Ako zarobiť peniaze blogovaním

Blížiace sa kurzy
Kurz: "Koučing a self koučing v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Kurz: "Komunikácia, rétorika a asertivita v praxi života"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Individuálny konverzačný kurz nemeckého jazyka
Individuálne, Košice
Ľubica Mlynarčíková

V roku 2005 začala istá Američanka písať blog o politike. Ako postupne rástla jeho návštevnosť, vyžadoval si aj viac investícií.

 

Z tohto dôvodu v roku 2006 vstúpila na scénu spoločnosť SoftBank Capital a investovala do tohto webu 5 mil. USD. Takáto finančná pomoc umožnila, že sa blog rozrástol o nových zamestnancov a zabezpečila tiež, že blog bol neustále aktuálny, 24 hodín denne. Blog neustále získaval na populárnosti.

 

O dva roky neskôr v novembri 2008 bolo preinvestovaných ďalších 15 mil. USD, aby mohol rozmach pokračovať. Blog sa mohol aktívnejšie venovať žurnalistike a lokálne spravodajstvo sa rozšírilo po celých Spojených štátoch.

 

Na blogu sa začali hromadiť články od politikov, akademikov a slávnych vplyvných ľudí z rôznych oblastí podnikania alebo priemyslu.

 

V júni 2011 návštevnosť blogu presiahla návštevnosť „nestora“ tradičných médií The New York Times.

Nové médiá len v priebehu šiestich rokov rozvrátili storočný monopol tradičných médií.

Sedem rokov po publikovaní prvého príspevku, blog kúpila spoločnosť AOL za 315 mil USD. Bol to jej ďalší prírastok do portfólia online blogov ako Engadget, TechChrunch a MovieFone.

 

Dnes je návštevnosť tohto blogu viac ako 77 miliónov návštevníkov mesačne. Hovoríme o Huffington Post.

 

Bod zlomu

 

Týmto momentom došlo vo svete blogovania k veľkej zmene. Nikdy predtým neboli za blog zaplatené také peniaze. Nové média rušia a nahrádzajú staré médiá.

 

Starý model podnikania, ktorý z mnohých mediálnych magnátov spravil miliardárov, bol založený na jedinej veci. Na hromadách zlata generovaných z platených reklám. Dnes tieto peniaze vytvára návštevnosť stránky. Tým sa vplyv presúva do online sveta.

 

AOL kúpilo Huffington Post z troch dôvodov:

 

 

V istom zmysle sú nové médiá iba variáciou tých starých. Len teda, sú online. Stále je to o návštevnosti, sledovaní a reklame. Ibaže sa to všetko deje v digitálne podobe.

 

Modely nových médií

 

Nové modely nie sú také jednoduché. Naopak, sú viacrozmerné a popreplietané. Zarábanie peňazí v rámci nových médií nepredstavuje cestu jedným smerom, ale často ide o sieť rozmanitých príležitostí a taktík.

 

Blogovanie sa vyvinulo veľmi rýchlo vďaka sociálnemu webu. V minulosti sa šírilo budovaním e-mailových zoznamov, čo zabralo kopu času. So zjavením sa sociálnych médií mohol marketing a rast blogov napredovať plnou rýchlosťou: globálny dosah a vplyv v rýchlosti jedného tweetu, jedného zdieľania na Facebooku alebo jedného virálneho videa.

 

Aby ste mohli v roku 2014 zarábať blogovaním, nemusíte byť Huffington Post. Existuje mnoho jednoducho dostupných spôsobov ako sa živiť blogovnaím, vďaka ktorým môžete zlepšiť svoj biznis, ale aj životný štýl.
Pozrime sa na niektoré z nich bližšie.

 

Reklama

 

Len pre ukážku, že Huffington Post nie je len jeden z mnohých. Existuje veľa blogov, ktoré generujú príjmy v miliónoch. Jedným z nich je Mashable.

 

Model je založený výsostne na budovaní vysokej návštevnosti, čím sa stáva atraktívnou platformou pre reklamu. Aktuálny ukazovateľ videnia stránky za mesiac je na úrovni 50 miliónov. Aby sa dopracovali k takému číslu, musia tvoriť veľké množstvo obsahu.

 

Tvrdo pracujú na tom, aby optimalizovali svoje reklamné služby a vyvinuli technológiu pre:

 

  • nekonečné reklamné scrollovanie
  • reklamy s príbehom
  • algoritmus rýchlosti šírenia kvalitného obsahu

 

Takýto blogovací biznis je neustále ťažší, pretože poplatky za reklamy klesajú. Odmena však môže stáť za to: Peter Cashmore má cenu takmer 100 mil. USD a jeho blog bol ocenený na hodnotu cez 200 mil. USD.

 

 

Sponzorstvo

 

Suzi Dafnis je podnikateľským mozgom, ktorý stojí za úspechom blogu zacieleného na podnikateľky v Austrálii. Volá sa Australian Business Women´s Network. Suzi asi musí robiť niečo správne, keďže vyhrala Súťaž o najlepší austrálsky blog v kategórii Podnikanie.

 

Sponzorstvo je hlavným zdrojom príjmov. Medzi sponzorov patria napríklad American Express, Optus a GoToWebinar.

 

Webináre a semináre

 

Social Media Examiner založil Mike Stelzner len pred štyrmi rokmi. Prvý milión za platené online webináre zarobil v priebehu dvanástich mesiacov. Mike (ktorý je mimochodom skutočným džentlmenom sveta blogov) sústredil všetku svoju pozornosť na detaily, proces a pochopenie podnikateľského umu, aby za 48 mesiacov vytvoril blog zaradený do Top 60 sveta. Mike vie ako spraviť iných stredobodom pozornosti a oni mu túto službu oplácajú.

 

Pred spustením blogu Social Media Examiner sa Mike venoval viacerým blogom a biznisom. Medzi inými to bol aj blog o tom, ako písať White Papers, taktiež sa začal venovať tomu, ako viesť konferencie. Posledným z jeho úspechov bola konferencia „Social Media Marketing World“ v San Diegu.

 

Ak chcete vedieť viac o tom, ako dosiahol so svojim blogom taký úspech, odporúčal by som jeho knihu „Launch – How to Quickly Propel Your Business Beyong the Competition“.

 

Rečníctvo

 

Blog ako platforma vás môže zviditeľniť. To zahŕňa napríklad pozvánky – ako rečníka – na konferencie, workshopy a semináre. Guy Kawasaki využíva svoj blog ako online spôsob na propagáciu svojich príhovorov a kníh.

 

Guy pochopil význam online platformy pri budovaní dôveryhodnosti a pri marketingu jeho osoby ako značky. Tiež vie, akú silu majú sociálne siete. Na Twitteri má skoro 1,3 milióna followerov.

 

Knihy

 

Tim Ferriss je autorom bestselleru podľa New York Times s názvom „Štvorhodinový pracovný týždeň“. Kniha hovorí o tom, ako vybudovať úspešný životný štýl vo svete webu. Po veľkom úspechu knihy využil svoj blog na vydanie nie jednej, ale ešte ďalších dvoch kníh.

 

Tim využíva blog ako platformu na propagáciu vlastných kníh a na zdieľanie svojich inšpirácii na experimenty životného štýlu.

 

Affiliate

 

Affiliate marketing je umením buď predávať cudzie veci na svojom blogu alebo získať partnerov na predaj vašich vecí. Brandon Burchard je jedným z mnohých, ktorí doviedli toto umenie a zároveň vedu k dokonalosti.

 

Jedným z kľúčových tajomstiev úspechu je budovanie výhodného partnerstva s vplyvnými online hráčmi a ďalšími blogermi s vysokým počtom followerov. Ako priekopníkov možno za mnohých spomenúť Franka Kerna a Jeffa Walkera.

 

Značne to môže ovplyvniť vaše príjmy. Pre hlbšie pochopenie toho, ako Brendon dosiahol úspech, odporúčam jeho knihu „Millionaire Messenger“

 

Ďalší bloger a tvorca podcastov, ktorý sa vyzná vo využití affiliate marketingu na generovanie príjmov je Pat Flynn. Práve on je hybnou silou blogu „Smart Passive Income“.

 

Konzulting

 

Mark Schaefer stojí za úžasnými blogom s názvom „Grow“. Blog využíva ako vstupnú bránu a vizitku pre svoj biznis v oblasti konzultingu, vzdelávania a tréningov. Využívaním marketingovej moci sociálnych médií pomáha svojim klientom rásť. Je tiež autorom viacerých kníh vrátane „Return on Influence“ a „The Tao of Twitter“.

 

Online kurzy 

 

Amy Porterfield je blogerkou a expertkou na Facebook. Vytvorila a zdokonalila online tréning, ktorý je jej hlavným zdrojom príjmov. Jej vlajkovou loďou je kurz Facebook Training 101 – FB Influence.

 

Pochopila akú dôležitosť predstavuje jej blog ako prístup k jej online kurzom.

 

eKnihy

 

Darren Rows je géniom stojacim za Probloggerom. Nielenže dosiahol úspech s týmto blogom, spustil aj ďalší o fotografovaní s názvom „Digital Photography School“. Ten má viac ako milión zapísaných odberateľov. Jeho eKnihy o „blogovaní“ a „fotografovaní“ sú jeho hlavnou zárobkovou činnosťou.

 

Darren zarába peniaze na svojom blogu 12-imi rôznymi spôsobmi. Takže speňaženie blogu nie je ohraničené iba na jednu jedinú možnosť. Je skôr o výzve vybrať sa za týmto cieľom viacerými cestami.

 

Prémiový obsah – Platené členstvo

 

Timothy Sykes bloguje o zarábaní peňazí na burzách. Jeho hlavným zdrojom príjmov je predaj prémiového obsahu. Zaplatíte si, stanete sa členom a získate prístup k niečomu navyše.

 

Otestovaným modelom je prémiový obsah prístupný na základe mesačného členstva. Iným príkladom, ktorý stojí za to, je Psd.Tutsplus.com. Táto stránka je venovaná tým, ktorí sa chcú naučiť pracovať s Photoshopom.

 

Predaj produktov

 

Tucker Max je blog a značka, ktoré si zapamätáte. Možno ale len zo samých zlých dôvodov. Ak je hedonizmus to vaše „pravé orechové“, Tucker Max je váš človek. Zarába na blogu rôznymi spôsobmi. Hlavným zdrojom príjmov je predaj jeho produktov na Amazone.

 

Tento blog vyzdvihuje fakt, že aj zlý imidž môže byť speňažený. Kreativite sa medze nekladú!

 

A čo vy?

 

Ako sme mohli vidieť, blog môže byť tak biznisom ako aj online priestorom na vaše vyjadrenie sa. Potom je výzvou rozhodnúť sa, čím chcete aby bol. Zároveň sa musíte rozhodnúť ako z toho chcete spraviť biznis a životný štýl, ktorý vám vyhovuje.

 

Ako zarábate na vašom blogu vy? Aké príjmové modely vás zaujali? Radi by ste zarábali no neviete blogovať? Navštívte kurz pre začínajúcich blogerov!
Teším sa na vaše príbehy v komentároch nižšie.

19
Super článok
19
2
2
Nič moc
O autorovi
Admin iamcool.sk Admin iamcool.sk
Buď aj ty autorom, buď cool. Vďaka kvalitnému obsahu, ktorý bude pre čitateľov prínosný si môžete vybudovať meno a osobnú značku.

Každý, kto niečo vie, to môže naučiť ďalších. Stačí vyhlásiť kurz, určiť minimálny počet účastníkov, určiť si cenu za svoj čas a know-how.
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Peter Rakvica
Peter Rakvica, 28.11.2014 o 21:59
Ahoj Michal. Fakt, že skvelý článok. Jediné čo mi v ňom chýbalo je aspoň jeden príklad slovenského blogu, ktorý naozaj zarába.
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť