Ako na profesionálnu fotografiu so smartfónom?

Blížiace sa kurzy
Základy content marketingu
14.09.16, Bratislava
Visibility
LinkedIn pre profesionálov
21.09.16, Bratislava
Martina Vyskočová
Začíname blogovať
Individuálne, Košice, Michalovce
Lukáš Mikulaško

Na čo skôr kliknete vo vašom Facebook NewsFeede? Status, kde je čistý text alebo skôr na ten s obrázkom? Doba sociálnych médií praje obrázkom. Všetci poznáme hádam jednu z najpopulárnejších zábavných stránok 9gag. Nie je o ničom inom, iba o obrázkoch, ktoré sú vtipne doplnené textom. Nové obrázkové aplikácie a weby rastú ako huby po daždi, a tak je dobré niektoré z nich poznať. Predstavíme si tie najvýznamnejšie – Instagram, EyeEm, Hipstamatic, Flickr a VCSOcam.

Instagram

 

Ruku hore, kto nepozná túto sieť! Myslel som si – žiadna ruka. Instagram vznikol v roku 2010 pod vedením Kevina Systroma a Michaela „Mike“ Kriegera. Išlo o aplikáciu na tvorbu, úpravu a zdieľanie fotografií (a dnes už aj videa). Fotografie môžete priamo nafotiť alebo natiahnuť z pamäte telefónu. Na základe pridaných filtrov ich môžete upraviť a vyzerať takmer ako fotoprofesionál.


Významnou súčasťou Instagramu sú „hashtagy“, ktoré pomáhajú v orientácii a hľadaní zaujímavých tém. Do samotnej fotografie sa nedá umiestniť link, no napriek tomu je Instagram významným marketingovým hráčom svetových značiek. Ako hovorí Gary Vaynerchuk 

fotka na Instagrame má takú hodnotu ako obyčajný plagát alebo fotografia v printovom médiu.

Treba upozorniť, že Instagram je skôr mobilná aplikácia. Na stolovom počítači si môžete síce prezerať fotografie iných a upravovať profil, no fotografie nenatiahnete. Teda, jedine, že si vezmete na pomoc nejaký prídavný softvér. Aplikácia je samozrejme zadarmo. Ak máte záujem, môžeme sa  na Instagrame stretnúť – nájdete ma ako @mishotomek.

 

Na obrázkovej sieti Instagram nájdete aj @iamcoolsk. Viac o našich aktivitách na Instagrame sa dočítate v článku IAMCOOL.SK NA OBRÁZKOVEJ SIETI INSTAGRAM.

@mishotomek - instagram

Zdroj obrázku: instagram.com, @mishotomek - instagram

 

EyeEm

 

EyeEm vznikla, keď raz Florian Meissner (spoluzakladateľ) stratil svoj fotoaparát v New Yorku. Bol nútený fotiť na iPhone. Zistil, že existujú veľké komunity ľudí, ktorí radi zdieľajú svoje každodenné zábery s druhými.

 

Ako aplikácia funguje? Spravíte fotografiu, pridáte jeden zo 17 filtrov a jeden z 12 rámov. Potom si označíte miesto, hashtagy a ľudí. Na základe hashtagov sa fotografie zaradia do určitého prúdu fotografií s rovnakým označením.

 

Rozdiel oproti Instagramu? EyeEm je skôr zameraný na vaše záujmy ako na priateľstvo (followovanie). To znamená, že vo feede skôr vidíte fotky toho, čo vás zaujíma. Po tom, ako vypustíte fotografiu, EyeEm vám ponúkne zobrazenie fotografií s danou tematikou. Okrem toho na EyeEm nemusíte mať fotky iba vo formáte štvorca.

EyeEm

Zdroj obrázku: eyeem.com

Hipstamatic

 

Už samotná úvodná veta na stránke hovorí, čo od aplikácie možno očakávať.

Digitálna fotografia nikdy nevyzerala tak analógovo.

Rozdiel oproti predošlým aplikáciám môžete vidieť hneď, ako začínate fotiť. Celá aplikácia vyzerá ako starý fotoaparát. Ako prvé si musíte vybrať šošovku a správny film. Áno, dobre čítate – fotografický film. Okrem toho máte tiež k dispozícii rôzne druhy bleskov, samozrejme len tých „oldschool“. Keď konečne spravíte fotku, môžete ju upraviť.

 

V základnej verzii dostanete k aplikácii pár šošoviek a bleskov. Fotografie sa vám ukladajú ako tzv. Prints a keď na niektorú kliknete, zobrazia sa informácie, s akými nastaveniami ste fotili. Kedykoľvek si niečo ďalšie z Hipstamartu dokúpite (napríklad film), dostanete niečo navyše (napríklad blesk). O možnosti zdieľať fotografie na iných sociálnych sieťach hádam ani nemusím písať.

Hipstamatic, oggl

Zdroj obrázku: hipstamatic.com

Flickr

 

Flickr je portál plný fotografií. Nie fotografií upravených rôznymi filtrami. Užívatelia pridávajú svoje fotografie, ktoré si spravili “klasickým” spôsobom bez špeciálnych aplikácií. Teda, niežeby sa iné nedali naťahovať. No principiálne je založený na prezentáciu pekných, dizajnových, tematických a aj profesionálnych fotografií. Mnohí blogeri a weby využívajú práve fotky z Flickru ako svoje ilustračné obrázky.

 

Flickr poskytuje tri úrovne užívateľského prístupu - Free, AdFree a Doublr. Ten prvý má užívateľ zadarmo s 1 terabytom úložného priestoru. AdFree je bez akýchkoľvek reklám za určitý ročný poplatok. A nakoniec Doublr ponúka dvojnásobok miesta - až na 2 TB. Fotografie sa vám ukladajú do určitého “streamu” na vašom konte. Všetkým príspevkom môžete, samozrejme, upraviť súkromie -  na verejné alebo čisto súkromné. Taktiež môžete upravovať licencie fotografií. Buď ich dáte pod všeobecnú používateľskú licenciu (najčastejšie Creative Commons 2.0) alebo klasicky “všetky práva vyhradené”. 
Flickr je skvelý portál na prezentáciu svojho umenia ako aj užitočná databáza naozaj kvalitných fotografií. Len vyskúšať.

Flickr

Zdroj obrázku: flickr.com

VCSOcam

 

Kedysi Instagram začínal čisto ako fotografická aplikácia. Neskôr prerástol viacej do sociálnej aplikácie založenej na fotografiách - môžete lajkovať, sharovať, komentovať, pridávať hashatgy, aby si vašu fotku našlo čo najviac ľudí. Pokiaľ ale máte potešenie čisto len z umeleckej fotografie, vyskúšajte práve VCSOcam.

 

Aplikáciu vytvorili skutoční odborníci na digitálnu fotografiu. Tím z Visual Supply Company dodáva mnohé pluginy pre program Lightroom. Kamera v aplikácii je dokonale premyslená a približuje sa skutočným digitálnym fotoaparátom. Má dva samostatné body na expozíciu a fokus. Tie môžete zamknúť, a tak kdekoľvek s telefónom namierite, hodnoty zostanú pôvodné. Okrem toho ponúka zamknutie vyváženia bielej. Samozrejme, ak sa na to necítite, môžete zostať v Auto móde. Ako iné aplikácie, tiež využíva filter. No po jeho použití sa ešte môžete hrať s ďalšími nastaveniami na 12-stupňovej škále. Niekoľko filtrov je k dispozícii vo free verzii aplikácie, ďalšie si môžete dokúpiť. VCSOcam je už pokročilejšia aplikácia, ktorá poskytuje pomerne veľa možností aj pre náročných užívateľov.

VSCOcam

Zdroj obrázku: vsco.co/vscocam

17
Super článok
17
1
1
Nič moc
O autorovi
Michal Tomek Michal Tomek
Častý sŕkač kávy milujúci kreativitu. Tvorí na startitup.sk a prispieva na blog.upbook.sk. Otrok kníh započúvaný do Hiromi a Pink Floyd. Zelenáč v copywritingu a PR.
Komentáre

Nie ste prihlásený.

Ak chcete pridať komentár, vpíšte svoje prihlasovacie údaje. Systém Vás automaticky prihlási. Ak nemáte konto na iamcool.sk, urobte si krátku registráciu

Blížiace sa kurzy
Najnovšie komentáre
Najčítanejšie články
Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Zatvoriť