM O POMOC, KEĎ JU POTREBUJEM.
<