Blogovanie je jedna veľká strata času! Súhlasíte?

Blížiace sa kurzy
Začíname blogovať
Individuálne, Košice, Michalovce
Lukáš Mikulaško
Kurz: "Vedenie a riadenie ľudí - leadership a manažérske zručnosti"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.

Volám sa Peter Čelko a minule som sa s vami podelil o 4 dôvody prečo sa naučiť písať. Na základe toho príspevku sa vám môže zdať, že blogovanie je úplne jednoduchá vec. Vec, ktorá vám veľmi veľa dá a iba pramálo zoberie. Znie to tak, že...

 

Blogovanie je úplne jednoduché

 

Ale prd, omyl! Nič nemôže byť ďalej od pravdy ako toto tvrdenie. Prečo?

 

Písanie je veľmi pekná, ale zároveň aj neskutočne náročná vec. Na nete nájdete viac ako 42 000 000 (miliónov!) blogov založených len na samotnom Wordpresse.

 

Potom tu máme ešte tie, čo fičia na ostatných platformách ako sú Blogger, Tumblr, Joomla, Drupal alebo iné CMS-ká. Konkurencia je obrovská. Musíte sa obracať.

 

Nanešťastie len 9% blogerov na svete sa dokáže živiť písaním. Okrem toho má písanie mnoho ďalších nevýhod. Ktoré sú to? To si povieme v nasledujúcich riadkoch.

 

Dôvod č. 1: Písaním strávite strašne veľa času

 

Chcete sa živiť písaním? Zabudnite na to, že si odmakáte hodinku denne a potom dáte nohy na stôl a šmitec.

 

Preto, aby ste dosiahli úspech musíte spĺňať aspoň jednu, ideálne dve z týchto podmienok. Ktoré sú to?

 

Píšte často a píšte dlhé príspevky.

 

Obe možnosti zaberajú obrovské množstvo času.

 

Pripočítajte si k tomu:

 

  • chvíle strávené prieskumom toho, čo už bolo napísané na danú tému
  • SEO optimalizáciu
  • korekciu
  • aplikáciu pravidla 24 hodín…

 

V konečnom dôsledku pri tvorbe jedného príspevku kľudne strávite 3 a viac hodín. To je dosť veľa času, čo vy na to?

 

Nanešťastie samotným napísaním blogu sa vaša cesta nekončí, práve naopak. Celý kolotoč sa ešte len roztáča. Dôvod?

 

Dôvod č. 2: Propagáciou zabijete celé hodiny

 

Po napísaní príspevku prichádza na rad tá dôležitejšia časť. Musíte ho dostať medzi ľudí.

 

Je to veľmi dobrý pocit byť excelentným spisovateľom, ale je vám to nanič, ak ste mizerným šíriteľom obsahu. Hádajte prečo.

 

Dnes je životne dôležité, aby ste mali zmáknuté aspoň základy sociálnych sietí (minimálne Facebooku) a email marketingu. Cieľom je vybudovať si vzťah s vašimi čitateľmi.

 

Dovoľte im komentovať, odpovedajte na ich otázky. Odvďačia sa vám. Isto viete ako.

 

Pošlite im mailom novinky. Netlačte na pílu. Nešírte len váš obsah. Predstavte si, že ste v ich koži. Čo ich asi tak zaujíma? Má konkurencia nejakú bombastickú novinku? Skvelé! Informujte o nej ako prví. Budú vám vďační.

 

Určite sa vám naskytá otázka, koľko času venovať propagácii obsahu. To záleží len na vás. Nikdy neskončite skôr, ako budete úplne spokojní.

 

Niektorí ľudia odporúčajú podeliť čas na tvorbu a distribúciu obsahu 50 na 50. Niektorí zachádzajú do extrému a prikláňajú sa až k pomeru 80 ku 20 v prospech distribúcie.

 

Dôvod č. 3: Neviete nájsť nové témy pre váš blog

 

Predstavte si nasledujúcu situáciu. Založili ste si blog. Napísali prvé príspevky. Venovali ste dostatok času tvorbe aj distribúcii obsahu.

 

Máte už zopár mailov a nejakých tých fanúšikov na Facebooku. Ale teraz nastáva problém.

 

Neviete o čom písať.

 

Akosi vám došli nápady. Neviete kde ich hľadať.

 

Čím dlhšie máte pauzu v písaní, tým vyššia je pravdepodobnosť, že vaši čitatelia na vás zabudnú a budete si s nimi musieť budovať vzťah odznova.

 

Viete, čo spôsobuje rozdiel medzi dobrým blogom a blogom na steroidoch? Je to plán príspevkov!

 

Špičkový bloger vie, o čom bude jeho nasledujúci príspevok.

 

Dôvod č. 4: Zabalíte to po prvej kritike

 

Chcete byť blogerom? Musíte mať gule. Nezabúdajte:

Haters gonna hate

Keď niečo napíšete, tak idete s kožou na trh. Váš príspevok si môže pozrieť v podstate každý. Vy si musíte stáť za tým, čo ste publikovali. Neposkladajte sa hneď po prvej kritike.

 

Lukáš Mikuláško informoval o spustení blogu ku kníhkupectvu UpBook.sk na svojom osobnom blogu. Istý anonym mu tam napísal:

Velmi dobry napad, velmi mizerny dizajn. Z prveho pohladu bez precitania tohto clanku nebudem vediet o com ten blog je a aj z podporou a vysvetlenim sa mi v nom len velmi tazko orientuje, nema to koncepciu blogu a ako info portal je to prilis neprehladne a nech sa na to divam dlho ako chcem nejako ma nelaka zacat sa v tom hrabat citat a nasavat informacie. Jedna sa iba o moj nazor a je mozne ze ostatni to budu chvalit...

Lukáš nereagoval a dizajn nezmenil. Čas ukázal, že mal pravdu. Blog má dnes návštevnosť okolo 30 000 ľudí mesačne a celkom slušne zarába.

 

Ja som napísal príspevok o tom, čo by mohol Modrý Koník zmeniť vo svojom marketingu, aby si pomohol. Esá z oboru ma podrobili veľmi tvrdej kritike. No aj napriek tomu ma pozvali na pohovor a dostal som 3 pracovné ponuky od úplne cudzích ľudí.

 

Záver

 

Teraz už máte trošku lepšiu predstavu o tom, čo všetko písanie obnáša.

 

Pre písanie sa budete musieť obetovať. Zaberie vám kopec času a musíte sa naučiť efektívne pracovať so sociálnymi sieťami a mailom.

 

Okrem toho si pripravte plán príspevkov a spôsob ako generovať nové blogy. Hoďte to na papier a nezosypte sa pri prvej kritike.

 

Blogovanie vám síce zaberie kopec času, ale stojí to za to, keď vydržíte. Budem vám držať palce.

 

Peter Čelko

23
Super článok
23
0
0
Nič moc
O autorovi
Peter Čelko Peter Čelko
Radím malým a stredným podnikateľom ako osloviť čo najviac potenciálnych klientov pri extrémne nízkych nákladoch.

Tvorbe kvalitného obsahu a jeho šíreniu prostredníctvom webu a sociálnych sietí sa venujem viac ako 7 rokov. Napísal som cez 200 blogpostov.Bol som finalistom European Appcup v Bruseli. Skúsenosti som naberal ako člen startup akcelerátora Wayra CEE v Prahe (pod patronátom spoločnosti Telefónica)

Vďaka mojej práci sa podarilo:

- Predať 100 lístkov na TEDxBanskáBystrica za menej ako týždeň, bez investície jediného eura do tradičného marketingu
- Spôsobiť 320% medzimesačný nárast v počte vyčistených skládok vďaka našej kampani na sociálnych sieťach
- Predať 80 mikín v priebehu jediného dňa, bez toho aby si ich klienti mohli reálne vidieť a vyskúšať
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Lukáš Mikulaško
Lukáš Mikulaško, 05.08.2014 o 16:39
Vďaka za pripomenutie môjho strého blogu a čias, keď sme spúšťali blog.upbook.sk
Práve som sa zamyslel, koľko ľudia museli stráviť času pri písaní takého obsahu, aký sa na blog.upbook.sk nachádza :)
Peter Čelko
Peter Čelko, 12.08.2014 o 11:40
Lukáš, to boli desiatky až stovky hodín :) Ak nie tisíce :D
Martin Mažár
Martin Mažár, 13.08.2014 o 12:11
Peťo, úplne s tým nesúhlasím. Blogovanie je strata času, ak ti to neprináša efekt. Ale ak ti prináša klientov resp. zárobky, tak to strata času nie je! A ak ti to prináša viac klientov než iné postupy, tak to už vôbec nie je strata času.

Problém je v tom, že ľudia nevedia blogovať. Nepoznajú stratégie blogovania a nevedia, čo je tých 20 % dôležitých vecí.

Mňa písanie článkov živí a vďaka tomu mám stovky klientov. Práve blogovanie mi umožnilo, aby som dal výpoveď v práci a živil sa tým, čo ma živí. Po roku čo som odišiel z práce môj mesačný príjem narástol 4 násobne.

Vďaka môjmu druhému blogu, ktorý mám spolu s priateľkou chodím zadarmo na wellness pobyty, masáže a ľudia si nás najímajú ako poradcov pri tvorbe wellnessov.

Jednoducho sú postupy, ktoré keď človek dodržuje, tak to nie je strata času. A viem, že ty tie postupy poznáš a tento článok a nadpis, je len pokus vytvori virálny článok :)(myslím, že si trafil klinec po hlavičke :)

Tu je ešte jeden dôkaz, že to funguje. Môj klient - finančný poradca, ktoré som naučil blogovať mi včera napísal toto:

\\\\\\\"Ahoj Martin.

Prosim ta upozorni ucastnikov kurzu predaj naruby na to, ze ak spravia aspon 80% z toho, co im doporucis, tak nebudu stihat vybavovat klientov. Este pred tym, kym to spustia v praxi, tak by sa na to mali pripravit, ze to nebude sranda.

Je leto, vsetci su na dovolenkach a mne v kuse vyznana telefon a chodia mi dopyty z webu. Dnes som kolegom posunul 3 klientov a hned mi pisali dalsi. Dufam, ze do oktobra bude stale teplo a dovolenky a dovtedy vyrazne posilnim svoj tim, aby sme to potom stihali.

Dakujem za cenne rady a pytam si dalsie - kde najst ludi, ktori to budu spracovavat? Idealne, ak mi budu volat tiez sami :).\\\\\\\"
Peter Čelko
Peter Čelko, 13.08.2014 o 12:45
Ďakujem ti veľmi pekne za názor Maťo.

Som veľmi rád, že patríš medzi tých 9% šťastných, ktorí sa živia blogovaním. Musím sa priznať, že si ma s tým nadpisom doslova prekukol:)

Postupy niektoré poznám a niektoré ešte nie. Ale mám snahu učiť sa a celkom dobrého učiteľa - dovolím si povedať.

Na jednej mojej Fanpage sa strhla celkom zaujímavá diskusia o tom, že 9% blogerov, ktorí sa živia blogovaním nie je vôbec málo, práve naopak. U športovcov je to percento oveľa nižšie.

Čo ty na to?
Martin Mažár
Martin Mažár, 13.08.2014 o 13:10
Tiež si myslím, že to je pomerne vysoké číslo....ak za blogera považujeme každého, kto píše články na webe. Podľa mňa mnohí ani nemajú ambíciu blogmi zarábať.

Blog môže mať aj iné ciele ako len zarábať. Vybudovať si meno, zaradiť sa do komunity, získať priateľov atď.
Blížiace sa kurzy
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť