Marketing na sociálnych sieťach a chyby, ktorým sa treba vyhnúť

Blížiace sa kurzy
Začíname blogovať
Individuálne, Košice, Michalovce
Lukáš Mikulaško
Kurz: "Vedenie a riadenie ľudí - leadership a manažérske zručnosti"
Individuálne, Bratislava
Dr. marek Horňanský, mba.
Týždeň Rovnováhy na objavuj.com
Individuálne, Online kurz
Martin Lajprík

Úspešná marketingová stratégia zahrňuje v dnešnej dobe aj pôsobenie na sociálnych sieťach. Vďaka nim môže firma zvýšiť tiež svoj zisk. Pokiaľ však zvolí vhodnú formu pôsobenia, čo sa bohužiaľ veľa podnikom nepodarí a stále dookola opakujú tie isté chyby. Pokiaľ však viete, ktoré chyby to sú, môžete sa im hravo vyhnúť.

 

1.Nemáte žiadnu stratégiu

 

Bez poriadnej marketingovej stratégie sa vám nikdy nepodarí predať všetkým potencionálnym zákazníkom informácie, ktoré chcete, aby si o vás zapamätali. K vypracovaniu stratégie by vám mal slúžiť marketingový plán, ktorý si pravidelne zostavujete a ktorý by vás mal sprevádzať každým dňom vášho podnikania.

 

V rámci marketingovej stratégie si stanovte nie len svoje ciele, ale aj postup, ako k nim budete smerovať a ako budete merať efektívnosť svojho počínania. K tomu by vám mal dopomôcť aj plánovací kalendár. Bez týchto základných krokov budete síce na sociálnych sieťach zverejňovať obsah, ale nikdy nebudete vedieť k čomu smerujete a či je to smer, ktorý ste chceli nasledovať.

 

2. Zvolili ste príliš mnoho platforiem

 

Častou chybou malých podnikov je zriadenie firemných profilov na všetkých možných platformách a to hneď v začiatkoch podnikania. Mladé podniky tak často krát ešte ani netušia, čo taká správa sociálneho profilu bude obnášať a uchyľujú sa k zverejňovaniu veľkého počtu postov, ktoré však nemajú pre potencionálnych zákazníkov žiadnu pridanú hodnotu.

 

Taký profil, ktorý nikto nesleduje a nezdieľa stráca rýchlo na atraktívnosti aj pre svojho správcu a tak po pár týždňoch zúrivého zverejňovania postov zrazu zostáva profil opustený. Čo znovu svedčí o chýbajúcej stratégii. So správou firemného sociálneho profilu preto začnite až vo chvíli, kedy viete, že budete mať k dispozícií dostatok kvalitného obsahu, ktorý by mohol vašich fanúšikov zaujímať, a tiež im prispôsobte výber sociálnych platforiem.

Sociálne siete

Sociálne siete

3. Platíte si fiktívnych fanúšikov

 

Veľa firiem chce svoju prestíž zvýšiť tak, že si od špecializovaných agentúr zakúpi vlastných fanúšikov. Na oko to potom vyzerá, že stránku sleduje rada ľudí, ale nič sa vlastne nezmenilo. Profil nikto nesleduje, nezdieľa, nekomentuje, aktivita na takom profile nie je žiadna, počet fanúšikov je len číslom bez výsledku.

 

Často sa jedná o fiktívne profily, za ktorými nie je žiadny človek, ktorý by mohol na danej platforme nejak komunikovať. Alebo sa môže jednať o balík kontaktov z úplne iných zemí, než v akých spoločnosť pôsobí. Mať preto tisíce fanúšikov z Ázie je nám v Slovenskej republike tiež málo platné.

 

4. Hovoríte príliš o sebe

 

Na sociálnych sieťach hľadajú ľudia predovšetkým zábavu, alebo informácie v stručnej a prívetivej forme. Pokiaľ však stále zdôrazňujete len svoju značku a sociálny profil vám slúži len ako ďalšie miesto inzercie služieb, alebo produktov, nebudú mať ľudia pre vás pochopenie. Nebojte sa tiež zdieľať zaujímavé články, alebo zábavné informácie a pri vytváraní postov myslíte predovšetkým na potreby svojich fanúšikov.

 

5. Používate príliš mnoho kľúčových slov

 

Používanie hashtagov, alebo kľúčových slov vám môže pomôcť zviditeľniť svoj príspevok, pokiaľ bude niekto po tomto kľúčovom slove na sociálnej sieti pátrať. Chybou však je, keď to s kľúčovými slovami začnete príliš preháňať do postu začnete násilím tlačiť aj hashtagy, s ktorým nebude mať post vlastne nič spoločného. Týmto postupom žiadnych nových fanúšikov neprilákate, ale skôr rozhneváte, pretože výsledky ich hľadania budú nerelevantné.

6. Zverejňujete veľa príspevkov naraz

 

Príspevky zverejnené pár hodín, alebo minút po sebe môžu u fanúšikov vzbudiť dojem, že ich príliš spamujete a trochu na nich svojím obsahom naliehate. Pokiaľ to pre nich bude už naozaj otravné, môže sa stať, že vás prestanú sledovať. A to predsa nechcete. Takže skôr ako na kvantitu dbajte o kvalitu a zverejňujte v pravidelných intervaloch. K tomu vám môžu pomôcť špeciálne nástroje ako je napríklad Buffer, alebo Hootsuite, kde si môžete zverejňovanie príspevkov ľahko naplánovať.

 

7. V príspevkoch máte veľa chýb, alebo preklepov

 

Chyby a preklepy môžu upozorniť na to, že si na svojich postoch vlastne nedávate záležať a skôr je pre vás dôležitá rýchlosť ako kvalita obsahu. To ale môže negatívne pôsobiť na potencionálnych zákazníkov, ktorí sa môžu obávať, že takto budete pristupovať aj k ponúkaným službám, alebo produktom a tak sa radšej rozhodnú osloviť konkurenciu. Preto sa pred každým zverejnením príspevku ešte raz zastavte a prečítajte si, čo sa vlastne chystáte pustiť do sveta.

 

8. Podceňujete komunikáciu

 

Keď sa vám to už podarí, že sa na vašom profile začnú objavovať komentáre fanúšikov, mali by ste to tiež náležite oceniť a hlavne na správy a komentáre odpovedať. Vaši fanúšikovia chcú mať predovšetkým pocit, že za daným profilom a firmou stoja skutoční ľudia a nie roboti a očakávajú, že s nimi budete komunikovať a odpovedať na ich dotazy. Využite to, pretože vďaka milému prístupu a nápomocným odpovediam sa z vašich fanúšikov môžu stáť skutoční zákazníci, čo bude svedčiť o obrovskom úspechu vášho počínania.

 

Článok pripravilo online klenotníctvo Eppi

2
Super článok
2
0
0
Nič moc
O autorovi
Admin iamcool.sk Admin iamcool.sk
Buď aj ty autorom, buď cool. Vďaka kvalitnému obsahu, ktorý bude pre čitateľov prínosný si môžete vybudovať meno a osobnú značku.

Každý, kto niečo vie, to môže naučiť ďalších. Stačí vyhlásiť kurz, určiť minimálny počet účastníkov, určiť si cenu za svoj čas a know-how.
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Blížiace sa kurzy
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť